Artikkelista: Kotiapulainen filippiineiltä

Kommentit (9)

Vierailija

Niin lahettaa siita olem,attomasta summasta viela 200€ perheelleen...
Taytyy sanoa, etten kehtaisi tuolla palkalla pyytaa ketaan tekemaan vahintaan 8 h paivassa toita.
Tosin asunkin Sveitsissa, missa palkkataso on muissakin ammateissa monesti moninkertainen verrattuna Suomeen!
Mutta kai orjatyo on Suomessa sallittua?????

Vierailija

Minulle on usein jäänyt asumis- ja muiden pakollisten menojen jälkeen käteen reilu 100 € kuussa. Ilmeisesti minäkin sitten olen edellisten kommentoijien mielestä orja, vaikka ihan omasta halustani teen töitä, ja vieläpä unelma-alallani. Työttömäksikö sitä pitäisi ryhtyä?

Vierailija

Voi kumpa minullekin jäisi edes joku kuukausi 500e käteen pakollisten menojen jälkeen...kaupanala on vissiin sitten orjatyötä?

Vierailija

Luojan kiitos, että Suomessa on minimipalkka (jota muuten pitäisi nostaa), muuten nämä Makkoset eivät maksaisi edes tuota summaa.

Paula Makkonen taitaa Espoossa olla jonkinlainen yleisnimitys minäminäminä-asenteelle.
Sattui nimittäin silmiin Helsingin Sanomien artikkeli, jossa samanniminen nainen pelkää autoveron nostoa.

Lapsiperheen on pakko autoilla -artikkeli:

http://www.hs.fi/kotimaa/a1387177167087

"Meiltä on bussipysäkille melkein kilometri. Se on pitkä matka lapselle, jolla on raskaita kamoja kannettavanaan."

Ehkäpä tähänkin ongelmaan on ratkaisuna kolmannen maailman työntekijä, jolle ei paljon tarvitse maksella. Hänhän voisi vaikka kantaa sen lapsen kouluun tai edes siihen bussipysäkille.

Kumma kun vain Espoossa tulee ongelmia kilometrin kävelymatkasta. Itse duunarin lapsena opin jo ekaluokkalaisena itse kantamaan kamani kouluun, ihan ilman bussia. En tosin käynytkään kansainvälistä koulua, joka taitaa olla varattu vain ylimmän tulodesiilin lapsille.

Jännä juttu, että lukiessa näitä espoolaisäitien arjen ongelmia tulee vain mieleen että he ovat aika irrallaan ympäröivästä todellisuudesta. Huumeidenkäyttäjätkin tuntuvat olevan enemmän yhteisessä todellisuudessa kiinni kuin espoolaiset.

Vierailija

"Ehkä asiaan saa näkökulmaa, kun miettii, monelleko suomalaiselle jää pakollisten menojen jälkeen 500 euroa käteen. Se ei ole ollenkaan huonosti."

Tämä osoittaa, miten ulapalla työn tilaaja on. 500 käteen ei ole huonosti, ellet joudu asumaan jossain huoneessa toisten nurkissa (vrt oma asunto). Työaikakin lienee hyvin lähellä valveillaoloaikaa.

Kai ne bordellitkin on laillistettava, kun ne tarjoavat kuitenkin töitä naisille ja ovat siksi kehitystä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat