Artikkelista: Anoppien uhrit tilittävät: "Hän puuttui lapsiemme määräänkin"

Kommentit (4)

Vierailija

Sitä kyborgia lukuunottamatta nuo anoppikuvaukset sopivat äitiini. Siis äitini on aina kohdellut minua kuin hän olisi edelläkuvatunlainen v-mäinen anoppi. Mieheni sen sijaan on ollut aina täydellinen ja aina oikeassa. Myös avioerotilanteessa oman äitini tuki meni ex-miehelleni. Onhan se hienoa, että mieheni sai tukea sekä omalta äidiltään että minun äidiltäni, vaikka hän oli itse eroon syypää.

28v hääpäivä häämöttää

Lähes kaikissa kirjoituksissa selviää, että perimmäinen syy ongelmiin on se, että anoppien pojat eli rakkaat av(i)omiehet eivät kykene pistämään rajaa äitiensä touhuihin ja puheisiin. Miehen kuuluu puolustaa puolisoaan ja tehdä selväksi, että äidin sanalla ei ole sijaa hänen kodissaan. Jos mies ei tähän pysty, vaan luikkii äidin selän taakse piiloon, hän ei ole puolisona minkään arvoinen.
Millaisia poikia me äidit oikein kasvatamme?

Häijjy anoppi mieleinen miniä

Syytä varmaan sysissä ja sepissä. Tuntuu että anoppiminiä suhteeseen vaikuttaa pitkälti ennakkoasenne. Oletetaan etukäteen ja sitten aletaan kuulla merkityksiä toisen sanoissa. Minulla on jo kolmas anoppi ja neljä miniää. Kaikki ihania ihmisiä. Itsestäni en ole niin varma. Huomaan näissä miniöissä etten joillekin ole mieleinen anoppi mutta hyväksyn senkin. Olinhan itse nuorena miniänä herkkä ajattelemaan anopista ilkeästi. Koittakaa tulla toimeen. Rakastattehan kuitenkin samaa poikaa/miestä.

Ruusutarha

Se on täysin mahdotonta kun on kyse anopista joka ei hyväksy miehen puolisoa.Sain kokea sen karvaasti enkä koskaan ole päässyt siitä yli.En ollut äitinä mitään en tehnyt mitään niinkuin ennenvanhaan tehtiin.Kaikessa oli vikaa.Lapsiamme hän ei tavannut kuin ehkä kerran vuodessa jos sitäkään mutta kortteja tuli ulkomailta ja aina hän loisti poissaolollaan.Haukuin häntä mieheni kanssa riidellessä vaikka olemmekin yhä yhdessä ja lapset ovat aikuisia ja anoppikin on jo kuollut.Tuntuu siltä että haudan takaa mies saa vielä ohjeita joista ei tingitä mutta pahin on vielä tuloillaan kun perinnössä selviää etten tule saamaan mitään!Se ei minua hetkauta koska pärjään köyhemmissäkin oloissa tavallisessa vuokra-asunnossa enkä palatsissa josta hän unelmoi joten unelmatkaan eivät käyneet yksiin hänen kanssaan-Onneksi-muuten olisin jo haudassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat