Miten näyttää vakuuttavammalta?

Vierailija

Aihe miksi kirjoitan on se, että näytän reilusti ikäistäni nuoremmalta. Olen siis 25-vuotias, noin 163cm (eli aika lyhyt) ja pienikokoinen. Minulla on myös lapsekkaat kasvot. Kun menen baariin olen seurueen ainut, keneltä henkilöllisyystodistusta kysytään vaikka seurueessa olisi itseäni nuorempiakin kavereita. Bussissa saan kuulla usein että "siis lasten lippuko?". Nämä asiat voivat mennä huumorilla mutta sen sijaan työelämässä ja sosiaalisissa suhteissa kun haluaisin tutustua uusiin ihmisiin (myös miehiin) tämä lapsekas olemukseni aiheuttaa ongelmia sillä olen myös huomannut, että ikäiseni luulevat minua nuoremmaksi kuin olen ja se on aika kiusallista. Vakavampi ongelma on se, että työpaikkaa hakiessa olen alkanut huomata, että ulkonäköni saattaa haitata töiden saantia, koska minulla on uskottavuusongelma. Koitan kyllä aina työhaastatteluihin pukeutua esimerkiksi kauluspaitaan ja asiallisiin kenkiin mutta kasvojani tai olemustani tämä ei muuten muuta. Myös virastoissa tai muuten asioita hoitaessani minua ei oteta vakavasti. Olisiko jotain rakentavia vinkkejä tällaiseen ongelmaan?

Kommentit (1)

Vierailija

Hei!

hyvin leikatut ja istuvat vaatteet antavat vanhempaa ja vakuuttavampaa lookia. ns.bisneslook. Itse olen nuorelta näyttävä 24v. ja olen huomannut tällaisten vaatteiden nostavan "pätevyystasoa" ja kiinnittävän vanhempien miesten huomion. Tavallisissa tyttövaatteissa vaikutus päinvastainen.
Oletan nyt siis että olet nainen joten pukeutumiseen korkokenkää ja tyylikkäitä vatteita sekä käsilaukkuja. Meikissä voi opetella kasvojen varjostuksia, joilla saa lapsekasta pyöreyttä piilotettua.Myös hiustenlaitto vanhentaa, etenkin jos ne ovat tasaleikatut ja roikkuu piikkinä pään ympärillä :) onnea aikuistumiseen!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat