Riittääkö vain tieto rakkaudesta?

Seuraa 
Liittynyt21.5.2015

Olen seurustellut mieheni kanssa hieman päälle 3 vuotta. Hän ei edelleenkään ole koskaan sanonut rakastavansa minua. Hänen käytöksestä tiedän kyllä hänen minua rakastavan, mutta minusta tuntuu ettei se riitä. Tekisi mieli laittaa uhkavaatimus päälle ja sanoa, että jos hän ei sitä pysty sanomaan niin minä otan ja lähden, etsin miehen joka sen minulle pystyy sanomaan. En vain usko rohkeuteni riittävän uhkauksen toteuttamiseen. Olemme pattitilanteessa. En halua edetä suhteessamme ennen kuin hän nuo "taikasanat" minulle sanoo, mutta silti kuitenkin kokoajan suunnittelemme oman asunnon ostoa, lapsia ym. Pitääkö minun vain odottaa loputtomiin?

Kommentit (8)

Vierailija

Olen itse niitä ihmisiä, joiden on äärimmäisen vaikea sanoa "Minä rakastan sinua". Jotenkin se kuulostaa kornilta, imelältä ja teennäiseltä. Mieluummin puhun tykkäämisestä ja tarkoitan sillä ihan samaa. Olen samaa mieltä edellisen kanssa: teot puhuvat sanoja enemmän.

Vierailija

Kyllä ne sanat ja teot pitäisi olla yhtälailla toistensa kanssa "harmoniassa", ja jos hän tietää tuottavansa sinulle surua sillä, ettei niitä sanoja sano ääneen eikä silti niitä sano, niin kertoo jotain hänen arvostuksestaan sinua kohtaan se. Jos ne tunteet ovat oikeasti olemassa, ei se ole ylitsepääsemätöntä niitä sanoinkin ilmaista. Ei ole minusta liikaa vaadittu pitkässä suhteessa, itse en vuosikausia tuollaisen jörön kanssa jaksaisi.

Vierailija

Kyllä tuossa tilanteessa mun mielestä pitää osata sanoa rakastavansa toista. Voihan olla ettei hän ole tottunut ilmaisemaan tunteitaan, mutta sellaista voi kyllä turvallisesssa suhteessa opetella tekemään. Puhukaa, puhukaa, puhukaa!!! Musta tuntuu että niin monet parisuhteet kariutuvat kommunikaation puutteeseen, vaikka yhteinen elämä olisi avoimemmalla kommunikoinnilla ehkä huomattavasti helpompaa ja miellyttävämpää. Jos sitten puhuessa ilmenee, että parisuhteen sisällä on isoja ristiriitoja, niistä pitää yrittää ryhtyä ratkaisemaan (molemmat hommiin tässä suhteessa, ei vaan niin että toinen tekee kompromisseja) ja jos ratkaisut tuntuvat mahdottomilta, terapia voi auttaa, tai sitten tietysti ero, jos muu ei auta. Joo itsekään en kyllä jaksaisi tuossa tilanteessa. Mun mielestä on tärkeää tietää, mitä eniten haluaa kumppaniltaan, ja etsiä kumppani, jolta saa näitä asioita.

Vierailija

Asiasta olemme keskustelleet monesti, mutta se päätyy aina vain samalla tavalla. Mies ei voi ymmärtää miksi se minulle on niin tärkeää. Ja joka kerta kun asian otan puheeksi hän loukkaantuu siitä.
Syyksi siihen, ettei mies pysty sitä sanomaan hän kertoo sen, että häntä on satutettu niin pahasti aikoinaan ja kaikki menee aina pilalle sen jälkeen kun hän sen sanoo. Hän ei tunnu ymmärtävän, että kaikki voi mennä myös pilalle kun jättää sanomatta.
Se on vain katsottava mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ehkäpä minunkin odotus vielä palkitaan =)

Vierailija

Jotkut ihmiset,useinkin kai juuri suomalaiset miehet,eivät osaa puhua tunteistaan suoraan.On hyvä osata ns. lukea rivien välistä tässä tapauksessa,sillä rivien välejä tutkiessaan saatta löytää paljonkin tunnetta ja yritystä niiden välittämiseen.
Ja ehkäpä mieheltä saisi jonkinlaisen vastauksen kysymällä vaikkapa mitä hänelle merkitset, sillä vastauksessa hän voisi itse vapaammin muotoilla sanojaan kuin tuossa klassisen kliseisessä lauseessa.

Vierailija

Itse olen seurustellut 11 kk ja kaikki on ollut tähän asti ihanaa ja hän on sanonut minua rakastavansa ja aina puhunut kauniisti, kunnes tilanne muuttui. Kriisitilanne muutti hänen rakkautensa tykkäämiseksi minua kohtaan.Voiko oikea rakkaus todella muuttua, sillä mitään kovin dramaattista ei kuitenkaan ole tapahtunut?Noin kolme viikkoa asiosta on yritetty päästä jonkinlaiseen tasapainoon, mutta tunnen loukatuksi oloni syvästi.Kaikki alkoi kun hänen entinen vaimonsa on tarvinnut hänen apujaan..salaa tehty hänen muuttonsakkin, jonka tämä minun kumppani maksoi. En voi ymmärtää, koska he ovat aikoja sitten eronneet,ei pitäisi olla mitään sidonnaisuutta, minua tälläiset ovat loukanneet ja hän ei edes jouluna muistanut minua, sanoi vain, ettei ollut aikaa.Olen sydänjuuriani myöten loukkaantunut, että entiselle vaimollensa riitti aikaa ja rahaa. Näistä kun olen yrittänyt puhua, hän toteaa että on tehnyt oikein, vaikka minua satuu tämä asia.Mielestäni entiset voivat itse hoitaa asiansa eikä sotkea elämäämme

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat