Artikkelista: Testaa, osaatko hengittää oikein

Kommentit (5)

Vierailija

Siis mitä? Jos tarkotuksena on että uloshengityksen ja sisäänhengityksen välinen tauko on 20-40sekunttia, ni en varmasti tunne ketään oikein hengittävää ihmistä. Minä ajattelin omaa hengitystäni aika useastikin, varsinkin kuulokkeet päässä. Musta tuntuu että mulla tulee niitä huimausoireita nimenomaan sillon ja yritän olla ajattelematta hengitystä.

Vierailija

Tämä hyvä juttu, vähenee turhat CO2 -päästöt. Lisäympäristövero ihmisille jotka eivät kiinnitä huomiota hengittämiseen.

Vierailija

Kyllä, buteykon mukaan lähes jokainen hengittää väärin. Hah.

Buteyko-menetelmä ei perustu mihinkään tieteellisesti tutkittuun tietoon. Neuvostoliittolainen lääkäri, joka sen kehitti, ei ole itse julkaissut yhtään tutkimusta ko. menetelmästä! Kannattajat väittävät liiallisen hengittämisen aiheuttavan lukemattomia sairauksia ja buteyko-menetelmän parantavan ne. Lisäksi heidän mukaansa yli 90 % ihmisistä hengittää liikaa eli siis väärin. Tieteellisiä tutkimuksia aiheesta ei juurikaan löydy. Buteyko on siis samaa sarjaa homeopatian ym. kanssa.

TL

Teemu Laulajainen kirjoitti:
Sekuntimäärät ovat väärin! Niissä on nolla liikaa!

Eipä olekaan (???) On se sittenkin oikein. Oma kokemus jäi joihinkin sekunteihin ja siksi 40 sekuntia tuntuu käsittämättömältä!

Poistakaa turha kommentti vain.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat