Artikkelista: Miksi e-pillerien lopettaminen aiheuttaa oireita?

Kommentit (4)

Vierailija

Kunpa oireet olisivat loppuneet vain tuohon. Säin pillereitä lyhyen aikaa, muutamaan otteeseen, ja molempien kertojen jälkeen ihoni sekä päänahkani menivät todella huonoon kuntoon. Lisäksi vielä minulle karvoitus alkoi kehossani lisääntymään ja minulle ei kasvanut vain viikset, vaan koko naama karvoittui. Miksei näistä hirveistä oireista puhuta? Ja turha väittää, että olisi tullut muutenkin. Kokeilin pillereitä vähän päälle parikymppisenä eikä minulla ollut sitä ennen ollut mitään tuollaista ongelmaa. Myöskään parikymppisellä ei normaalisti tule tuollaisia hormoniongelmia muuten. Vuotta nuoremmalle kaverilleni kävi samaan aikaan ihan sama juttu. Voisin sanoa, että pillerit pilasivat osittain elämäni. Vielä yli 10 vuotta myöhemminkin minä kärsin tästä asiasta.

Suivaantunut

Olipa muuten surkee artikkeli! Eihän tässä ollut melkein mitään tietoa ja sekin vähä mitä oli oli valetta! Miettikääpä olisiko parempi poistaa tämä kirjoitus. "Asiantuntijana" taisi olla pillerifirman henkilökunta kun tällasen "hälläväliä" -lobbausjutun kirjoitti?

Vierailija

Lopetin hormonalisen ehkäisyn (käytössä oli yhdistelmäekäisypillerit ja rengas) noin 9 vuoden käytön jällkeen. Minulle ei onneksi tullut juuri mitään oireita. Iho ei juuri huonontunut ja kuukautisetkin alkoivat tulemaan säännöllisesti. Selkeimmät lopettamisen jälkeen tulleet oireet olivat tukan rasvottuminen nopeammin muutaman kuukauden kuluttua lopettamisesta (nyt tämäkin on jo rauhoittunut) ja muutos kuukautiskierrossa. Nyt on kulunut jo vuosi lopettamisesta enkä kadu yhtään päätöstä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat