Oletko huomannut, että melkein kaikilla on nyt huolettoman ruokkoamaton tukka? Kampaaja nimeää kolme syytä ilmiön taustalla

Oletko huomannut, että melkein kaikilla on nyt huolettoman ruokkoamaton tukka? Kampaaja nimeää kolme syytä ilmiön taustalla

Helppoa ja huoletonta, kiitos! Esimerkiksi tällaista tukkatyyliä nähtiin Milanon kaduilla viimesyksyisten muotiviikkojen aikaan.

Laitettujenkin hiusten halutaan nyt näyttävän siltä kuin niitä ei olisi millään lailla käsitelty. Kampaaja perkaa ilmiön syitä.Lue koko juttu

Kommentit (15)

Ekku1

Niin. Rumuus on muotia. Sehän koskee ihan kaikkea. Nuoret tykkäävät elää kuin sikalassa. Housut pitää olla rikki, tukka sotkussa, ei saa olla siisti ja pitää olla rumaa ja rosoista.

Lounaasta

Suomalaisia julkkisnaisten hiuksia ainakin yhdistää se, että suurimmalla osalla on samanlaiset ylivalkaistut kiharretut hiukset, joista on tehty pitkät laittamalla runsaasti hiuslisäkkeitä. Osa etuhiuksista roikkuu omanpituisina poskilla. Luonnollisuus on näistä kaukana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tässä nyt selkeästi otetaan vain nuorten/nuorten naisten/miesten tukka ilmiö. Unohdetaan taas kerran 50+ työssä käyvät naiset jotka kyllä laittaa tukkaansa eivätkä suinkaan halua näyttää räjähtäneiltä.

Vierailija

Kampaamohinnat ovat kivunneet pilviin ja se selittää harventuneet käynnit ainakin minun osaltani. Ruokkoamattomana en silti liiku sillä osaan kammata ja harjata kuontaloni ihan itsekin.

Luonnonlapsi

Ei pidä paikkaansa. Minä olen kuuskymppinen nainen, asun Helsingin keskustassa enkä käy kampaajalla. Annan hiusteni kasvaa pitkiksi ja harmaiksi, ja kun on aika tasoittaa latvat, teen sen itse. En käytä meikkiä. Minulla on elämässäni tärkeämpääkin tekemistä kuin panostaa ulkonäkööni tai tuhlata rahaani kampaamoon ja kosmetiikkaan. Olen silti siisti ja puhdas, samoin kotini, joten täällä esitetyt väitteet ovat vääriä oletuksia. En tietenkään ole kaunis, mutta mitä siitä? Tekeekö rumuus minusta huonomman ihmisen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kampaamohinnat ovat kivunneet pilviin ja se selittää harventuneet käynnit ainakin minun osaltani. Ruokkoamattomana en silti liiku sillä osaan kammata ja harjata kuontaloni ihan itsekin.

Sama täällä. Kyllä kaikilla on aikaa käydä kampaajalla, mutta varaa paljon harvemmalla. Itse käyn vain pari kertaa vuodessa, leikkaan itse otsatukan parin viikon välein ja värjään myös itse.

Miksi muuten kampaajakäynti maksaa satasesta ylöspäin, kun miehet selviävät parturikäynnistä parilla kympillä? Turha sitten ihmetellä asiakaskatoa.

Vierailija

Ekku1

You forgot the most important things, lips, boobs, bum and pussy.

Also, how you expose them to the world to see, advertising is # 1. 

Wilmiina

Osittain varmasti säästösyistä. En mieluusti pulita 150e parin kk välein.
Nyt kyllä jo pitäisi kun edellisestä käynnistä on vuosi.

kissus

tukkaani en ole ikinä mitenkään 'laittanut', nuorena oli pitkä tukka. Helppo pitää ponnarilla ja sitaista nutturalle työn takia ja kun/jos jonnekin oli menoa, niin ei muuta kuin nuttura auki, oli kiharat valmiina.Sittemmin työn muuttuessa oli leikattava hiukset, kun joka päivä piti pestä työssä käytettävien kemikaalien hajun takia.Permis oli ainoa vaihtoehto, sillä hiuksiani ei saa laitettua millään kihartimilla, ei vaan pysy. Permis oli huoleton, antoi vaan kuivua pesun jälkeen ja valmis.Kun lopetin työt, niin taas annoin kasvaa pitkäksi, no eihän se ole vasta kuin lapaluihin asti, mutta saan taas ponnarin , nutturan.Ikinä en ole mitään 'kampauksia' vääntänyt, juurikin siksi kun ei hiuksissani pysy mikään vääntäminen.

Trauma

Mulla on kolme syytä olla käymättä kampaajalla:

1. Hinta: väri + leikkaus maksaa useita satasia, ei ole varaa sellaiseen kovin tiuhaan.

2. Kampaaja: Hän, joka osasi antaa asiakkaalle tilaa ja olla jauhamatta turhia, katosi jonnekin mammalomansa jälkeen.

3. Lopputulos: Aniharvoin sitä mitä ontoivottu, vaikka olen antanut tosi selkeät ohjeet ja selittänyt että ei ainakaan mitään punaiseen viittaavaa värissä - ja lopputulos on jotain kirsikkaa. Jos tukkaa ei osaa värjätä tai se ei ole mahdollista toiveeni mukaan, on tämä syytä kertoa ennen kuin joudun kärvistelemään täysin sopimattomassa värissä pitkään.

4. Bonuskohta: Oheismyynti. Ihan oikeasti en halua maksaa sampoosta 40 euroa, ja jokaisen vaiheen pesu/hoito/muotoilutuotteen tyrkyttäminen lähinnä ahdistaa.

Onneksi luonnollisuus on muotia:) Siivottomuuttahan se ei tarkoita.

Jep jep

Joku mainitsi Suomen julkkisten valkaistut tekopitkät kiharat. Samaan sarjaan voi laittaa pulloharjatekoripset, palkkikulmakarvat ja yliampuvat tekokynnet sekä paksun meikin. Ei näy Pariisin katukuvassa paitsi joillain turisteilla.

Vierailija

En aio edelleenkään kantaa rahaa amisämmille. Kävin v. 2015 pakkotilanteessa.

Ei ole varaa ja pitkä pörrö on lämmin talvella ja suojaa auringolta kesällä. Mitä muut siitä ajattelevat, ei kiinnosta.

Vierailija

Lounaasta kirjoitti:
Suomalaisia julkkisnaisten hiuksia ainakin yhdistää se, että suurimmalla osalla on samanlaiset ylivalkaistut kiharretut hiukset, joista on tehty pitkät laittamalla runsaasti hiuslisäkkeitä. Osa etuhiuksista roikkuu omanpituisina poskilla. Luonnollisuus on näistä kaukana

Toivottavasti harmaaksi värjätyt hiukset nuorilla ja vähän vanhemmillakin olisi mennyttä muotia. Kyllä hiukset harmaantuu ihan itsestään kun ikää tulee 😁

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat