Artikkelista: Rio de Janeiro on nautiskelijan paratiisi

Kommentit (6)

Vierailija

Mikä paratiisi se sellainen kaupunki on, jossa tehdään enemmän murhia ja ryöstöjä kuin esim. missään eurooppassa? Mun mielestä kaukana paratiisista.

Vierailija

Asuin Riossa kahteen oteeseen, yli 12 vuotta, josta pisimpään Copacabanalla.
Tällaiselle luonnosta pitävälle ihmiselle Rio on todella kaunis kaupunki, luonto on lähellä, luonnonpuisto keskellä kaupunkia, ne vuoret ja rannat ja alati kohiseva meri. Olen kokenut siellä upeita luontoelämyksiä.
Kaupunki on myös elämys värikkyydessään, tavallisten ihmisten lämmössä, ruuasta nautiskelijoille ja musiikin ja taiteen saraystäville. Ahhh ... Siellä tapahtuu päivässä enemmän kuin Suomessa kuukaudessa. Siellä on iloa ja positiivisuutta.

Toisinaan me suomalaiset arvostelemme maailmaa omasta pienestä nurkastamme ja olemme kovin syyttäviä. Emme ehkä pysty käsittämään sitä, että Brasilia on kehittyvä, entinen siirtomaa ja noin Euroopan kokoinen. Siellä on paljon kaikkea, niin hyvää kuin pahaakin.

Vierailija

Voinee olettaa, että tämä juttu on kirjoitettu vuosia sitten vaikka julkaistiinkin vasta nyt? Rion hinnat ovat noista ajoista muuttuneet rankasti, ja Santa Teresan raitiovaunu on ollut poissa käytöstä vuoden 2011 elokuussa sattuneesta onnettomuudesta asti. Jos haluaa nykyään Riossa nautiskella, kannattaa ottaa paksu lompakko mukaan.

Vierailija

Hinnat ovat osittain muuttuneet, mutta nyt euro on vahvistunut 1/2014. Itse asun ja olen asunut Riossa parikymmenta vuotta. Tottakai joudut ryostetyksi, jos kavelet kultaketjun tai arvoesineiden kanssa ne nakyvilla.

Riosta; brasiliasuomi@yahoo.com

Kärpix

Jaa, että tottakai tulet ryöstetyksi jos kävelen kultaketjun kanssa. No Suomessa tai Euroopassa kultaketjua ei ole kukaan tullut koskaan repimään kaulasta, joten taidan jättää koko varkaiden maan eli Brasilian väliin ihan suosiolla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat