Sainko allergisen reaktion, ja mitä teen nyt pintakuivalle sekaiholleni?

Vierailija

Minulla siis pintakuiva iho, mutta myös paljon epäpuhtauksia ja akneakin pukkaa taas kaulaan ja leukaan. Olen 25v.

Ostin muutama päivä sitten apteekista Acon puhdistusvaahdon joka pitäisi sopia herkällekin iholle, sekä Acnicylin Everyday- kosteusvoiteen (myyjä avusti valinnassa). Nyt sitten kasvojeni ihoa kiristää ja polttaa ihan koko ajan! Tänä iltana en noihin aineisiin enää koske vaan pesen ja rasvaan jollain vauvoille tarkoitetuilla aineilla mitä kylppäristä löytyy, mutta vinkkejä ottaisin oikein mielelläni vastaan mitä tälläiselle hankalalle iholle kannattaisi nyt tehdä? On siis erittäin kuiva ja nyt varsinkin vähän kärähtäneen tuntuinen, mutta kuitenkin on nuo finnit ja mustapäät.

Nyt just tekisi mieli läträtä jotain superrasvaista voidetta että loppuisi tämä polttelu, kiitos vain Aco ja Acnicyl..

Kommentit (1)

Vierailija

Oma ihoni on aina ollut myös erittäin pintakuiva ja herkästi ärtyvä. Olen huomattavasti vanhempi kuin 'Aco'-kasvo mutta kerronpa mitä olen kasvoilleni viime aikoina tehnyt. Pesen haalealla vedellä, ei mitään pesuaineita. Pesun jälkeen ensin Aqualan L-voidetta ja hetken kuluttua manteliöljyä kasvoille. Kärsin vuosia aikuisiän aknesta ja helposti ärtyvästä pintakuivasta ihosta nyt ihoni ei kiristä eikä kutina saa jatkuvasti raapimaan ihoa ja lisää  ärtymistä.

Uusin, aivan sattumalta tämäkin, alkanut hoitotoimenpide jonka tulokset ovat parin kuukauden aikana olleet uskomattomat on lähes joka päivä tapahtuva kasvojen ihon kuivaharjaus erittäin pehmeällä harjalla ennen pesua. Tulehtumat ovat lähes kadonneet ja pari-kolme kertaa päivässä tapahtuva öljyäminen ja voin vihdoinkin nauttia olostani ja 'unohtaa' kasvojeni olemassaolon. Pieniin ärtymiin käytän Bebanthen-voidetta. 

Mahdolliset meikit ja/tai ärtymien paikkaukset pesen heti pois kotiin tultuani ja öljyän kasvoni.

Olen kokeillut lääkärin määrämistä antibioottikuureista lähtien vaikka mitä hoitokeinoja kasvoilleni. Nyt olen vihdoinkin löytänyt hyvän ja kaiken lisäksi edullisen tavan huolehtia ihoni hyvinvoinnista. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat