Artikkelista: Joka toinen tekee töitä sairaana, mutta miksi? – 5 syytä

Kommentit (3)

Vierailija

jopa joo tämä on sitä ''säästöä''. nykyään kyllä kannattaa ottaa tosissaan flussat ja sun muut sellaiset. voi tulla keuhkokuume tai pahimmassa tapauksessa sydänpussi tulehdus. Mutta aina töissä vaaditaan yhä enemmän. töistä ei saisi olla poissa, ainoa minkä takia saisi olla poissa on oma kuolema ja siitäkin pitäisi ilmottaa etukäteen.

Vierailija

Tein itse sen virheen että olin väkisin töissä "pienessä flunssassa", tuo työnteko kipeänä johti flunssakierteeseen ja edelleen keuhkokudoksen tulehdukseen, jonka vuoksi osa keuhkoista poistettiin. Flunssia yms. pikkusairauksia ei pitäisi väheksyä, koska niiden pitkittyessä voi olla vakavia seuraamuksia.

Vierailija

Kyllä lääkärille SAA ajan jos soittaa aamulla aikaisin esim.oman terveysaseman ajanvaraukseen. Terveydenhoitaja voi kirjoittaa sairasloman ja jos työpaikka VAATII lääkärin tod. niin sellaisenkin saa liitettynä ylilääkärin allekirjoituksella. Flunssan takia ei tarvita todistusta lääkäriltä. Flunssan hoitoon EI auta antibiootti, vaan kotihoito-ohjeet jotka saa terveydenhoitajalta. Itse kannattaa pitää huolta omasta yleiskunnostaan ja liikunnasta ettei sairastu flunssan jälkitauteihin joka flunssan jälkeen. Lepo, juominen fyysisen rasituksen välttäminen ja monipuolinen ravinto on ohjeistus flunssan hoidoksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat