Kommentit (4)

Vierailija

koen Melatoniini 3 mg hyvänä -,mutta jos olet  popsinut  runsaasti

iltapalaa ja sitten nielet k.o. tabl           ei uni välttämättä tule.

Vierailija

"Kenelle melatoniinivalmiste sopii?
Aikuisille, joilla pitkäkestoinen unettomuus ei johdu mistään sairaudesta, kuten masennuksesta."

En tiedä miten oon tänne näi eksynyt, mutta eipä se mitään. Mutta nii, oliha mulla iha asiaakin, elikä toi lainausmerkeissä oleva teksti on napattu tuosta. Saanko olla erimieltä? En sitten tiedä miks juuri melatoniinia on määrätty mulle lastenpsykiatrisella poliklinikalla? Ja oon kolmetoistakesänen. Muttanii, jos näi on että tää on VAAN aikuisille, nii oon aika yllättynyt että mulle sitä sitten on reseptillä määrätty. Kiitos, kumarrus.

Vierailija

Tekstissä kerrottiin, että melatoniini sopii aikuisille, sen takia, etteivät vanhemmat rupea syöttämään sitä lapsilleen ilman lääkärin valvontaa. Lääkkeitä harvoin tutkitaan lapsilla ja sen takia ei voida olla ihan varmoja esimerkiksi niiden oikeasta annostelusta eri kokoisilla ja eri ikäisillä. Elimistö toimii hiukan eri tavoin ikävaiheesta riippuen.

Lääkkeen käyttäminen lääkärin valvonnassa on eri asia kuin sen napsiminen omin päin. Jos melatoniinia on määrätty lastenpsykiatrisella poliklinikalla, voi olettaa, että sen on tehnyt ammattitaitoinen lääkäri, joka seuraa tilannetta ja osaa puuttua asiaan, jos haluttujen vaikutusten sijasta tuleekin jotakin muuta. Niin että 4 voi kaikessa rauhassa ottaa melatoniininsa.

(ketju on vanha, mutta löysin sen etsiessäni tietoa melatoniinista.)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat