Lemmikin kanssa asumisella synkkä yhteys syöpään – tilanne on vielä surkeampi, jos olet kissan omistava nainen

Lemmikin kanssa asumisella synkkä yhteys syöpään – tilanne on vielä surkeampi, jos olet kissan omistava nainen

Kissa on itsepäinen, mutta hurmaava eläin! Kuva: <span class="photographer">Rio Gandara / Sanoma-arkisto</span>

Lemmikinomistajat ovat nuorempia, varakkaampia sekä aktiivisempia, mutta he sairastuvat syöpään muita todennäköisemmin.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (86)

Vierailija

Lemmikki = kissa? Entä ne kaikki muut lemmikit? Uskon kyllä, että koiranomistajat ovat aktiivisia, koska lenkittävät eläintä, mutta mitä kissan omistaja tekee aktiivisesti, jotta hänen fyysinen kuntonsa nousee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Onnellinen kissan omistaja

Sitä tässä ihmettelen itsekkin!?!???!

Mietin vain kukahan tämän tutkimuksen on tilannut ja maksanut, sekä mitkä ovat tarkoitusperät? Taitaa olla niitä huuhaa tutkimuksia...

Minun ihana rakas kissani on jo 16 vuotta antaen niin paljon hyvää elämääni, enkä mistään hinnasta luopuisi siitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lemmikki = kissa? Entä ne kaikki muut lemmikit? Uskon kyllä, että koiranomistajat ovat aktiivisia, koska lenkittävät eläintä, mutta mitä kissan omistaja tekee aktiivisesti, jotta hänen fyysinen kuntonsa nousee?

Vaihtaa kissanvessaan hiekkoja, ja ne pölyää kyllä, onko terveellistä?

Ihmettelijä

”Toisaalta lemmikinomistajat olivat muita kovempia tupakoitsijoita”

Niin että kumpikohan tässä tutkimuksessa aiheutti naisille nyt niitä syöpäkuolemia, kissa vai tupakka? 😅

Hyvänen aika tätä Suomen journalismia

VantaanjoenLautturit

Tässä jälleen osoitus nolla tutkimusten tuloksista, joilla saadaan aikaiseksi, että grillimakkaran syönti juhannuksena altistaa hukkumaan. Poliittinen eliitti suorittaa vastaavia tutkimuksia verovaroillamme esim. työvoimapula, joka todellisuudessa on 350 000 omaa työtöntä ja 30 000 turistina työttömäksi tullutta eivät vain mahdu millään n. 26 000 vapaaseen työpaikkaan (TE toimisto). Toki neuvoliittolaisimmat selittävät, että kaikki työpaikat eivät ole TE toimistossa. Jättävät tässä osatotuudessa kertomatta, että mukana ei ole orjatyöpaikat Siperian metsätyömailla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
kissasta lähtee ohuen ohutta karvaa joka leijuu ilmassa, samoin linnut pölisevät ja tätä ihminen hengittää keuhkoihin, selittää keuhkosyövän. mutta mikä yhteys suolistosyövällä ja lemmikillä, olisi ollut mielenkiintoista tietää.

Miksi teoriasi mukaan keuhkosyöpää aiheuttava kissoista ja linnuista lähtevä pöly ja karva ei aiheuta miehille keuhkosyöpää, vaan ainoastaan naisille?

Vierailija

Vrt. Kirjasta Syövästä voi selviytyä - yhdeksän polkua yllättävään paranemiseen (Kelly A Turner)

Kirjan Yhdeksästä avaintekijästä voisi jokunenkin selitys löytyä. Esim. Usein kissa hankitaan korvaamaan ystäviä tai kumppania kun yksinäisyys vaivaa.
Kissa saattaa helpottaa yksinäisyyttä ja vaikeissa tilanteissa toimia lohduttajana.

Lisäksi kun jokainen meistä tuntee kyllä miten suru aiheuttaa keuhkoissa ahdistusta. Hankkiiko ihmiset kissoja lohduttajaksi?
Millaisessa elämäntilanteessa tai mielentilassa ihminen yleensä hankkii kissan?

Mietin myös mitä loisia kissoilla ja linnuilla voi olla ja kissoille annetaan matokuureja, mutta ihmisille ei?

Vierailija

Jaa..oisko niin että ihmiset jotka ei halua liikkua, hankkivat kissan. Ihminen joka tupakoi, ei tykkää liikkua, koska se on vaivalloista (keuhkot ei toimi niin hyvin). Eli tupakka - haluttomuus liikkua - kissan hankinta. Tässä järjestyksessä.

MiauMiauMiau

En luovu kissasta, koska hän on minun perheenjäsen ja eihän kukaan luovu omasta lapsesta vain siksi kun on riski sairastua syöpään.

Kissani on mun ihana ystävä ja lohduttaa mua silloinkin kuin ihmisiä ei kiinnosta, että mulla on paha olla.

Kissani takia jaksan mun elämää.
Kissani on mun oma terapeutti, koska kun hän näkee, että mulla on paha mieli niin tulee mun luo -ihan kuin sanoisi, etten ole yksin.

Kissastani en luovu, sillä hän ei ikinä vaadi mitään paitsi ruokaa ja hiekkaa ja että olen kotona iltaisin.

Kissani on täysin sisäkissa, koska kun olen vienyt ulos valjaissa niin naukuu ja juoksee ovelle ja haluaa kotiin.

Vierailija

Kyllä toi on totta.Allergiat ja astma tulee yleensä kellä on kotieläimiä.Monella ennen oli lehmiä ja muuta karjataloutta,moni joutui lopettamaan sairastuttuaan esim.allergiaan. Kotieläimet ja lemmikit tartuttavat myös muita tauteja,loisia,bakteereja ym. Asunnot haisevat usein ulolle jossa on lemmikkejä sisällä,sen takia moni lemmikin omistaja tupakoi.Ulkoeläimet ovat asia erikseen.Itse olen vanhemmiten herkistynyt kissoille ja eläinten hilseelle ja ohuelle nukkakarvalle sekä tupakan hajulle.Moni koiran omistaja pitää vain eläintä,ettei poissa ollessa käy varkaita kotona.Monella ei ole ruokaa muutoin itselle,niin sossun on pakko antaa eläimille tt-tukea ruokaan.On harmi kun uusiin asuntoihin otetaan lemmikkieläimiä jotka tekevät tuhojaan ja raapivat paikkoja.Seuraava asukas saa pestä koko asunnon ettei niitä karvoja ja kirppuja olisi jäänyt.Pitäsi kaupunkien käyttää hieman järkeä keitä vuokraa uusiin asuntoihin kun vanhoja asuntoja on tyhjillään.Kotieläinten kantamat taudit siirtyvät ihmisiin.Pesutuvat valtaa karvameri joita ei viitsitä puhdistaa.

Vierailija

"Toisaalta lemmikinomistajat olivat muita kovempia tupakoitsijoita, ja useammalla heistä oli diagnosoitu astma."

Syy löytyi. Eli ei jahdu lemmikistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi on totta.Allergiat ja astma tulee yleensä kellä on kotieläimiä.Monella ennen oli lehmiä ja muuta karjataloutta,moni joutui lopettamaan sairastuttuaan esim.allergiaan. Kotieläimet ja lemmikit tartuttavat myös muita tauteja,loisia,bakteereja ym. Asunnot haisevat usein ulolle jossa on lemmikkejä sisällä,sen takia moni lemmikin omistaja tupakoi.Ulkoeläimet ovat asia erikseen.Itse olen vanhemmiten herkistynyt kissoille ja eläinten hilseelle ja ohuelle nukkakarvalle sekä tupakan hajulle.Moni koiran omistaja pitää vain eläintä,ettei poissa ollessa käy varkaita kotona.Monella ei ole ruokaa muutoin itselle,niin sossun on pakko antaa eläimille tt-tukea ruokaan.On harmi kun uusiin asuntoihin otetaan lemmikkieläimiä jotka tekevät tuhojaan ja raapivat paikkoja.Seuraava asukas saa pestä koko asunnon ettei niitä karvoja ja kirppuja olisi jäänyt.Pitäsi kaupunkien käyttää hieman järkeä keitä vuokraa uusiin asuntoihin kun vanhoja asuntoja on tyhjillään.Kotieläinten kantamat taudit siirtyvät ihmisiin.Pesutuvat valtaa karvameri joita ei viitsitä puhdistaa.

Aika mustavalkoinen näkemys lemmikinomistajista. Toki tällaisia varmasti on, mutta myös päinvastaisia.

Lastenlääkäri

Voi Alina Alina,kun julkaiset toiselle puolella maailmaa tehdyistä tutkimuksista referaatteja,niin pysähdy hetkeksi ,ja mieti.
Esimerkiksi mikä lienee sadan vuoden aikainen naisten keuhkosyöpien määrä maatalouden kissataloissa Suomessa,siis täällä ,missä kissa oli joka talossa! Lisäksi puhut astmasta,josta on eläinten altistukseen hyvinkin monenlaista näyttöä.
Ymmärrän työsi insentiivin,mutta olisi fiksua konsultoida ihmisiä ohjaavissa asioissa syvempää näkemystä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat