Kommentit (2)

Vierailija

Eteläisessä Keski-Suomessa kuulee paljon enemmän venäjää talvella. Johtuu Himoksesta. Itse asiassa täällä ei kukaan tarvitse sellaista kieltä. Englannin ja venäjänkielen taito on eduksi töihin pyrkivillä.

Itse en ole joutunut puhumaan ruotsia kuin joskus 40 vuotta sitten, ja silloinkin, kun olin töissä Ahvenanmaalla.

Ihan turhaa tuo ruotsinkielen pakko-opetus. Senkin opiskeluajan voisi käyttää oikeaan opiskeluun.

Vierailija

Sattumalta törmäsin tähän ohjelmaan Yle:n nettisivulta ja yllätyin kuinka paljon negatiivisia kommentteja ohjelma sai. Itse olen syntynyt ja kasvanut Suomessa ja vihasin ruotsin kielen tunteja koulussa. 17 vuotiaana lähdin kuintenkin Tukholmaan siivous-ja keittiötöihin jotta oppisin vähän puhumaan ruotsia jota kuitenkin monissa työpaikoissa tarvittiin myös Suomessa. Parin viikon kuluttua tuloni jälkeen kohtasin miehen josta tuli aviomieheni ja täällä olen nyt asunut, opiskellut, perustanut perheen ja ollut työelämässa yli 40 vuotta. Minun mielestäni tämä ohjelma oli hyvin mielenkiintöinen ja totuuden omainen. Mielestäni voin hyvinkin arvioida molempia maita ja miten Suomi on paljon saanut vaikutteita 600 vuoden ajan Ruotsista, eikä se ole negatiivista Suomelle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat