Artikkelista: Miksi Paulo Coelhon inhoaminen on trendikästä?

Kommentit (5)

Vierailija

Kas, kirja jonka minäkin olen saanut luettua aikoinaan, mistä se tuohon pomppasi. Johtuu ehkä alhaisesta koulutustasosta tai mistä tyhmyydestä nyt lienee johtunut, niin sain kyllä jonkinlaista apua tuosta kirjasta hieman hankalassa vaihessa elämääni. Toisinaan yksinkertainen hieman alleviivattu matka vaikeuksineen saa huomaamaan, että onni onkin juuri siellä mistä alunperin olet lähtenyt matkaan...

Vierailija

Kaikki Paulot luettu ja useaan kertaan. Sen jälkeeen kirpparille että saa muutkin lukea ja halvalla. Symppistyyppi. Parasta pariinkymmeneen vuoteen.

Vierailija

Teiltä on tainnut mennä ohitse, että eräs suomalainen kirjailija, keksi ratsastaa Coelhon maineella negatiivisuuden kautta, eli niillä Pauli Kohelo -jutuillaan. Siitä tämä Coelhon haukkumisbuumi sai alkunsa. Puhutaan siis Hotakaisesta.

Coelhosta voi toki olla montaa mieltä. Mustavalkoisesta suhtautumisesta hyötyvät juuri ne, joilta yhtä intohimoinen suhtautuminen elämään puuttuu ja jotka siten eivät saa häneen muuta tarttumapintaa, kuin ylimielisyyden ja oikeassaolemisen kautta, pinnalliseksi tuomitsemisen. Tarinankertojana Coelho on lumoava.

Suomalaisen eliitin lemmikkikirjailijasta Hotakaisesta itsestään, voi olla ihan yhtä kaksijakoista mieltä, mutta pysytään vakavina, etteivät kivipäät kaapin päältä putoa ja nokkimisjärjestys kuka-on-kukin osastolla mene sekaisin.

Vierailija

Taisi kirjoittaja yllä syyllistyä itse hieman samaan negatiivisen mustavalkoisuuden syntiin...
Negatiivisuus on tarttuva tauti ja siksi minäkin yritän olla vaivaamatta muita sillä ikävällä piirteelläni. Valitettavasti se ei aina onnistu kun jokin asia kiinnostaa tai ärsyttää.
Ikäväkseni olen myös itse taitava löytämään ne tarttumapinnat joita löydettävissä on, toisinaan jopa anteeksiantamattomaan mauttomuuteen asti.
No enihau nyt lähti hieman sivuraiteille, mutta Coelho on kyllä monin eri tavoin todella rakastettava tarinankertojana ja ehkä myös ihmisenäkin, ainakin toivon niin.
Turhapa sitä yhdellä Hotakaisilla on verenpainettaan nostattaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat