”Ei minua varten tarvii keittää” ja 7 muuta lausetta, jotka kuvaavat suomalaisuutta hämmentävän hienosti

”Ei minua varten tarvii keittää” ja 7 muuta lausetta, jotka kuvaavat suomalaisuutta hämmentävän hienosti

Sauli Niinistö nautiskelemassa kahvikupposesta Espan kahvilassa helmikuussa 1999.

Suomella ei ole virallista mottoa. Onneksi epävirallisia – ja kerrassaan loistavia – kiteytyksiä kansakuntamme mielenmaisemasta voi löytää lukuisia.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (305)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
atimo

No mikäpä se siinä.

Niin kuulemma sanoivat entiset kuolajärviläiset, kun tuli äkkilähtö kotoa Talvisodan syttyessä. Käskynantaja antoi 15 minuuttia aikaa lähteä ja niinhän sitä evakkoon lähdettiin, että mikäpä se siinä, häätyhän se lähteä. Ja kun jälleenrakentaminen alkoi - niin mikäpä se siinä. Ja vanhainkodissa oli makoisia puikulapottuja, että mikäpä se siinä oli ollessa, ihan omana ittenään.

Vierailija

Ei Sinun nyt olisi tarvinnut mitään tuoda ts. Ostaa. Esim. Lahjan tai tuliaisen saadessa. Kuitenkin ollaan tyytytväisiä k.o. huomioinnista.

Penttikoira

Herran pelko on viisauden alku

Sitä hoki yks vanhempi rouva siinä suomalaisessa tv ohjelmassa missä niitte piti selvitä maalaisoloissa..mikähä lie oli?

Se lause jäi mieleen. Siinä kiteytyi suomalaisten kunnioitus Jumalaa kohtaan, sananlaskujen käyttötaito ja viisauden arvostus. Sellasen viisauden, jota jää joskus loppuiäkseen miettimään, että mitähän sillä oikeen tarkoitettiin?

#kääpiö tehokkuudessa

Emmäävaatiedä
Poronkuseman jolkottelin
Vireenin verkkareissa ei oo taskuja
Pussikalja on halvempaa kon likööri
Hyvon yllä hyv on olla
"lämpösten maiden renkaanvaihtajat pysyköön kotonaan"(vanha persunkyläläinen sanonta)
Navetas kärpäsehet punnitahan(härmääläinen motto ei tietoo mitä mielen liikettä pitää sisällään..)

Spiide1

Taas tuli todistettua tällä kyselyllä, että kukaan muu ei vähättele suomalaisuutta kuin suomalainen itse. Hyvä Me naiset! On teillä asenne kohdillaan. Siksi (ja ainaisen "pakkoruotsi"-keskustelun takia) valitsin vaihtoehdon Sommaren är kort.

Vierailija

Kyllähän Suomen kohtaloon on todella vahvasti vaikuttanut sotien aikainen yhreishenki.
Tähän liittyu motto: Koti, uskonto ja isänmaa.
Tällä hengellä tämä maa nousee jos on noustakseen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat