Huumori arjessa

Seuraa 
Liittynyt21.5.2015

Haluan puhua huumorista. Onko se enemmän miesten laji? Käytätkö huumoria myös tietoisesti vaikeiden asioiden käsittelyssä? Vähentääkö huumori mahdollisesti viestin uskottavuutta?

Minkälaisissa tilanteissa elämässäsi on huumoria?

Kommentit (5)

Vierailija

Huumoriahan on kaikessa, mielestäni viesti on aika hassusti muotoiltu. Eihän elämästä selviä, ellei osaa nauraa itselleen ja muille.

Ja miten niin huumori on miesten laji? Siis varmasti on niin, että enemmistö stand up -koomikoista ja muista huumoria ammatikseen tekevistä on miehiä, mutta jos otsikko on kerran Huumori arjessa, sen sitominen sukupuoleen tuntuu hölmöltä.

Mielestäni viestin saa usein paremmin perille höystämällä sitä pienelle pilkkeellä. Huumori liittyy rentoon elämänasenteeseen. Ei se vähennä uskottavuutta.

Vierailija

Huumori on ihan ehdoton edellytys elämästä selviytymisen kannalta. Varsinkin tilannehuumorintaju auttaa. Melkein minkä vain asian voi työstää huumorin avulla, ainakin sitten kun siihen on saanut vähän etäisyyttä.

Ei ole siitä kiinni onko mies vai nainen Huumorintajuttomia on molemmissa sukupuolissa.

Huumorintaju on älykkyyttä, kun lapsi kasvaa vauvasta taaperoksi ja osoittaa huumorintajun merkkejä jo varhain, sanotaan usein että älykäs vauva :)

Mun elämässä huumoria on mm. seksin yhteydessä sekä silloin kun duunissa on oikein vittumaista. Pikkumaisuus on koomista.

Vierailija

Jos vitsailee liikaa , tai kaikesta , vaikuttaa helposti siltä , ettei osaa olla vakava missään tilanteessa. Monet vaikeat tilanteet taas on selvitettävissä huumoria käyttäen - ja olen ollut huomaavinani , että mitä rankempi tilanne on henkisesti , sitä mustempaa ja "mauttomampaa" on huumori -
mutta ei kai elämää jaksaisi ilman huumoria ?

Arkipäivässä on runsaasti tilannekomiikkaa , eri asia vaan , että tajuaako niitä kukaan - mulla ainakin on kivaa.

Vierailija

Joo kyllä se huumori piristää. Mulla aika rankkaa ollut viime keväästä asti, niin pakko viljellä huumoria, ei tätä muuten jaksa.. tosin itsellä jo väsynyttä huumoria, ittekseen välillä naureskelen..mut ei se mitään..jostain se on munkin ilo repästävä kaiken masennuksen keskellä... .-)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat