Ei poskisuudelmia minulle, kiitos!

Seuraa 
Liittynyt21.5.2015

Poskisuudelmakulttuuri ei ole minua varten. Etiketin mukaan aloite kuuluu naiselle, mutta Suomessa siitä ei välitetä. Miten siis voin välttää saamasta poskisuudelmia? En haluaisi olla epäkohtelias, mutta en halua niitä.

Vinkkejä?

Kommentit (6)

Vierailija

Ehkä voit vain marssia ihmisten luo käsi ojossa, ja ottaa kättelyaloitteen päättäväisesti itsellesi. Voi toimia ainakin silloin, kun poskipusujen potentiaalinen antaja on vähän epävarma tilanteesta. Vaikea poskisuudelmista kokonaan on kieltäytyä, jos toinen on yhtä määrätietoisesti päättänyt niin tervehtiä. Minä kohtaan Suomessa poskisuudelmia todella harvoin, miten siitä on sinulle tullut ongelma?

Vierailija

Mulle toi poskisuudelmajuttu on ihan vieras. En edes tajunnut, mitä toinen yrittää, kun jouduin uhriksi ensimmäisen kerran. Halaaminenkin on jotenkin helpompaa. Mutta eikö suomalaisille sopisi paremmin kättely?

Vierailija

Mä en ole kokenut poskisuudelmia ongelmaksi Suomessa, ulkomailla kylläkin. Varsinkin kun ei tiedä maan tapoja eli montako muiskausta ja kummalle poskelle ensin. Tavallaan se on minusta kyllä ihan viehättävä tapa - tosin ehkä Suomessa saman asian läheisten ihmisten kesken ajaa halaaminen.

Hiutaleen vinkki oli hyvä: eli käsi ojossa vaan tervehtimään ja yritä viestiä kohteliaasti kehon kielellä, ettet halua pusutella..:)

Vierailija

Käsitykseni mukaan ei kuulu moiskautella poskelle vaan ilmaan ja posket tuskin hipaisevat toisiaan, mutta näin ei kyllä Suomessa tapahdu. Tuntuu, että vanhat miehet ovat omineet tämän tavan päästäkseen lähietäisyydelle naisia...

Vierailija

mä tykkään antaa poskisuukkoja! kavereita voin pussata oikeasti poskille tuntemattomia EN !! eihän kuulukaan.. poskisuudelmassa posket hipaisevat toisiaan ja maiskautetaan ilmaan se suukko.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat