Lemmikin kanssa asumisella synkkä yhteys syöpään – tilanne on vielä surkeampi, jos olet kissan omistava nainen

Lemmikin kanssa asumisella synkkä yhteys syöpään – tilanne on vielä surkeampi, jos olet kissan omistava nainen

Kissa on itsepäinen, mutta hurmaava eläin! Kuva: <span class="photographer">Rio Gandara / Sanoma-arkisto</span>

Lemmikinomistajat ovat nuorempia, varakkaampia sekä aktiivisempia, mutta he sairastuvat syöpään muita todennäköisemmin.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (86)

stadironin

Hanneletar kirjoitti:
Kissat ovat älykkäitä ja hurmaavia yksilöitä 💛

Uteliaisuuttani kysyn 1) Miten se älykkyys ilmenee ja 2) mihin verrattuna?

Vinkkinä voin sanoa, että en voi millään tasolla mieltää kissaa älykkääksi. Olen kuullut kiissanomistajilta lausuntoja joissa kissan älykkyyttä perustellaan sillä, että se ei tottele ihmistä eli osaa "ajatella" omilla aivoillaan. Ei tottele kärpänenkään ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Takku

Eikö teillä parempaa tekemistä ole. Voi s....Na. Mikähän elämän tyyli olis sellanen että eläisi ikuisesti?!? Menkää nyt jo hoitoon...

aralia

Vierailija kirjoitti:
Naisilla on tapana pusutella lemmikkejään (tästä oli tutkimustakin että puolet koiran omistavista naisista pussaa useammin koiriaan kuin puolisoaan). Ja kissat hierovat sylkeään kaikkialle merkatakseen, eli monenlaista mikrobia kulkeutuu lemmikinokistajiin. Mietin voisiko tuo kissan mikrobikanta olla yhteydessä suolistosyöpiin?

Minä olen pussaillut kissoja jo 66 vuotta, eikä vieläkään syöpää.

Elämä on lyhyt

"Iloss' ellää pittää vaikk' päivää vähemmän."

Ihmettelen, että isovanhemmatkin ovat eläneet kahdeksankymppisiksi kissoistaan huolimatta, joita on ollut huushollissaan aina. Puhumattakaan maalaistalon kaikista muista eläimistä

Mikään noista eläimistä ei ole tappanut ketään. Päinvastoin tuonut iloa monen sukupolven ajan sekä lisäksi rahat elantoon.

Kaikki me kuolemme joskus. Ennemmin tai myöhemmin. Päivää emme voi valita.

Siis nauttikaamme elämästämme omine valintoinemme.

Vierailija kirjoitti:
kissasta lähtee ohuen ohutta karvaa joka leijuu ilmassa, samoin linnut pölisevät ja tätä ihminen hengittää keuhkoihin, selittää keuhkosyövän. mutta mikä yhteys suolistosyövällä ja lemmikillä, olisi ollut mielenkiintoista tietää.

Kissaihminen liikku vähän. Voi aiheuttaa suolistosyöpää. Kissaihminen istuu kotona ja tupakoitsee. Voi aiheuttaa keuhkosyöpää.

Vierailija

Voi voi taas näitä höpö, höpö tutkimuksia. Syöpä tulee jos on tullakseen onko lemmikkiä tai ei. Hirveää pelottelua! Ihmiset jotka on muutenkin arkoja säikähtää tästä.

Rattailla

Vai olisiko syynä sittenkin se tupakointi, jota jutussa kerrottiin näiden lemmikkien omistajien enemmän harrastavan. Taitaa olla potaskaa kuitenkin koko juttu.

Väittäisin

Ilmassa on pölyä, ja pölyssä miljoonia bakteereita. Kaikkein pahinta on elää täysin steriileissä oloissa. Lapsista tulee silloin melko varmasti astmaatikkoja. Tuttu Väli-Amerikassa asuva lääkäri sanoi käytyään maastamme "Muuten hyvä, mutta liian steriiliä" ja taisi olla siinä täysin oikeassa.

Vierailija

Mitä paskaa kirjoitatte Suomessa on jo tarpeeksi hylättyjä kissoja ja lemmikkejä joita eläinsuojeluyhdistykset koittavat kovalla työllä auttaa ja saada eläinsuojelulakia paremmaksi, Sitten törmään tälläiseen ala-arvoiseen juttuun. En olisi uskonut,että menaiset voi mennä näin alas! Kirjoiyttakaa juttu eläinsuojelutyöstä ja niistä monesta jotka sitä tekevät. Toivottavasti juttunne ei aiheuta lisää ulos kylmään jätettyjä kissoja ja muita lemmikkejä!!!!

Vierailija

toimiiko se toisin päin? Olen yksinasuja ja minun kissa kuoli vuosi sitten syöpään. Ihan oikeasti mitä hömppää Myö Akat nykyisin kirjoittaa.

Vierailija

Käyttäjä32338 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kissasta lähtee ohuen ohutta karvaa joka leijuu ilmassa, samoin linnut pölisevät ja tätä ihminen hengittää keuhkoihin, selittää keuhkosyövän. mutta mikä yhteys suolistosyövällä ja lemmikillä, olisi ollut mielenkiintoista tietää.

Kissaihminen liikku vähän. Voi aiheuttaa suolistosyöpää. Kissaihminen istuu kotona ja tupakoitsee. Voi aiheuttaa keuhkosyöpää.

Haistapa pitkä pas..ka. olen kissaihminen, en istu kotona, vaan ulkoilen aika paljon. En polta tupakkaa ja enkä käytä pisaraakaa alkoholia.

Vierailija

Ihmiset antaa koirien ja kissojen nuolla ruokailuastioita, sitten ihmetellään kun ollaan jatkuvasti mahataudissa. Meillä eläimillä ja ihmisillä on eri astiat ja olemme harvoin kipeänä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat