Suhtautuminen exään

Vierailija

Erosin miehestäni kaksi ja puolivuotta sitten. Eromme tapahtui ns. hyvässä hengessä ja ystävinä. Eron jälkeen olemme pitäneet satunnaisesti yhteyttä ja nykyisin kuvaisin suhtautumistani ex-mieheeni "ystävänä muiden ystävien joukossa"

Nyt olen kuitenkin aloittanut uuden suhteen eikä nykyinen kumppanini hyväksy ystävyyttämme. Olen päättänyt etten anna ystävyyteni exään pilata nykyistä suhdettani joten olen luvannut uudelle kumppanilleni katkaista kaiken yhteydenpidon (pl. satunnaiset aivan suoraan lapsiimme liittyvät asiat) entiseen mieheeni. Ymmärrän että asia kiusaa nykyistä kumppaniani joten haluan kunnioittaa hänen haluaan.

Olen kuitenkin ruvennut miettimään että onko ystävyys eron jälkeen todella niin omitusta kuin nykyinen kumppanini ajattelee. Hän ei itse kuulemma halua olla missään tekemisissä entisten suhteidensa kanssa ja hänen mielestään on aivan käsittämätöntä että haluaisin pitää yhteyttä, saati olla ystävä, exäni kanssa.

Kuten sanoin, aion katkaista yhteydenpidon ja ystävyyden exääni mutta olen asiasta hieman ymmälläni sillä itselleni tämä "normaali rakkaudeton ystävyys" on ollut, erosta huolimatta, aivan luonnollisen tuntuista.

Olenko siis kieroutunut?

Kommentit (1)

Vierailija

Mitäpä jos tavallaan katkaiset yhteydenpitosi, mutta et kuitenkaan polta siltoja exääsi? Ethän tiedä, miten kauan nykyinen suhteesi jatkuu - toki oletuksena varmaan on, että nykyinen suhteesi jatkuu loppuiän. Jos exäsi suhtautuu sinuun ystävyydellä, hän varmasti ymmärtää, jos kerrot, ettet voi hänen kanssaan juuri olla tekemisissä toistaiseksi. Tällä ratkaisulla kunnioitat nykyistä kumppaniasi, koska häntä häiritsee sinun ja exäsi ystävyys. Tsemppiä sinulle!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat