Mitä onnellisempi Maria Sid oli, sitä huonommin hänen miehensä voi – sitten tuli ensimmäinen lyönti, eikä mikään ollut entisensä

Mitä onnellisempi Maria Sid oli, sitä huonommin hänen miehensä voi – sitten tuli ensimmäinen lyönti, eikä mikään ollut entisensä

Väkivaltaisen suhteen jälkeen Maria pelkäsi, ettei olisi enää koskaan onnellinen. – Se pelko ei käynyt toteen.

Näyttelijä Maria Sid perkaa Me Naisten Elämäni oivallukset -juttusarjassa läpi tärkeimmät havaintonsa elämästä. Yksi niistä kuuluu, että häpeä on vaarallista ja siksi vaikeistakin asioista on puhuttava ääneen. Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (28)

Tunneälyä kehiin

Huuhaata kirjoitti:
Riitaan tarvitaan aina Toinen osapuoli. Ihan Aina! Joka muuta väittää puhuu potaskaa.

Voi kuinka väärässä oletkaan... Tällä ajattelutavalla on lyödyn oma syy kun provosoi toista lyömään "koska riitaan tarvitaan toinen osapuoli, itsehän ärsytit lyömään".
Vaikka itse olisi kuinka hiljaa ja huomaamaton niin kyllä toinen osapuoli voi yksin aiheuttaa sen riidan.
Voi kun aloittajan kaltaiset ihmiset ovatkaan kylmiä, vanhanaikaisia ja suhteellisuudentajuttomia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos ihminen on sekaisin ja narsistinen niin siinä hän riittää aivan yksin riidan aiheuttajaksi. Sanoi kuka mitä tahansa ja piste.

Onnetar

Elin myös miehen kanssa 10 vuotta . Saimme pitkään kaivatun lapsen jonka syntymän jälkeen miehestäni tuli täysin pieni poika. Onnekseni toinen nainen halusi mieheni jonka vuoksi erosimme. Ex mieheni kanssa elämäni olisi ollut täysin alisteista.

Vierailija

Niin hyvin kuvattu tarina parisuhteesta, missä toinen on niin rikki, ettei osaa muuta kuin rikkoa myös toisen. Kiitos Maria avoimuudestasi, vain siten kipeätkin asiat pääsevät esiin ja  niille voi tehdä jotain. Oma eheys lopulta pakottaa lähtemään, jos toinen osapuoli ei kykene tunnistamaan ongelmiaan ja jakemaan apua.

Vierailija

Fiksu ja ihastuttava Maria! Itse vielä kipuilen ja keräilen rohkeutta huonossa (ei väkivaltaa kuitenkaan) suhteessa miettien, että täytän seuraavaksi jo viiskyt.. Mutta jos hyvin käy, on elämää vielä paljon jäljellä.

Zorro

Sairas ihminen keksii riidan joka risauksesta. Lopulta oma mieli menee jos ei laita rajaa. Ei uskalla välillä hengittää Oman avomiehen vanhemmat syyttävät minua että mies on mieleltään. sairas. Eivät näe häntä joka pv eikä ole niin läheisissä tekemisissä. Enää en pyydä anteeksi mitä en ole aiheuttanut. Jos apua pyydän siitä tulee sota joka kerta. Kyseenalaistetaan onko poika nyt tehnyt mitään. Itse provosoit. Ja paskat. Olen hengitän eli provosoin. Itse autan ilman että pyydän kiitosta ja kunniaa joka kerta. Minun pitää kiittää ja olla kiitollinen joka avusta. Enää en auta enkä anna mitään. It apu kyllä kelpaa ihan ilmaiseksi.

satamako

Kyllä hän on ihan oikeassa, ei riitoihin tarvitse monestikaan kuin yksi sairas henkilö, joka tekee toisen elämästä helvetin. Siitä ei pääse eroonkaan, koska se on pelotellut kiusatun henkilön äärimmilleen. Siinä koita mennä taidoillasi, mitä olet nähnyt toisessa piileviä saastaisia ja raakoja piirteitä. Alistuminen on ainoa keino monesti säilyttää oma henkensä vaikkei se hääviä olekaan ottaa vastaan turhia syytöksiä, niin henkisesti kuin ruumiillisestikaan.

Oma kokemus

Vanha sanonta on "Riitaan tarvitaan aina kaksi" mutta sen voi unohtaa kun on tekemisissä esim. narsistin kanssa. Narsisti purkaa oman pahan olonsa toiseen ihmiseen ja tekee riidan aivan yksin. Kun tulet esim. töistä, et koskaan tiedä millä tuulella hän on. Kaikki mitä teet tai jätät tekemättä, ärsyttää häntä. Yhtäkkiä hän huomauttaa, piikittelee, räjähtää. Vaikka et vastaisi hänen reaktioonsa millään tavalla, "riita" on valmis. Meillä oli seurauksena yleensä muutama päivä mykkäkoulua hänen puoleltaan. Ja turha yrittää kysellä mitä tapahtui.

Vierailija

No kun ei tarvita ! Narsistille riittää raivon "aiheeksi" se, että kahvi on väärin keitetty, sana sanottu väärällä sävyllä, ilme väärä, tuut kotiin vartin myöhemin. Mikä vain!!! Jos tätä ilmiötä ei tajua taitaa olla itse se raivopää...

stadironin

Huuhaata kirjoitti:
Riitaan tarvitaan aina Toinen osapuoli. Ihan Aina! Joka muuta väittää puhuu potaskaa.

Lyömiseen tarvitaan vain se lyövä osapuoli ja mikään riita ei oikeuta lyömiseen. Olen harrastanut 22 vuotta kamppailulajeja enkä ole koskaan lyönyt vaimoani/tyttöystävääni.

Luuseriraukkakusipää lyö heikompaa osapuolta.

Vierailija

Ja tästä jutusta tuli mieleen, että jos kokee väkivaltaa niin heti vain lääkäriin, poliisille tai vähintään kuva todisteet. Jos väkivallan tekijä väittää myös uhria väkivaltaiseksi niin on ainakin todisteet olemassa. Tosin jos odottaa liian kauan niin lääkärin ja sossun kautta olevatkin todisteet ovat kuulemma vanhentuneita.. Ja pahimmassa tapauksessa muita miellytävä väkivallantekijä pääsee kuun koiraveräjästä.. No, jospa seuraava uhri on sitten aina viisaampi jos näistä puhutaan avoimesti

Vierailija

Juuri näin. Riitaan osallistuu yleensä aina kaksi ja riitely on sallittua. Väkivalta on sitten yleensä toisen osapuolen tekemää jota toinen ei kodin sisällä halua. Kamppailusaleilla sitten mätkitään molempia ja omasta tahdosta!

Vierailija

Huuhaata kirjoitti:

No ei todellakaan tarvita! Vain riidanhaastaja väittää noin, koska ei halua kantaa vastuutaan siitä, että on hankala ihminen.   Riitaan tarvitaan vain yksi riitaisa ihminen, joka rähisee sitten sille läheisimmälle. Ihan sama minkälainen se toinen osapuoli on.  Vaikka se olisi hiljaa ja sanomatta mitään, sekin on väärin tehty ja antaa riitelijälle syyn riidellä/lyödä, käyttäytyä huonosti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kai te nyt ymmärrätte, että ei se narsisti yksinään riehu. Kyllä siihen se toinen silti tarvitaan.

Se toinen tarvitaan narsistille "syyksi" riehumiseen. Ei sillä toisella osapuolella muuten ole osaa eikä arpaa tuollaisen väkivaltaisen ihmisen käytökseen. Vaikka se toinen osapuoli olisi kuuromykkä sokea, niin silti narsisti saisi riidan aikaiseksi ja syyn lyödä.

Vierailija

Olet Maria symppis ja saat kyllä sympatiani, mutta tuosta parisuhteesta taitaa olla jo todella kauan. Eikö olisi aika jättää vanha väkivaltainen parisuhde jo taakse ja jatkaa eteenpäin elämässä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat