Lihotusta

Seuraa 
Liittynyt21.5.2015

Sain viimeinkin aikaiseksi tehdä asioille jotain.

Oon MONTA vuotta pähkäilly paino-ongelmien kanssa ja en niiden ongelmien mitä ihmisillä yleensä on. Mun ongelmani on laihuus. Oon liian laiha.
Kuukaus sitten kävin murun kanssa neuvolassa ja siellä aloin sitten valittamaan ja melkeen jo itkinkin kun mua ahdistaa mun paino ja etenkin sen vähyys. Kädet on liian laihat ja koitan peitellä itteäni koko ajan. Imetys vei viimesetkin mehut ja mä en todellakaan tahdo olla näin pieni. Neuvolasta lääkäriin siis vei tieni.
Nyt tällä viikolla kävin taas lääkärillä ja se määräs mulle mielialalääkityksen. Ei suinkaan mielialaa lääkitsemään vaan lääkkeellä on sivuvaikutuksena ruokahalun kasvu ja sitä kautta painon nousu. Oon nyt muutaman pvän näitä syöny ja innolla odotan että alkaako ruokaa menemän nassuun ku pienellä possulla :)

Kommentit (7)

Vierailija

Onnea sulle asian kanssa! Mulla on tilanne päinvastainen, niinkuin kai yleensä ongelma onkin. Ehkäpä innostuisin nyt laihduttamaan kesän kynnyksellä sen 5-10 kiloa jota on päässyt kertymään! Mukavaa kesää sinulle ja pienokaiselle! :) Toivottavasti kesän grilliherkut maistuu!

Vierailija

Tuo lihotuspuoli onkin vähän ongelmallinen asia. Jotkut kun oikeasti tuntuvat olevan hurjan laihoja syömisistään huolimatta. Muutama läheisistänikin kuuluu niihin kadehdittaviin ihmisiin, jotka eivät liho, vaikka söisivät miten paljon ihania kermaisia, makeita yms ruokia. Itsekin toivoisi pystyvänsä moiseen, mutta eipä tällä keholla onnistu.

Onko ongelmasi siis lähinnä vain se, ettei tee ruokaa mieli niin paljon, että voisi oikeasti lihoa, vai mahdatko kuulua noihin syntymästä saakka laihoihin, joihin ei se väkisin lihottaminenkaan välttämättä tehoa?

Onnea matkaan! Ota kaikki irti niin suolaisten kuin makeidenkin leivonnaisten syömisessä! Kunpa minäkin voisin. :)

Vierailija

Muistan joskus lukeneeni jutun, jossa ravitsemusterapeutti neuvoi konsteja terveelliseen lihottamiseen. Niitä oli ainakin hyvien rasvojen (öljyt, pähkinät yms.) lisääminen, eli että lorottaa esim. salaattiin reilusti oliiviöljyä. Samoin tuoremehujen juomista voisit kokeilla.

Vierailija

On kyllä hullua, että lihavuudesta ei kenellekään saa huomauttaa, mutta laihat on vapaata riistaa. Laihuutta päivitellään mielensä mukaan miettimättä, miltä se ehkä ko. tyypistä itsestään tuntuu.

Vierailija

Mielestäni sinun kannattaisi todella vakavasti harkita kannattaako ryhtyä leikkimään lääkityksellä...

Mitä syöt yleensä? Syötkö tervellistä kokojyvävilja yms. ravintoa. Perehdy terveelliseen ravitsemukseen. Elävästä ravinnosta ainakin sanotaan, että lihavat laihtuvat ja laihat lihovat (Ann Wigmore).

Vierailija

Onnea matkaan tosi paljon! Se on kurjaa ku paino-ongelmat kalvaa ihmisiä hirveesti. Ite yritän syödä terveellisesti ja liikkua tarpeeks, vaikka vähän ylipainoa onkin. Älä masennu, kyllä se siitä! :) ps. tutustu luontaistuotteisiin, niistä on apua moneen ongelmaan. luontaisterveys.fi on tosi hyvä sivusto!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat