Kuukautiset yms.

Vierailija

Olen 18-vuotias tyttö, 160/48, käytän ehkäisyrengasta. Tuntuu kuin kaikki ongelmani olisivat alkaneet renkaan käytön aloitettuani. Onko nämä "vain" haittavaikutuksia vai jotain muuta? Aloitin siis renkaan käytön syys-lokakuun vaihteessa viime vuonna. Heti lokakuun lopussa minulla oli todennäköisesti verinen pissatulehdus, sain lääkkeet kun soitin terveyskeskukseen ja kun kävin lääkekuurin jälkeen pissakokeessa, se oli puhdas. Kuukautiseni eivät ole itsessään muuttuneet, mutta minulla on viikkoa ennen kuukautisten alkamispäivää pientä kipua alavatsassa ja rintani turpoavat (poikaystäväni mukaan), kolmisen päivää ennen kuukautisia vatsani perusteella voisin luulla että minulla on kuukautiset, vatsa todella kipeä. Kun kuukautiset alkavat kivut pysyvät, mutta särkylääke lievittää vähän kipuja. Pissallakin olen joutunut käymään rengasta edeltävää aikaa enemmän. Klamydia on lähes poissuljettu, testi vuodenvaihteen jälkeen negatiivinen. Täytyisikö testissä käydä uudestaan? Gynellä kävin kuun alussa, epäili emätintulehdusta, käytin puikot, mutta eipä sillä muuta vaikutusta kuin että haju lähti valkovuodosta. Papa kuitenkin oli täysin puhdas. Gyne sitten antoi ehkäisylaastari reseptin. Ne ei vielä ole käytössä.
Onko kellään samanlaisia oireita ennen menkkoja? Raskaanakaan en oikein voi olla.
Toivottavasti saisin vastauksia, asia mietityttää kovasti.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat