Jyväskyläläisen Nooran, 30, perhe vaihtoi auton sähköpyöriin – kertoo nyt, miten paljon päätös muutti elämää ja tuo säästöä......

Jyväskyläläisen Nooran, 30, perhe vaihtoi auton sähköpyöriin – kertoo nyt, miten paljon päätös muutti elämää ja tuo säästöä......

Noora Inkeroinen, 30, ja Tommi Turunen, 38, päättivät luopua autosta viime keväänä. Lapsiperheen kaikki matkat taittuvat nyt kahdella sähköpyörällä. Paljonko säästyi rahaa?Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Me teimme saman jutun jo kolme vuotta sitten. Autosta saimme 44 000€, pyörät maksoivat yhteensä 8 000€. Auton pesut ja talli jo kuukaudessa 100€. Auto vuokrataan Sixtistä. Tänä vuonna tarvittu autoa 8 kertaa. Ei ole takaisin paluuta. T Espoosta

Vierailija

Auton ei ole tarkoitus olla sijoitus vaan kulutustavaraa, niinkun hammasharja...
Eikä ne sähköpyörien akut mitään ekotuotteita ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kemppaanen

Se on kyllä itselläkin käynyt mielessä että 1/2 vuotta olisi 1000€ auto liikennekäytöstä poistettuna ja sähköpyörän käyttö vähentäisi omalta osalta hölmölandian verotuloja

Kari.ruutu@saunalahti fi

Ostin parikymmentä vuotta sitten auton vuosimallia 1964 noin 50 000 eurolla. Museovakuutus vuodessa 50 euroa. Nyt auton käypä hinta on 150 000 euroa

Vierailija

Naisten logiikkaa

Möin auton 50t€
Ostin pyörän 5t€

= WinWin :D

Sähköpyörä maksaa abouth saman verran mitä tyypillinen auto jolla tämä kansa ajaa.

Mukavuuksia... Ilman sähköä oleva maksaisi varmaan hiukan vähemmän, pyörä siis. WIN!

Vierailija

Luovuin myös autosta vuosi sitten ja ostin sähköpyörän. Päivässä tulee n.30km työmatkoja, takaisin en vaihda jo pelkästään sen vuoksi, että olen kotiin mennessä paljon pirteämpi kuin aijemmin kun istuin autossa. Suosittelen

Pera1950

Jos asuu maalla ja niinkuin meillä on kauppaan matkaa 45km ja ikää 69v niin eipä tule heti mieleen lähtee hakemaan sapuskaa pyörällä. Herätkää kaupunkilaiset todellisuuteen.

Ehdottomasti auto

Auto 1000€ vs pyörät 6000€ säästöä syntyi -5000€ . Arvon alenema auto 100€ pyörät 500€ taas kertyi -400€ . Pyöreesti tommone noissa kohdissa auto tulisi reilu 5000€ halvemmaksi sillä maksaa hetken jo vakuutuksia... Ja muita kuluja

Vierailija

Pera1950 kirjoitti:
Jos asuu maalla ja niinkuin meillä on kauppaan matkaa 45km ja ikää 69v niin eipä tule heti mieleen lähtee hakemaan sapuskaa pyörällä. Herätkää kaupunkilaiset todellisuuteen.

Mitä tarkoitat todellisuuteen heräämisellä? Sitäkö, että jutun perheen pitäisi lopettaa pyörien kanssa pelleily ja siirtyä takaisin autoilijoiksi, koska jokaikinen suomalainen ei voi pyöräillä?

Jp

Me myytiin toinen auto, käytännöllisyys/mukavuus syistä ei luovuta toisesta (3kouluikäistä, harrastukset, ruoka, kierrättäminen jne). On säästetty paljon rahaa ja terveys on kohentunut. Ei hommattu sähköpyöriä vaan hyvät cycklocross-pyörät.

Moni on taivastellut kuinka reipas oon kun kuljen 6km/suunta kesät talvet töihin pyörällä. Itteä se taivastelu lähinnä ihmetyttää/hämmentää. Mun mielestä jokaisen peruskunto pitäis olla sellainen että tuon pystyy ja viitsii (tyyliin 15min/suunta). Fiilis ja työteho on paljo parempi kun polkee työmatkat. Ja autolla menee sama aika koska liikennevalot vaikka asutaan pikkupitäjässä. Mulle pyöräily toimii hyvänä peruskunnon ylläpitäjänä kun oon muuten melkoinen sohvapottu.

Että peukku jokaiselle autoilua vähentävälle. Arvostan. Kaikkien kehot ja luontokin arvostais.

Haist vittu

Vitun tyhmät rakentakaa itse autotalli ja peskää se sielä itse teen näin ja vanhaan autot yms ja mitään vitun sähköpyäriä en ole ostamassa enkä mihinkään propaganda ilmastonmuutokseenkaan usko

Totuus

No hyi jotain tämmöstä ilmastohömpötystä ei sähköpyörät mitään ekotavaraa ole kun siihenkin menee niitä materiaaleja ja akkuun varsinkin. On se helkutti kun pitää nillittää jollain ekoteoilla. Suomi on voitavansa asian suhteen tehnyt ja se ei ole meidän ongelma palatkaa kunnon autoiluun ja pistäkää pyörät vaikka kompostiin jos ne on kerran niin elo tuotteita ;)

Vierailija

On valtavasti lihavia juuri siksi kun ne ajaa joka paikkaan autolla. Samoin on paljon huonokuntoisia hoikkia/laihoja, koska he eivät taas saa mitään liikuntaa. Pyöräily on nivelille yhdessä vesijuoksun kanssa kaikkein parasta liikuntaa. T: fyssari

Biker

"Eikä ne sähköpyörien akut mitään ekotuotteita ole"

Ei ole autokaan ekotuote ja varsinkaan öljy, mutta pyörät voi hommata myös ilman akkua.

Qwee

Haist vittu kirjoitti:
Vitun tyhmät rakentakaa itse autotalli ja peskää se sielä itse teen näin ja vanhaan autot yms ja mitään vitun sähköpyäriä en ole ostamassa enkä mihinkään propaganda ilmastonmuutokseenkaan usko

Jospa opettelisit aluksi kirjoittamaan lauseita.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat