Kommentit (10)

Vierailija

Joskus 80-90-luvun taitteessa parikymppisenä naisen alkuna hankin aika rajun kampauksen: puolipitkään kirkkaanpunaiseen polkkatukkaan vielä kiharat! Itse kyllä tykkäsin tukasta ja kun olin silloin töissä pienessä maalaiskaupassa, niin tukkani aiheutti monta keskustelun aloitusta. Paras kommentti tuli iäkkäältä vanhalta pojalta, joka aikansa minua tiirasi, vienosti hymyili ja kierteli ja kaarteli ympärilläni kuin jotain etsien. Sitten uskaltautui tokaisemaan: " Jaa, sulla on tuollainen seksitukka! " Kai se sitten kohteliaisuus oli...

Marjut Laukia - Me Naiset
Seuraa 
Liittynyt21.5.2015
Vierailija

Joskus 80-90-luvun taitteessa parikymppisenä naisen alkuna hankin aika rajun kampauksen: puolipitkään kirkkaanpunaiseen polkkatukkaan vielä kiharat! Itse kyllä tykkäsin tukasta ja kun olin silloin töissä pienessä maalaiskaupassa, niin tukkani aiheutti monta keskustelun aloitusta. Paras kommentti tuli iäkkäältä vanhalta pojalta, joka aikansa minua tiirasi, vienosti hymyili ja kierteli ja kaarteli ympärilläni kuin jotain etsien. Sitten uskaltautui tokaisemaan: " Jaa, sulla on tuollainen seksitukka! " Kai se sitten kohteliaisuus oli...

Kohteliaisuus tietenkin!

Vierailija

80-luvun puolessa välissä otin ensimmäisen permanenttini mummoni kotikampaajalla. vaaleaan polkkatukkaan tuli tiukka kihara, olin kuin lammassturkki pääni päällä :) olen kyllä monesti laittanut sen jälkeen permanentin, mutta isommilla kiharoilla. nyt jo useamman vuoden ollut suorat päätämyöten menevät ohuet hiukset ja olenkin taas ruvennut haaveilemaan kiharoista, hulluko?

Vierailija

Otin 2000-luvun taitteessa ekan permikseni isoilla rullilla. Pitkässä ja paksussa tukassa se näytti hyvälle ja korosti piirteitäni kauniisti. Kesällä ruskettuneena näytin pikemminkin italialaiselta kuin puhtaasti kotimaiselta. Hiuksiani ihailtiin ja pidin kauan ne kauan kiharana, kunnes päätin vaihtaa suoraan polkkaan - vaihtelun vuoksi. Parin vuoden päästä voisin laittaa taas.

Turhaan parjataan permanenttiä! On tosin muistettava, ettei ohut tukka välttämättä parane tai ylipäätään kestä sitä. Niin ja pikkurullilla laitettuna se on ihan varma floppi!

Vierailija

Olen alan opettaja ja haluasin sanoa seuraavaa: ensiksikin aineet ja taito tehdä on muuttunut tiedon myötä. Kukaan ei laita enää vahvaa ainetta valkastuihin hiuksiin, niikuin tehtiin silloin, Nykyään tuotteissa on keratiinia kovettavia ainesosia, jotka auttavat ohuita hiuksia pysymään kimmoisina ja rullakoko saa aikaiseksi kiharan pienuuden/ suuruuden, tosin pitkät hiukset ovat aina ongelma, sillä ne eivät jaksa kihartua suurilla rullilla, koska ne painavat. lisäksi on olemassa valtaisa määrä erilaisia hoitotuotteita, jotka saavat hiukset kiiltäviksi ja kimmoisiksi, kyse on vain taidosta ohjata asiakkaita.

Minulla itsellä on permanentti nytkin ja erittäin ohuet hiukset ja lisäksi vielä väri, mutta silti hiukset näyttävät kiiltäviltä ja hyvilta. Kihara auttaa minua saamaan hiukseni pysymään föönkampauksessa monta päivää, muuten joutuisin föönaamaan joka päivä ja se rasittaisi hiuksia turhaan.

Olen usein miettinyt sitä, kuinka ihmiset aina yleistävät asiat oman kokemuksen perusteella, etenkin, kun kokemus on monien, monien vuosien takaa. Asiat muuttuvat ja tuotteet kehittyvät, tieto taito paranee koko ajan myös Hiusalan ammattilaisilla opetuksen myötä. nimimerkillä: alalla ollut 33 vuotta. 

Vierailija

Kommppaan kyllä aijempaa kirjoittajaa. Turha katsella vanhoja permiskuvia ja kauhistella, että ei enää ikinä permanenttia. Aineet ja tekotavat ovat muuttuneet niin paljon noista kuvista. Lisäksi suurimmassa osassa noista kuvista oli ongelmana väärin leikattu hiustyyli, eikä itse kihara. Tottakai pottahius lyhenee entisestään kiharalla ja todellakin permanentti näyttää kamalalta puolipitkään hiukseen jossa ei ole yhtään kerrostusta.. sillä saadaan juurikin tuo klassinen kolmiomuoto. Hyvä kerrostus moniinkin noihin hiuksiin olisi ollut pelastus.

Vierailija

Harvalle miehelle sopii parta ja harvalle naiselle permanentattu tukka. Tukea hiuksiin saadaan nykyisin muillakin konsteilla. Permanentti on aina tätimäinen.

Vierailija

Itken aina kun otan pitkiin hiuksiini permiksen. Kaikki kampaajat käyttävät aina liian pieniä rullia ja tulos on järkyttävän kihara. Pyydän isoja rullia mutta sanovat ettei silloin tuu kiharaa. Pienillä rullilla tulee aina liikaa kiharaa !!! Miksei edes pikkusen isommilla rullilla että saisin laineita ??????

Aina yritän vääntää niiille rautalangasta ja turhaan. 

Vierailija

Ei voi itse mitään, kun on kauniit luonnonkiharat hiukset. Ihmiset usein mollaava ääneen kiharia hiuksia, myös minun kuulleni, mutta ei se mitään. Usein suoratkaan hiuset ei ole monilla kovin hienot, vaikka he itse kait kuvittelevat. Usein heillä on kait muuten elämä hankalaa. Hiukset voi olla hienot, kun ne vain osaa kantaa, ei ole mitään väliä millaiset ne on.

ADHD-äiti

Täytyy myöntää etteivät 1980-luvun omatkaan permanenttikokeilut silmää hivelleet. Mutta permanenttiaineet ovat muuttuneet radikaalisti noista ajoista, huomattavasti hellävaraisempaan suuntaan! Nykyään permanentit ovat jopa hoitavia. Itselläni on hiukset jotka luonnostaan makaisivat päätä myöten, pyörteistä ylöspäin ja sivulle sojottaen - rasvoittuvan päänahan kera. Päänahkani on herkkä. En voisi laittaa sinne mitään muotoilutuotteita. Enkä usko että tämä nykyinen muotoilutuotteilla läträäminen on terveellistä muillekaan - eikö sellainen tuki päänahan!? Lukemani ja kuulemani perusteella erilaiset päänahan vaivat kuten hilseily ja hiustenlähtö ovat kasvussa... Mistähän mahtaa johtua? Ei permanentista ainakaan. Otan loivakiharaisen permanentin puolipitkään tukkaani kerran vuodessa. Hiukseni ovat paksut ja hyväkuntoiset. Tietysti pesen ja hoidan niitä asiaankuuluvasti - kolmesti viikossa - ja pääsen ainakin 80%sti vähemmällä vaivalla hiusteni kanssa kuin te piippausrautoinenne, hiuslisäkkeinenne, värjäyksinenne ja muotoilutuotteinenne! Ihan sama minullr miten te toimittajat ja muut mollaatte ja kritisoitte permanenttia kun ette paremmasta tiedä...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat