Carolina sai 15-vuotiaana tietää syntyneensä ilman kohtua ja emätintä, ja siitä alkoivat itkuiset gynekologikäynnit – identiteettikriisi joh...

Carolina sai 15-vuotiaana tietää syntyneensä ilman kohtua ja emätintä, ja siitä alkoivat itkuiset gynekologikäynnit – identiteettikriisi joh...

Teini-ikäisenä Carolina Nystén häpesi kuukautistensa puuttumista. Kun syy selvisi, se aiheutti identiteettikriisin ja sai pohtimaan, miten naiseus oikein tulisi määritellä.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ällöä kirjoitti:
Miksi rakennetaan emätin miesten mieliksi? Sama kuin tehtäisi rinnat lääkärisetien mieliksi.

On ihan yhtä luonnollista syntyä ilman emätintä kuin jotain muutakin ruumiin osaa.

Jokainen on täydellinen sellaisena kuin on syntynyt.

Minulla sama kohtalo ja tarina kuin jutussa. Kyllä minä halusin emättimen itseni ja oman naiseuteni vuoksi, en todellakaan miesten miellyttämiseksi. Kyllä kai esimerkiksi ilman kättä syntynyt haluaisi arkeansa helppottamaan proteesin, samalla tavalla minä halusin emättimen seksuaalisuuteni ja oman nautintoni vuoksi.

Eipä välttämättä halua ilman kättä syntynyt proteesia. Tai, kuten ennen kouluikää kuulonsa käytännössä kokonaan menettänyt tuttavani valittaa, että häntä suorastaan painostetaan ottamaan sisäkorvaistute, vaikkei sellaista itse halua.

Miksei voida kysyä ihmiseltä itseltään, mitä tämä haluaa, sen sijaan että pidettäisiin toiveita itsestäänselvyyksinä? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla muka mahdollista, ettei yksikään neuvolalääkäri, tai vanhemmat vaippaa vaihtaessaan, huomaa että alhaalta puuttuu yksi reikä? Eihän sitä nyt mitenkään voi olla huomaamatta, jos lasta normaalisti hoitaa ja pesee.

Ja miten ihminen itse ei viimeistään koulun sukupuolivalistustuntien jälkeen itse hoksaa, että häneltä puuttuu se kuvissa näytetty emätin, joka on kuitenkin isoin reikä siellä alhaalla? Näitä valistustuntejahan on useampi, alkaen jostain 10v ikäluokasta. Silloin viimeistään huomaa että jokin on itsessä eri lailla.

Reikä/parin sentin syvennys on, mutta se ei johda mihinkään. Varma tieto, mullon MRKH-diagnoosi itelläni. Emättimen alaosa kehittyy, yläosa ja kohtu ei. Joillakin voi olla myös munuaisissa poikkeamia, mutta jos näin ei ole, oireyhtymä huomataan vasta murrosiässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
tia,a-mummo 67 v.itä-helsinki

Vierailija kirjoitti:
Ällöä kirjoitti:
Miksi rakennetaan emätin miesten mieliksi? Sama kuin tehtäisi rinnat lääkärisetien mieliksi.

On ihan yhtä luonnollista syntyä ilman emätintä kuin jotain muutakin ruumiin osaa.

Jokainen on täydellinen sellaisena kuin on syntynyt.

Lähes rinnattomana olen havainnut, että miesten kanssa on lähes mahdotonta saada parisuhdetta ilman rintoja. Heitä vain ei kiinnosta. Eli kyllä vain rinnat tehdään miesten mieliksi, ei niinkään lääkäreiden, vaan miesten. Ellei sitten ole tyytyväinen elämään ilman yhtäkään parisuhdetta.
Minulla ei koskaan ole ollut isoa povea,eli rintoja.Se ei ole ollut minulle ongelma.Eikä myöskään  ongelma koskaan parisuhteessa.Henkilö jolla ei kohtua,kukaan ei voi tietää miltä hänestä tuntuu? Kohtu on muutakin kuin miehiä varten.On kaikessa helppo arvioida,arvostella muita: kun päivääkään ei hänen kengissä kulkenut.Jokaisella tietysti oikeus omaan mielipiteeseen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat