”Nirsot vievät uskottavuutta oikeasti allergisilta” – suomalaiset kertovat nyt rehellisen mielipiteensä nirsoilusta

”Nirsot vievät uskottavuutta oikeasti allergisilta” – suomalaiset kertovat nyt rehellisen mielipiteensä nirsoilusta

Saattaahan se ärsyttää, jos kaverin naama näyttää usein tältä, kun syötte yhdessä.

Nirsoilu ärsyttää suomalaisia yllättävän paljon, paljasti Me Naisten kysely. Ruuasta kieltäytyjiä pidetään hankalina – etenkin, jos nirso tekee nirsoudestaan numeron.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Onko nirsoja edes olemassa

Aina vain kaikki EI todellakaan tykkää teidän kamalista eväistä. En nirsoile, en vai oikeasti tykkää kaikista ihme sekoituksista. Allergia vaikuttaa myös.

Sigmund

Just... tästä just on kyse. Saa nirsoilla ittekseen niin paljon kun huvittaa, tietysti. Varaudu siinä tapauksessa omavaraisuuteen, äläkä odota että tuttavat, lounasruokalat, ravintolat, kahvilat...yms vain sinun mieltymyksiä varten aina vaivautuvat. Allergiset ja leikkiallergiset ovat vielä oma tapauksensa, vaarallisia jopa toisilleen, kun 'ei se paprika mua nyt jauheena tapa, niin kyllähän se pirkkoeskokin sitä voi syödä'. Rip.
Sopuisin terveisin vuodesta 93-omaa eettistä nirsouttani ruokavammainen ja vielä jokusen vuoden pidempään ruoka-alan ammattilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olipa lapselliset tekstit. Kaikki saa syödä mitä haluaa tai olla syömättä. Itse tottunut siihen että vaikka kohteliaasti kieltäydyn ruuasta niin ihmiset loukkaantuu ja alkavat nälvimään. Törkeitä on ne ihmiset jotka alkaa kitisee siitä mitä muut lautaselleen laittaa.

Kahvi

Syömishäiriö. Joku katsoo halveksuvasti ja tokaisee koko ryhmän kuullen "Mikset sä syö?". Ala siinä selittää ajattelemattomalle. Se on ihan jokaisen yksityisasia mitä syö esim. kouluravintolassa tai minkä jättää pois, eikä siitä tarvitse haloa nostsaa. Minä en ole nirso, enkä kaipaa ketään tungettelemaan ongelmani perään. Jos vaan tilanteen voi sivuttaa huomiotta. Se ei kuulu muille.

Ravintoloissa on nykyään tarjolla paljon vaihtoehtoja, jokaiselle pitäisi löytyä jotain ja jos ei, niin keittiön puolelta hotelleissakin voi pyytää erityisruokavalionsa mukaan. Tai sitten hankkii itse omat ruokansa ja kieltäytyy nätisti. Ei siinä kaipaa kenenkään raivoa tai pilkkaa enää niskaansa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat