Artikkelista: Kirjailija Laura Honkasalo: "Mieheni jätti minut Facebookissa"

Kommentit (13)

Vierailija

Luin matkatarinasi ensin Me Naiset- lehdestä ja sen innoittamana hain tämän tarinan.
Olet harvinaisen fiksu ja vahva ihminen kaikessa heikkoudessasi. Toivon sinulle voimia ja uusia voimistuttavia kokemuksia.
JA potkut entisen miehesi persuksille. Tyhmä äijä! Sen huomaa jo siitä että että ei pärjännyt vierelläsi.

ps. Sinulla on todella kaunis vartalo. Älä piilota sitä. Nauti naiseudestasi.

Vierailija

Sain juuri illalla tietää että yksi lapsistani eroaa, ja minulla on suorastaan fyysisesti paha olo..
.Onneksi ei ole sydänvikaa,olis ollut nitrot tarpeen varmasti..olen itkeny ja kiroillut..ero tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta minulle, ja päätellen sisarusten kommeneteista he olivat yhtä tietämättömiä eroaikeista kuin minäkin..
Pienet lapset säälittävät, kosska olen itse avioerolapsi ja muistan kuinka kaipasin isääni joka ei koskaan tullut edes tapaamaan vaan oli ihan erillään meistä, uuden ihastuksensa kanssa.
Yksi lapsistani totesi että kaikki miehet on sikoja ja hän rupee lepakoksi, vitsihän se oli mutta itse mielessäni ajattelin että onkohan lespoparit kaikki oikeesti lesboja,vai ainoastaan miehiin katkerasti pettyneitä?
Itse en siis tiedä lapseni puolison tekemisistä ja mikä ylipäätään on syynä eroon vai olisiko välit korjattavissa.
Ero koskettaa niin monia , sisaruksia, vanhempia, isovanhempia,lapset oireilee tarhassa/koulussa...
ei ero ole vain kahden ihmisen juttu!
Olen kamlan pettynyt..miten osaan tukea lastani ja hänen lapsiaan ja ei kait se ero mukavalta tunnu siitä toisestakaan osapuolesta,
varmaan tukea tarvitsee hänkin....
Ja erehdyin lukemaan netistä vielä kuinka on tapatunut taas uusi perhesurma, hyi mikä painajainen siitäkin tulee ...vaikkei lapseni ole ollut itsetuhoinen, hänen puolisonsakaan ei sltä vaikuta,mutta alkaa tuntua etten tunne koko ihmisiä enää?, alankohan minä jo seota.?..Siis ero vaikuttaa , todella pahasti ,moniin muihinkin kuin siihen eroavaan pariin.
Turha mediassa ihannoida eroja, helvettiä se oikeasti on! :(
Itse pysyn taatusti sinkkuna, leski jo vuosia, en halua mitään ihmissuhdedraamoja elämääni, kaipa nuo lapset niitä järjestävät vielä lisääkin?
Vanhin lapsenlapsikin masentui pahasti kun meni parin vuoden kihlaus Bänks...voi hitto tätä nykyelämää!
Leskisinkku isoäiti

Vierailija

Kiitos rehellisestä artikkelista. Vielä se aurinko paistaa sinunkin risukasaasi. Tää elämä on yhtä koulutusta, valmiiksi ei tule kukaan.

Vierailija

"Miehet eivät myöskään tajua, miten laajaa läheisten joukkoa ero koskettaa. On tosi kova paikka vanhemmille, sisarille ja ystäville nähdä, miten masentunut jätetty on."

Tismalleen samaa voisin sanoa tuntemistani naisista. Kyseessä ei siis ole mikään sukupuoleen liittyvä ominaisuus, ja tämän voivat varmasti todistaa tuhannet avioeroissa yksin (ja usein ilman lapsia) jääneet miehet.

Vierailija

Kyyneleet valuivat pitkin poskiani juttua lukiessani... samoin kuin eräänä talvisena iltana, kun mieheni oli huojunut kännipäissään kotiin, tunnustanut rakastavansa toista ja olin raivoissani komentanut hänet matkoihinsa, pakannut kaikki tavaratkin mukaan ja olin jäänyt aivan yksin kaksin esikoiseni kanssa, kuopus tuloillaan, asumaan kauas kaikesta, vanhaan rämään, mutta maksettuun.

Nyt 8v myöhemmin olen aina vain yksin kolmin lasteni kanssa. Ei ollut varaa romahtaa silloin, joten romahtelen silloin tällöin hieman sieltä täältä.

Vihasin miehiä, vihasin suunnattomasti kaikkia, jotka kehtasivat aloittaa elämänsä alusta jättämällä paskat puolison siivottavaksi. Etävanhemman oikeuksista luukutetaan joka mediassa, mutta kukaan ei puhu lähivanhemman oikeuksista. Lähivanhemmalle jää paskat ja velvollisuudet.

Silti en vaihtaisi lapsiani minkään valtakunnan vapauksiin. Olen se, jolle rakkaudenhedelmäni, kullanmuruni purkavat pahan mielensä, jota kohti heittävät kännykkänsä rikki ja jolle puolivahingossa lipsauttavat äiti-sä-oot-maailman-rakkain. Lasten isä tapasi vitsailla, että: "Ensin tehdään lapsia ja sitten niistä ei pidetä huolta." ja "Kyllä se luoja kattoo, kenelle lapsia antaa." Paras kuitenkin taisi olla "Mitäs rupesit äidiksi."

Eräs viisas iäkkäämpi nainen tapaa aina sanoa, että se helvetti on täällä maan päällä. Joten Wilma Schlizewskiä lainatakseni: "Rinta rottingilla päin helvettiä".   Elämä voittaa, on aina voittanut, joten miksei myös tänään. Elämä potkii... joten osta kunnon pieksut ja potki takaisin. Latteat kliseet ovat olleet aina suurinta herkkuani. Ne ovat niin totta ja koska ne ovat kliseitä, täytyy olla muitakin, jotka kokemuksiinsa pohjaten voivat todistaa niiden paikkansapitävyyden. Emme siis ole yksin. Tsemppiä Laura ja kestäviä pieksuja.

Vierailija

"Ihmiset aina parjaavat Facebookia, mutta mielestäni siellä on mielenkiintoisia keskusteluja ja paljon epäsuomalaista humoristisuutta. "

...mahtoiko se hyvä facebookissa laittaa alulle sen miehesikin eon, ehkä ilman sitä  "facebookkia" moni  olisi yhdessä. :D

Lyöty mies

Juuri näin. Minua vaimo oli "puukottanut selkään" siskonsa ja kahta muuta naisystäviemme kanssa ja sai silti pitää lapset ja kodin teatraalisuudella ja manipuloinilla. Eikä asia helpottanut se että olen ulkomaalaistaustainen. 16 vuoden avioliiton aikana en ole kertaakaan pettänyt, tai toiminut missän muodossa väkivaltaisesti, en edes juopottele! 

moi

Voimia sinulle Laura ja hienoa, että puhut kokemuksistasi avoimesti. Minunkin täytyy silti todeta ystäviä sivusta seuranneena, että miehen asema erossa ei myöskään ole helppo ja naiset osaavat todellakin manipuloida ja käyttäytyä myös väkivaltaisesti.

Vierailija

Laura varmasti yrittää parhaansa. Kaikilla osa-alueilla.Mutta outoa että hän kirjoittaa että ei usko sukupuolisensitiivisyyteen, ja pojat tarvitsevat pyssyjä.

Kuitenkin hän vahvistaa näitä rooleja olemalla itse uhri leikissä, jota pojat ampuvat. Miksi ei toisinpäin. Jos on tarpeeksi vanha pyssyilemään, voi kuollakin leikissä. Empatiaa ei opi, jos on aina muita väkivaltaisesti kohteleva rooli.

Jos on tarpeeksi vanha nauramaan hullulle opelle, voi seuraavaksi nauraa itselle, kun on itse typerä pelle, jolla lippis samoin päin kuin muilla.

Mielestäni valmiiksi röyhkeää sormella osoittelijaa pitää kasvattaa eri tavalla kuin sitten herkempää

Vierailija

En ymmärrä että suomessa jopa päiväkodissa joku saa määrätä roolit eikä tähän puututa.

Eri asia jos vanhemmat eivät tiedä tai ole huomannert lapsensa manipulointia ja röyhkeyttä. Mutta jos ovat

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat