Artikkelista: Vartin tehotreeni HIIT vastaa tunnin lenkkiä – ohjeet harjoitteluun

Kommentit (14)

Vierailija

HIITiin törmäsin itse ensimmäisen kerran noin kymmenen vuotta sitten (joka tarkoittaa, että se on ainakin kymmenen vuotta sitten keksitty, mutta miksei vanhempikin). Herää siis kysymys, että miksi tässä puhutaan uudesta treenistä tai miksi tämä asiantuntijana toiminut personal trainer ei ole moiseen virheeseen puuttunut?

Vierailija

"Vastaa tunnin lenkkiä" , kenen lenkkiä? Sun, mun vai meidän naapurin koiran? Jos juoksen tunnissa 15km niin aika vaikea uskoa että vartin treenillä sais saman kulutuksen.

Vierailija
Vierailija

"Vastaa tunnin lenkkiä" , kenen lenkkiä? Sun, mun vai meidän naapurin koiran? Jos juoksen tunnissa 15km niin aika vaikea uskoa että vartin treenillä sais saman kulutuksen.

Tossahan sanotaan et tunnin sauvakävely.

Vierailija

ajoin  tänään  fillarilla 5 t 15 min. ,  sen  lisäksi  että  rasva  palaa  on  pitkäkestoinen  liikunta  myös  hyväksi kokonaisvaltaisesti (  psyyke   yms )

Vierailija

Sairaaksi mennyt minusta tämä urheilu, jos kaikki vaan miettivät montako kaloria on poltettu... Kunnon parantuminen on minusta tärkeämpää, se kantaa hyvää oloa kauemmaksi. Kaloreiden polttaminen ei kanna sen hyvän olon kuin sinne ruokailuun saakka. Tietysti ymmärrän laihduttajien ajatusmaailman, että mieluumminhan sitä treenaa (että "saa" syödä) kuin kituu pienillä aterioilla ja matalilla kaloreilla. Itselleni kuitenkin kunto on se pääasia minkä vuoksi herään aikaisemmin, että PÄÄSEN lenkille ja saan pään toimimaan aikaisemmin. Plussana tästä seuraa vieläpä se ihana tunne, kun huomaa kehittyvänsä eli kunto paranee, kun raput kapuaa ylös puuskuttamatta ja pysähtymättä!! =D

Vierailija

Sopii terveille ja hyväkuntoisille, muttei esim. minulle, jolta on murtunut ranteet, ja polvetkin ovat jo kuluneet. Minun on pakko valita liikkeitä, jotka eivät rasita noita paikkoja. Kuntosaliliikunta sopii, vaikkei kaikissa laitteissa. Uinti ja reipas kävely niinikään. Onneksi eläkeläisellä on aikaa (tai niin ainakin väitetään).

Vierailija

Eipä tarvitse kaloreita miettiä kun ruokailun ja liikkumisen suhde on kunnossa.

Ikinä ei ole paino noussut kun syö vain nälkääni.

Läskit keksii kyllä aina tekosyitä kuten hidas aineenvaihdunta joka on kuitenkin erittäin harvinainen.

Suurin osa lihavista siis vain syö yksinkertaisesti liikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvitse kaloreita miettiä kun ruokailun ja liikkumisen suhde on kunnossa.
Ikinä ei ole paino noussut kun syö vain nälkääni.
Läskit keksii kyllä aina tekosyitä kuten hidas aineenvaihdunta joka on kuitenkin erittäin harvinainen.
Suurin osa lihavista siis vain syö yksinkertaisesti liikaa.

Täysin samaa mieltä!

Kyse on puhtaasti fysiikasta, eikä niinkään fysiologiasta.

Tämä on joidenkin niin vaikea sisäistää, mistä todistaa myös peukutukset viestiin ( 17 vs. 47 ) = 47 läskiä.

Energia yli kulutuksen siis varastoituu rasvakudokseksi (ylikalorit) ja syöminen alle kulutuksen  käyttää niitä varastoja. Lisäksi suurin osa kaloreista menee perusaineenvaihduntaan, ellei ole ammattiurheilija tms.

Fysiikan 1. kurssi voisi auttaa laihduttajia enemmän, kuin iänikuiset laihdutusvinkit yms.

Vierailija

47 läskiä!

Kuka aikuinen, muka tasapainoinen ihminen kehtaa nimitellä lähimmäisiään tuolla tavoin? Se on rasismia ja vihapuhetta pahimmilleen ja hirveää itsekorostusta. Aivan sama millainen on kilojen, hapenottokyvyn ja lihaksien määrä, jos pää ja sydän ovat tyhjää täynnä! Suosittelisin treenin sijasta tunneälyn kehittämistä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
47 läskiä!

Kuka aikuinen, muka tasapainoinen ihminen kehtaa nimitellä lähimmäisiään tuolla tavoin? Se on rasismia ja vihapuhetta pahimmilleen ja hirveää itsekorostusta. Aivan sama millainen on kilojen, hapenottokyvyn ja lihaksien määrä, jos pää ja sydän ovat tyhjää täynnä! Suosittelisin treenin sijasta tunneälyn kehittämistä!

Läski on läskiä, se ei kaunistelemalla muuksi muutu, ikävä kyllä. Se lähtee ainoastaan oikeanlaisella ruokavaliolla, omistautumisella ja kovalla työllä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat