abortti?

Vierailija

Hei!
Toivoisin että joku viisaampi täällä osaisi jotenkin helpottaa oloani.
Elikkä siis, pelkään että olen raskaana, kuukautisten pitäisi alkaa vasta parin päivän päästä mutta mulla on ollut muutamana aamuna tosi huono olo ja rinnat tuntuu jotenkin oudoilta (luin jostain että nämä ovat raskauden oireita).
Jos siis selviäisi varmasti että olen raskaana, niin mitä mieltä täällä olevat ihmiset ovat yleisesti abortista?
Olen vasta 17-vuotias, opiskelut ovat kesken, asun kotona enkä todellakaan ole vielä valmis äidiksi..
Olen lukenut netissä joitakin keskustelupalstoja joissa puhutaan abortista, ja tosi moni on sanonut ajattelevansa että abortti on murha tms. En tiedä miksi mutta olen myös katsellut kuvia abortoiduista sikiöistä, ja itken aina kun näen niitä..
Muistan kun joskus pari vuotta sitten tein kouluun esitelmän abortista, ja sanoin siinä heti alkuun että minä itse en koskaan pystyisi siihen...
Nyt tuntuu pahalta, vaikka en ole vielä edes varma olenko raskaana..
Vanhemmilleni en uskaltaisi varmasti kertoa, sillä tiedän että he olisivat pettyneitä minuun enkä todellakaan kestäisi katsoa sitä. Onko siis mahdollista tehdä abortti salaa vanhemmilta jos on alaikäinen?
Ja paljonko se maksaa?
Voisitteko kertoa omia kokemuksianne jos olette tehneet abortin?
Pelkään sitäkin mitä ystäväni ajattelevat minusta jos tekisin sen, olemme nimittäin kaikki sanoneen toisillemme ettemme koskaan tee aborttia..
Auttakaa! :(

Kommentit (5)

Vierailija

Hei. Tässä sinulle neuvoja. Tiedätkö että jos et halua lasta ja koet ettet ole valmis äidiksi niin teet ns. ehkä tulevalle vauvalle hyväksi ettet tee vauvaa nyt. Tiesitkö muuten että se on tosi helppo tehdä. Monella on sellainen luulo että abortti tehdään niin että siinä kaavitaan ym. pimppaa. Ei. Vaan siinä annetaan ensin kaksi tablettia ja parinpäivän päästä uudelleen sairaalaan ja siellä ollaan n. 4-8 tuntia ja laitetaan pimppaan tabletti josta seuraa ns. runsaat kuukautiset.
Voit edetä niin että menet heti koulusi terveydenhoitajalle ja asiat lähteävt luistamaan sitä kautta. Voisit ostaa myös itse apteekista raskaustestin maksaa halvimmillaan. 6 e. Et siis ole murhaaja ja äläkä päästä sellaisia asioita mieleesi. Ehdit tekemään lapsen kun sen aika on! Minun pojan tyttökaverille tehtiin juuri muutama viikko sitten abortti. Varasimme ajan yksityiseltä ja saimme heti samalle päivälle ajan sairaalaan jossa pojan tyttökaveri sai ne kaksi lääkettä. Parin päivän jälkeen he menivät yhdessä sitten sairaalaan päiväksi. Voit siis kertoa poikakaverillesi ja vaikka heidän vanhemmilleenkin. He voivat auttaa sinua. Me teimme niin, että pojan tyttökaveri halusi että minä tulen mukaan heille ja kerron miten asiat on. Eli kun hän oli tehnyt testin niin sen jälkeen keskusteltiin myös tytön vanhempien kanssa. Vasta seuraavana päivänä menimme yksityiselle. Me pojan vanhemmat maksoimme sen, koska myös poika on vastuussa että kortsu oli mennyt rikki ja ei oltu jälkiehkäisyä hankittu. Uskon että saat parhaan tuen kuitenkin äidiltäsi, usko tai älä. Kriiseissä näkee oikeasti sen miten paljon läheiset ovat tärkeitä. Silloin äitisi on tärkeä. Rohkaisen kertomaan hänelle. Pyydä häntä vaikka lukemaan tämä sinun kirjoituksesi ja sitten vaikka tämä minun vastaukseni. KAIKKEA HYVÄÄ.

Vierailija

Hei,

Ymmarran tilanteesi: olisi tosiaan helpompi tehda abortti ja vakuutella itselle, etta vauvat tehdaan silloin kun halutaan ja jos se ei sovi aikatauluun, niin onhan siita helppo paasta eroon abortilla. Abortti ei kuitenkaan koskaan ole oikea ratkaisu. Kohdussasi on todellakin vuava: ei alkio, solu tai elamaton lihamoykky. Katso kuvia vauvan kehityksesta alla olevista linkeista. Abortti on lopullinen ja vaikka fyysisti toipuisitkin siita suhteellisen helposti, henkinen toipuminen vie vuosia tai ei tapahdu ehka koskaan. Jos olet raskaana, kannat jo vauvaa sisallasi: toivon, etta katosoisit rohkeasti myos sita mahdollisuutta, etta uskaltaisit synnyttaa vauvan. Mikali et itse halua aidiksi, voisit aina antaa vauvan heti synnytykseen jalkeen adoptoitavaksi. Lapsesi kiittaa sinua ikasi elamastaan ja uskon, etta jos uskallat jatkaa raskkauttasi, huomaat, etta olet tehnyt oikean ratkaisun. Tiedan niin paljon eri ikaisia naisia, jotka katuvat aborttiaan ja siita toipuminen henkisesti on erittain raskasta. Tassa ohessa muutama linkki, josta voit hakea tietoa: toivon, etta sinulla on rohkeutta pitaa vauvasi. Olet nuori, mutta vauva ei tuhoa elamaa vaan tekee siita paremman ja antoisemman. Tassa pari linkkia, josta voit katsoa vaihtoehtoja, nama ovat kansainvalisia sivuja, mutta tiedot pitavat abortin suhteen toki paikkansa myos Suomessa: http://www.prolife.com/FETALDEV.html
http://www.priestsforlife.org/resources/abortionimages/fetaldevelopment.htm

Toivon sinulle kaikkea hyvaa ja toivottavasti uskallat olla rohkea ja pitaa vauvasi.

Vierailija

Hei,

Huomaan, että olet saanut neuvoja ja ohjeita laidasta laitaan ja uskon, että olosi on aika ristiriitainen. En halua neuvoa sinua enkä myöskään pelotella. Olet tekemässä kuitenkin ratkaisua, jonka kanssa sinun on jaksettava elää, teitpä kuinka tahansa. Kerron vain oman kokemukseni. Minulla ja poikaystävälläni petti ehkäisy (kierukka) ja tulin raskaaksi. tilanteeni oli silloin hyvin epävarma ei töitä, ei opiskelupaikka ja pelkäsin vanhempieni reaktiota, koska he olivat muutenkin seurusteluani vastaan (tämä tapahtui 70-luvun lopulla) Asian kanssa painittuani jouduin tekemään ratkaisuni hyvin yksin ja valitsin abortin. Se ei ollut hyvä ratkaisu, mutta siinä tilanteessa minun kannaltani vähemmän huono. En ole sitä koskaan unohtanut, mutta edelleen olen sitä mieltä, että ratkaisu oli minun kohdallani siinä tilanteessa oikea. Minulla on kaksi ihanaa lasta ja kaksi lapsenlasta ja lapseni tietävät, että heillä voisi olla sisko tai veli ja minä tiedän etten olisi voinut antaa lastani kenellekään. Mutta minun omat henkiset ja taloudelliset edellytykseni eivät olisi silloin lapselle riittäneet kuten kahdelle seuraavalle. Tämä on iso päätös, joka pitää käydä itsessään läpi ja ottaa vastuu siitä miten sitten tekeekin. Voimia ja lämpimiä ajatuksia sinulle:)

Vierailija

Itse olin juuri ja juuri täyttänyt 18-vuotta, kun silloisen poikaystävän kanssa kävi klassiset... Ehkäisy petti. Hormoonit tottakai alkoivat ainakin kohdallani jo varhaisessa vaiheessa hyrrätä ja puntaroin mielessäni monta kertaa ratkaisua. Pystyin onneksi juttelemaan äidilleni, joka hyväksyi täysin oman pätökseni asialle. Olin ihan liian nuori äidiksi, sekä tulevaisuuden suunnitelmissa oli kuitenkin jatkaa opiskelut loppuun, saada kiva työ ym. Sekä jotenkin tiesin, että ainakaan sen samaisen jäppisen kanssa en kuitenkaan loppuelämääni vietä, miksi tehdä lapsia hänen kanssaan Ja niin teinkin, tein abortin. Ja voin sanoa, päivääkään en ole sen jälkeen katunut tai jäänyt miettimään asiaa. Sairaalasta, jossa minulle lääkinnällinen abortti tehtiin, tarjottiin myös terapia-aika. Kävin myös siellä ja sain vielä purkaa viimeisimmät tuntemuksetkin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat