syyrialainen mies............................

Vierailija

kenellä on kokemuksia syyrialaisesta miehestä ,kumppanina,aviomiehenä,poikaystäväna....Haluaisin kuulla.......?????4 päivää seurusteltu..............kannattaako jatkaa...................?

Kommentit (13)

Vierailija

moi.. miten sattukin, itse tapasin syyrialaisen miehen myös juuri 4 päivää sitten.. Vaikka olemme vain vähän aikaa viettäneet aikaa yhdessä, olen saanut pelkästään positiivisen kuvan hänestä. Minulla ollut paljon suhteita, eikä yksikään mies ole puhunut minulle niin kauniisti kuin tämä. Hänen kertoessaan elämäntarinaansa, ja asioita jotka hänet suomeen on tuonut, sai kyyneleet silmiini.. Ainut asia joka minua vaivaa, on se että hän jo muutaman päivän tuntemisen jälkeen sanoo rakastavansa jne. On myös puhunut naimisiinmenosta ja lapsista.. Hän on kuitenkin omillaan toimeentuleva, työssäkäyvä mies, ja erittäin komeakin.. Pelottaa eniten, miten vanhempani suhtautuvat jos alan seurustella muslimin kanssa. Vaikka mies kyllä sanoi että uskonto ei merkitse hänelle mitään, ja hän elää omaa elämäänsä niinkuin haluaa. Olisi tosi kiva vaihtaa kokemuksia jatkossakin.

Vierailija

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että muslimimiehen kanssa kannattaa olla varovainen. Heidän maailmankuvansa on niin erilainen länsimaiseen maailmakuvaan verrattuna varsinkin naisen roolin suhteen. Alussa riittää romattista höpinää, mutta arjen koittaessa nainen on miehen omaisuutta.

Onhan tietysti myös vapaamielisä muslimeja, jotka kunnoittavat länsimaisia arvoja, mutta aika usein olen törmmännyt lähipiirissä siihen ,että kristityn pitäisi kääntyä muslimiksi jne. Mielestäni tällainen asenne jo kertoo, etttä mies ei pysty kunnioittamaan suomalasen naisen itsenäisyyytä ja itsemääräämisoikeutta.

Joten tytöt: olkaa varovaisia, kyselkää jo suhteen alussa miesten mielipidettä naisen roolista ym. Äläkää antako tunteiden ja kauniiden kasvojen viedä.

Osalle muslimimiehiä myös vaimon kurittaminen ts. hakkaaminen on aivan normaalia ja hyväksyttävää, joten pitäkää järki päässä ja housut jalassa ennekuin olette tutustuneet miehen ajatusmaailaan.

Vierailija

4 päivää seurusteltu ja nyt jo mietit minkälainen hän mahdollisesti olisi aviomiehenä?? Aivan sama vaikka mies olisi avaruudesta, neljän päivän perusteella ei voi päätellä yhtään mitään! Kuulostaa epätoivoiselta ja samalla surulliselta.

Vierailija

Olettekohan te ketjun kaksi ensimmäistä kirjoittajaa törmänneet yhteen ja samaan mieheen? Samat rakkauslirutukset kahdelle ja sitten vain odotellaan kumpi lähtee leikkiin mukaan.

Vierailija

Aika sivistymätön äiti. Toivottavasti lapsistasi kasvaa avarakatseisimpia ihmisiä sinun negatiivisesta vaikutuksesta huolimatta. Tässä se taas nähdään. Äitiys ei kenestäkään tee parempaa saati kypsempää ihmistä.

Toivottavasti osaat hävetä.

Vierailija

moi.mulla on kanssa omakohtaisia kokemuksia ja nyt ollut naimisissa 5vuotta muslimimiehen kanssa eikä ole mitään valittamista.Saan olla oma itseni eikä uskonnon vaihdosta ole ollut edes puhetta ja mikä nyt kristinuskonnosta tekisi paremman?

Vierailija

siis mitä ihmettä.. miten joku voi oikeesti olla noin tyhmä, ja suvaitsematon eri kulttuurista tulevia kohtaan. ihan kun suomalaiset miehet olis jotenki sen parempia, itellä ainakin kokemusta suomalaismiehistä ryyppäävinä, mustasukkaisina sohvaperunoina. Muslimimiehet eivät esim käytä juurikaan alkoholia, mutta eivät sitä naiselta siltikään kiellä. He osaavat kertoa tunteistaan ja ottavat naisen paremmin huomioon kuin suomalaiset. He ovat ahkeria tekemään työtä, ja valmiita elättämään perheensä. Ja suurin osa suomessa asuvista muslimeista ei ole mitään kiihkomuslimeita, vaan tavan ihmisiä joille uskonto ei ole niin iso asia mitä jotkut luulevat. Hohhoijaa teitä vanhuksia jotka ette tajua, säälin teidän lapsianne..

Vierailija

Ei se kansallisuus, vaan se yksilö. Ei ne jotka haukkuvat ennakkoluuloisina, vaan se oma tunne. Itse olen ollut egyptiläismiehen kanssa parikymmentä vuotta naimisissa eikä tässä ole mitään ihmeellistä valituksen aihetta ollut - siis ei mitään sellaista, mikä ei olisi noussut päähän kenen tahansa toisenkin tyypin kanssa. Vähän kuin se peräkylän mummo, jolta toimittaja kyseli pitkän avioliiton oppeja ja kysyi, eikö koskaan ole mummo ajatellut erota; "en, mutta tappaa on tehnyt mieli monesti". Avioliiton hyväksi on tehtävä töitä joka parisuhteessa, riippumatta siitä onko yksi intialainen ja toinen eskimo. Jos mies on vakavissaan kanssasi, sovi hänen kanssaan ensin miten elämänne järjestetään ja miten lapset kasvatetaan. Mikäli hälytyskellot eivät soi, niin ehkäpä teilläkin on mahdollisuus. Hetken hullaantuminen ei kuitenkaan ole rakkautta, ei suomalaisten keskenkään. Jos hän on oikeasti rakkaasi, et ajattele häntä "syyrialaisena", vaan "sinä oikeana".

Vierailija

Ei se kansallisuus, vaan se yksilö. Ei ne jotka haukkuvat ennakkoluuloisina, vaan se oma tunne. Itse olen ollut egyptiläismiehen kanssa parikymmentä vuotta naimisissa eikä tässä ole mitään ihmeellistä valituksen aihetta ollut - siis ei mitään sellaista, mikä ei olisi noussut päähän kenen tahansa toisenkin tyypin kanssa. Vähän kuin se peräkylän mummo, jolta toimittaja kyseli pitkän avioliiton oppeja ja kysyi, eikö koskaan ole mummo ajatellut erota; "en, mutta tappaa on tehnyt mieli monesti". Avioliiton hyväksi on tehtävä töitä joka parisuhteessa, riippumatta siitä onko yksi intialainen ja toinen eskimo. Jos mies on vakavissaan kanssasi, sovi hänen kanssaan ensin miten elämänne järjestetään ja miten lapset kasvatetaan. Mikäli hälytyskellot eivät soi, niin ehkäpä teilläkin on mahdollisuus. Hetken hullaantuminen ei kuitenkaan ole rakkautta, ei suomalaisten keskenkään. Jos hän on oikeasti rakkaasi, et ajattele häntä "syyrialaisena", vaan "sinä oikeana".

Vierailija

Miehen sanoihin ei kannata luottaa. Juureni on syyriasta, mutta olen suomessa syntynyt. Islamiin ei kuuluu missään nimessä naiselle valehtelu tai naisen kurittaminen. Kulttuuriin kuitrenkin nämä piirteet kuuluvat. Meilläpäin on sanonta sanatarkalleen käännettynä: "nainen otetaan häkkiin arvokkaasti ja totuus tuodaan esille arjessa" tarkoittaa siis sitä että omat mielipiteet ja arvot yms. ei tuoda rehellisesti esille, leikitään tarvittaessa jotain ihan muuta kuin mitä ollaan, valehdellaan omaisuudesta yms. Mies on valmis antamaan, vaikka kuun taivaalta ennen avioliittoa, hän osaa olla mailman ihanin, mutta sitten kun liitto on solmittu asiat ovat ihan toisin. Sinun on oltava valmis tekemään kaikki hänen eteen hän on herrasi ja olet suunnilleen hänen omaisuutta. Tämä kärjistettyä kylläkin mutta kuvaa arkea hyvin.

Nämä mainitsemani seikat eivät perustu omiiin kokemuksiini, sillä minulla ei ole vielä miestä. Perustuvat siihen mitä olen kuullut päivittäin lapsesta alkaen vanhemmilta yms. sukulaisilta; jokaista miestä joka ei osaa houkutella naista ansaan ja möläyttelee totuuksia liian varhain pidetään tyhmänä. Esimerkkinä tyhmästä miehestä on serkkuni, joka myös suomessa kasvanut ja hänellä on toisenlainen arvomailma, päivittäin hän saa viisaammilta miehiltä neuvoa miten kannattaa toimia, jotta voi saada naisen kuin naisen.

Toki voi olla, että tämä ei päde kaikkien syyrialaisten/ arabi miesten kohdalla, jos lähipiiristäni löytyy kenties kieroimmat tyypit. Kuitenkin mainitsemani sanonta kertoo paljon! Poikkeuksena ovat uskovaiset miehet, jotka noudattavat koraanin oppeja, heidän ei kuuluisi valehdella yms. mutta nämä sitten vaativat aikoinaan kääntymään.

Olkaa siis tytöt varuillani

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat