Lavatansseissa käynti

Vierailija

Hyväksyttekö, jos teidän aviopuolisonne käy lavatansseissa yksin ? Hyväksyttekö. jos käytte yhdessä ja aviopuoliso tanssittaa toista sukupuolta ja ihan tuntemattomia ? Miten te reagoitte ? Tunnetteko itsenne
loukatuksi parisuhteessa ? Olis mukava tietää toistenkin tuntoja. Onko mies tai nainen tunteeton puolisoaan
kohtaan, jos hänellä on tarvetta tanssittaa muita ? Vastauksia . .

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Olemme olleet naimisissa 25 v. Vasta muutama vuosi sitten sain tietää, että mieheni on kaikki nämä vuodet käynyt työmatkoillaan tanssimassa aina muutamia kertoja vuodessa. Koko tänä aikana hän ei ole halunnut lähteä kanssani tanssimaan vaikka joskus olen pyytänytkin. Milloin syy on ollut pienet lapset, milloin se, että hän on saanut tanssimisesta tarpeekseen jo ennen kuin tapasi minut!
Asia tuntuu tosi pahalta.
Olen yrittänyt puhua hänen kanssa siitä, mutta se johtaa aina riitaan. Tai mitä kummallisimpiin selityksiin: hän on aina mennyt tanssimaan yhdessä työkavereiden (miehiä siis) kanssa eikä hän voi pöydässä istua kun muut miehet käyvät tanssimassa tai että tanssi kuuluu hänen työhön (ei todellakaan ole tanssinopettaja).
Olen kuulemma mustasukkainen ja kenenkään muun vaimo ei tykkää huonoa tällaisesta asiasta.
Kaikki naiset joiden kanssa olen asiasta yleisellä tasolla keskustellut, ovat kanssani samaa mieltä, että asiaa ei tarvitse hyväksyä ja eivät hekään hyväksyisi moista käytöstä.
Minun mies on ainakin tunteeton minua kohtaan ja oman nautinnon tavoittelija tässä asiassa.
Kun sain tietää tästä kuviosta niin, ilmoitin miehelleni että jos hän vielä yhtäkään naista tanssittaa työreissuillaan niin otan hänestä eron, sillä tuntuu todella pahalta ja nöyryyttävälätä että vieraat naiset ovat kelvanneet hänelle tanssikaveriksi mutta ei oma vaimo.

Tuntuu että koko avioliitto on mennyt pilalle ja hukkaan mieheni typerän käytöksen vuoksi. Anteeksi voin antaa, mutta en voi unohtaa.

Vierailija

Olet oikeassa. Ei tuollaista käytöstä voi hyväksyä. Kysyppäs samaa mieheltäsi, jos sinä
käyttäytyisit samalla tavalla. Varmasti on loukattu olotila. Voimia sulle.

Vierailija

Minä tiedän monia aviopareja jotka käyvät tanssimassa yhdessä ja erikseen. Yhdessä mennessään he ensin aluksi tanssivat keskenään mutta sitten erikseen hakien myös toisia miehiä/naisia. Ja kun kumpaakaan ei haeta niin sitten he tanssivat yhdessä. Se viimeinen valssi tanssitaan aina lopuksi yhdessä. Minusta siinä ei ole mitään erikoista. Tanssitaito karttuu ja sosiaalinen puolikin tulee siinä samalla hoidettua. Se kuvastaa luottamusta sitä omaa puolisoaan kohtaan jos antaa toiselle vähän tilaa ja mahdollisuuden tanssia toistenkin kanssa. Paljon on pareja jotka istua nyhjöttävät jossain penkillä kun jotain kappaletta toinen ei osaa eikä sitä suoda sille toiselle osapuolellekaan vaikka toinen osaisi ja haluaisi tanssia. Sehän on mustasukkaisuutta, liikaa toisen kiinnipitämistä. Tanssi on hyvin rentouttavaa ja liikunnallisestikin mukavaa touhua. Ei sinne lavalle tulla jäykistelemään ja vahtimaan toista koko illaksi. Sitten riidellään kotona mokomasta asiasta kuin voitaisiin keskustella miten joku toinen vei ja ottaa siitä esimerkiksi oppia. Kyllä toiselle pitää antaa sitä tilaa ja omaakin aikaa vaikka mennä tyttöporukassa lavatansseihin. Ei se aina tarkoita että sieltä sitten lähdetään toisen miehen/naisen matkaan vaikka monella taitaa olla se käsitys. Suomalainen lavakulttuuri on ainutlaatuista ja hienoa että sellaisia vielä järjestetään. Älkää olko nirppanokkia vaan luottakaa siihen aviopuolisoon niin paljon ettei sen asian takia tarvi eroa ottaa. Ja jos toinen ei osaa tanssia sitä varten on tanssikursseja, sinne voi mennä opettelemaan ja luomaan niita sosiaalisia kontakteja ja uusia tuttavuuksia. No kukin taaplaa tyylillään, ei sille sitten mitään voi jos toinen on tunteeton toista kohtaan. Silloin minusta pitää kyllä katsoa itseään peiliin ja kysyä voisiko se vika olla vaikka itsessä.
Naimisissa 36-vuotta ollut tanssiva vaimo ihminen.

Vierailija

Niinpä niin, edellisen kirjoittajan mukaan syy naisessa, kun ei suksi luista. Moni mies nyt vaan on törppö, katsoivsieltä naisen peilistä ihan mitä vaan.

Vierailija

Kyllä kai sitä voi muitakin tanssittaa. MUTTA oman kumppanin on koettava olevansa se tärkein ja tanssijan oltava luottamuksen arvoinen.
Mukavampihan se olisi, jos yhdessä voisi tanssia vaikka koko illan. Silloin tanssikemioiden olisi sovittava hyvin yhteen. Lavatanssit ovat melkeinpä urheilua nykyään. Kaksi tanssia yhden kanssa ja sitten seuraavat tanssit taas jonkun muun kanssa. Ei siinä paljoa ehdi miettimään kenen kanssa tanssii.
Jos yhdessä menette tanssimaan, niin silloin voisi olla tosiaan niin, että jokun osan illasta tanssittaisitte muita. Tämäkin on sopimusasia, eikä näin voida toimia, jos toiselle tulee koko ajan paha mieli tästä.

Vierailija

itselläni kävi ihan sama juttu. En saanut miestäni pyydettäessä tansseihin mukaan. Enkä sitten ollut halukas lähtemaan yksin. Sain kuulla joskus muualta, että hän käy aina työreissuilla tansseissa. Nyt olen ollut kaksi vuotta erossa. Mieheni jätin juuri pettämisten ja ties mitä tarinaa sieltä olisi kaivettaessa löytynyt.? En halunnut kuulla, kuin yhden vastauksen, joka riitti minulle tekemään lopullisen eropäätöksen. Nyt saan minäkin käydä tansseissa. Ja sieltähän saisi vaikka joka kerta jonkun ratsumiehen matkaansa. Kaikenlaisia matkaanlähtijöitä ja itsensä tyrkyttäjiä siellä tosiaankin on.Yäk. Mieti tarkkaan mitä kaikkea, voi paljastua miehesi jäljiltä. Ja ennen kaikkea mitä itse elämältäsi haluat. Onko miehesi kaikkien jaettavissa? Voimia sinulle, ole vahva.toivoo nyt elämäänsä tyytyväinen ja paljon viisastunut eron myötä.

Vierailija

Olen koko ikäni harrastanut tansseja, ja kaikkia erilaisia sellaisia. Modernista tanssista kansantansseihin, kansainvälisiin tansseihin ja jopa tähän perinteiseen lavatanssiimme. Kun olen käynyt lavatansseissa, se on ollut kyllä ollut minulle sellainen paikka, jossa tuskin mitään ihmissuhteita pääsee edes syntymään. Oman kokemukseni mukaan lavatansseissa käy monet juuri tanssin riemusta, eikä mistään muusta syystä. Itseäni ovat aina hakeneet tansseihin yli 30 v. vanhemmat herrasmiehet, joten ei ole ollut vaarana, että pääsisi rikkomaan kenenkään avioliittoa tms. Kerta kaikkiaan tosi asiallista touhua tuo lavatanssimeininki minun kokemukseni mukaan. Ja se täytyy lisätä, että käyttämilläni tanssilavoilla ei ole tarjoiltu pilsneriä väkevämpää juomaa:):) Ravintolat ovat juttu erikseen.

Vierailija

Minä sain tietää, että mieheni kävi tanssimassa ja hänellä oli myös vakituinen ystävätär, kenen kanssa sopi menot. Minun kanssani hän ei halunnut käydä ulkona ollenkaan, aina oli eri syitä, ei voinut jättää lapsia (isot) tai oli "työporukan" menot ym. ym. selityksiä loputtomiin.
Lopulta pääsin selville "tanssisuhteesta" ja laitoin mieheni valinnan eteen: joko minä ja avioliitto tai "ystävätär". Yhden yön aikana kaatui koko 25 vuoden yhteinen elämä. Hänelle ei ollut vaihtoehtona enää avioliitto.
Minä olen sitä mieltä, että tällaiset yksin liikkumiset tansseissa tai muuten eivät sovi parisuhteessa oleville, lopputulos on aina jonkun kannalta vaikea.

Vierailija

Voivoi, kun sitä toista ei voi muuttaa vaan vain itseään ja omia tekemisiä ja asennetta. Olen käynyt 15 vuotta LAVAtansseissa, ja joskus ravintolatansseissa. Avioliitto on kestänyt 25 vuotta. Kertaaakaan ei ole LAVAtansseissa kukaan mies yrittänyt yhtään mitään, ravintolassa ehkä joskus, mutta kun teen selväksi että olen vain tanssimassa niin siihenpä iskemisyritykset jäivät. Rakastan tanssimista ja jos mieheni olisi vaatinut jäämistä ilman, niin hän olisi jäänyt ilman vaimoa ja lastensa äitiä. Toki hän olis niin voinut tehdä, mutta minä olisin ehkä valinnut jotain muuta ja mieheni ei halunnut laittaa itseään valinnan eteen. Nykyään myös miheni tanssii ja hyvin vielä tanssiikin, vaikka 10 vuotta sitten sanoi että ei koskaan tule tanssimaan. Käymme välillä yhdessä tanssimassa ja rohkaisen häntä hakemaan muitakin /olemaan haettavana , sillä mitä useamman naisen kanssa tanssii sitä paremmin hän vie ja kehittyy.

Vierailija

Ei kyse ollut valinnasta tanssin ja kotona olon välillä vaan vaimon ja toisen naisen välillä. Siinä jäin toiseksi.
Myös minä olen tanssinut kuusi vuotiaasta saakka; tanhuamista, vakioita, lattareita ja lavatanssejakin. Miehenikin oli loistava tanssija, joten kyse ei ollut suinkaan yhteisen harrastuksen puutteesta tai toisen (minun) asenteesta. Kuulema sattui vain niiiiin mukava nainen tanssitettavaksi. Enkä ole katkera enää.

Vierailija

Kyllä aina jotain loukataan. Meillä homma menee niin että vaimo vaan menee tansseihin vaikka kuinka kieltää. Sanoo että hällä on siihen oikeus. Silloin kun olisi yhteistä aikaa niin silloin eka meikataan muutama tunti ja sit vaan mennään tansseihin johonkin päin suomea. ärsyttää tosi paljon. Olen asiasta sanonut usein ja välillä vähän liiankin kovasti mut sano vaan että mitä enemmän kiukuttelet niin sitä enemmän meen. Ja että jos laitetaan selkä seinää vasten niin valitsee sen tanssin. Aika outoo. sanoo kuitenkin että rakastaa ja että tansseissa vaan tanssitaan. Joo... uskon että tanssitaan. On komea nainen ja on kertonu kuinka niitä kehuja satelee ja kaikkee. Ärsyttää !!!! Kukaan ei täydellinen ole kuten en minäkään niin väkisinkin tulee mieleen että se parempi ja rikkaampi ym. tulee siellä vastaan. Kukaan ei voi väittää etteikö siellä niitä metsästäjiä liikkuisi. Aina reisun jälkeen ja ennenkin on siitä riitaa. Minun mielestä jos joku asia tosi paljon haittaa avioliitossa niin eikö sitä silloin pitäis miettiä mitä tekee. 3 lasta on ja muuten menee hyvin vielä toistaiseksi. Kunnon riidan jälkeen varmaan se vaimokin on siellä lavalla siinä mielentilassa että attelee että paska äijä. Nyt voin ehkä vähän lipsahtaa vieraaseen. Ehkä se meenee myös kohta siihen että sovitaan jonkun miehen kanssa jo valmiiksi seuraava tanssipaikka. Näitä juttujakin olen kuullut. Ottaa niin aivoon tää koko touhu et kohta en tiiä mitä teen. Elämä on asian takia aivan P......tä tällä hetkellä. Antakaa joku hyvä vinkki mitä pitäis tehdä. Tai että mitä tässä nyt kohta tapahtuu. Onko tuo merkki jostain? Naiset varsinkin pliis. Itse en tanssi eikä se kiinnosta mitenkään. Eikä myöskään minulla ole mitään tuommoisia vastaavia menoja. Kiitos

Vierailija

olet tyypillinen " luulet itsestäsi liikaa" tyyppi. Ärsyttäviä tommoiset ylimieliset akat jotka kuvittelee että maailma pyörii niitten ja niiden junttitanssien ympärillä. Sekin jo kertoo jotain jos kukaan mies ei ole edes yrittänyt mitään. Kukkii se perunakin. Haloo.

Vierailija

olen seurustelava nais ihminen. oltu 3 vuotta yhdessä. mies ei hyväksy sitä että käyn yksin tai kavereiden kanssa jossain. aina herää sen epäilyt mua kohtaan. mutta mulle on aivan sama jos hän menee yksin vai kavereidensa kanssa. ei mua haittaa. eikä mua haittaa jos yhdessä mennään ja hän tanssii muiden kanssa. ihan vapaasti. pelkkää huviahan se vain on ja nostattaa kuntoa ;) mutta jos itse tanssin muiden kanssa niin sitten taas alkaa epäilyt heräämään ym. että itse en juurikaan liiku yksin juuri tuosta syystä kun mies on niin mustasukkainen. enkä tansseissakaan tanssi muuta kuin todella harvoin muiden kanssa ja ne on sitten todella tuttuja ihmisiä. tansseissa on mukava käydä ja niissä on kiva fiilis vaikkei tanssisi ollenkaan :) välillä olsi ehkä kivampi jos sais vapaammin olla ja mennä eikä tarviis kuunnelle jatkuvia epäilyjä.. mutta oon luovuttanu kun en jaksa kuunnella sen paasaamista. ei se tunteettomuutta ole mun mielestäni jos muiden kanssa tanssii. pikemminkin mukavaa vaihtelua askeliin :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat