Jopsun, 37, nelilapsisen perheen elämäntyyli on niin ihana, että se saa kysymään: voiko näinkin elää?

Jopsun, 37, nelilapsisen perheen elämäntyyli on niin ihana, että se saa kysymään: voiko näinkin elää?

Ramujen Suomen-koti sijaitsee Helsingin Punavuoressa.

Suunnittelija Jopsu Ramun, 37, kuusihenkinen perhe viettää puolet vuodesta maailmalla reissaten. Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Ne, jotka eivät meitä tunne, luulevat varmasti, että meillä on järjettömästi rahaa..

Vaikka pidän siivoamisesta, meillä käy siivooja...

Perheellä on kakkoskoti Tokiossa,,maailman kalleimmassa kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Negatiivisia kommentteja odotellessa, koska suomalaiset :D On se niin vaikea pala purtavaksi, että noinkin voi elää :) Itse olen ulkosuomalainen perheenäiti ja löysin tästä samaistumiskohtia. Tosin artikkelin perhe on todella ahkera rutiineineen ja aikaisine herätyksineen, toisin kuin meillä. Meillä on vain kaksi lasta ja silti elämä usein kaaosta. Nostan hattua! Varmasti silmiä avaava, inspriroiva juttu monille!

Vierailija

Noin minäkin tekisin, jos olisin ns. läppäriyrittäjä. Mutta olen yhdeksästä viiteen toimistoduunari ja talon linjaus on yksi etäpäivä viikossa. Nykyiset työni onnistuvat kyllä siellä missä netti toimii, mutta esimies tahtoo nähdä naamani toimistolla säännöllisesti. Saisiko joskus jutun, miten joku palkollinen on lähtenyt etätöihin palmun alle, miten sellaisen saa sovittua?

Vierailija

Jutussa puhutaan suuresta työmäärästä ja samaan aikaan kotiopetuksesta. Vuorokaudessa on kuitenkin rajallinen määrä tunteja ja jokainen joka tekee töitä paljon tietää mitä se tarkoittaa. No, todennäköisesti niitä töitä ei olekaan niin paljoa ja lapset ehtii saada kotiopetusta.

Vierailija

Olen ollut aikoinaan töissä missä matkustin työasioissa 20 v Euroopassa Aasiassa ja Australiassa.. Mieheni hoiti kotiasioita silloin. Riippuu työstä ottaako perheen mukaan.

Caritas.

Eikös ollutkin ihana elämäntapa, kun voi lämmittää kahta kämppää läpi vuoden ja lennellä kuusihenkisen perheen kanssa ympäri planeettaa ilman että yhtään tuntee ilmastoahdistusta? Sit voi vielä suunnitella kulutushysteriakrääsää koko matkan! Ja toimittaja on että vau. Ens viikolla sit downshiftataan ja ekoillaan, jookos?

Karkki

Wau! Aivan ihana ja inspiroiva juttu. Haluaisin itse tehdä jotain vastaavaa, missä yhdistyy perhe, yrittäjyys, matkustus ja luovuus. En vain vielä tiedä miten. Tällaisia juttuja lukiessa huomaa, että se on mahdollista.

Vierailija

Kyllähän se menee niillä, jotka voivat tehdä töitänsä missä vain. Tavallaan elän itsekin vähän samanlaista elämää, mutta en kuitenkaan. Olen pitkäaikaistyötön, mutta teen kaikki päivät tietynlaisia "töitä", joista saan kivasti rahaa ja ihan sama missä olen. Voin olla vaikka koko kesän mökillä ja hoidella näitä asioita huonolla säällä tai iltaisin kun lapset jo nukkuu ja katson toisella silmällä televisiota. 

Vierailija

Miten sä pitkäaikaistyötön voit tehdä töitä joista saat vielä palkkaakin ? Entä jos jäät kiinni, Kela perii kaikki tuet takaisin korkoineen.....teetkö puhelinseksi-palveluita ?

Vierailija

Caritas. kirjoitti:
Eikös ollutkin ihana elämäntapa, kun voi lämmittää kahta kämppää läpi vuoden ja lennellä kuusihenkisen perheen kanssa ympäri planeettaa ilman että yhtään tuntee ilmastoahdistusta? Sit voi vielä suunnitella kulutushysteriakrääsää koko matkan! Ja toimittaja on että vau. Ens viikolla sit downshiftataan ja ekoillaan, jookos?

Caritaksessako asut nykyisin? Huono olo taitaa olla, kun sataa taas negaa taivaalta.

airi-marjatta

Niin,  täysin turhaahan tuo matkustelu on, yleisen ilmastoahdistuksen ja hysterian takia....parempi olisi asua yhdessä paikassa ja Suomessa todella keskellä Helsinkiä, ettei tarvitsisi kulkea sitäkään vertaa mihinkään tai jos joutuu kulkemaan, niin sitten paikallisilla.  Mutta ei mitään äkkilähtöjä tai muitakaan lähtöjä lentämällä saati laivalla....purjeveneet erikseen...miksi pitää kulkea mihinkään, kun asiat voi hoitaa etänä ja läppärillä...huonoja esimerkkejä tällaiset, tsot, tsot....

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat