Näitä drinkkejä baarimikot eivät haluaisi tehdä − ”Sen keksijä saisi astua legon päälle”

Näitä drinkkejä baarimikot eivät haluaisi tehdä − ”Sen keksijä saisi astua legon päälle”

Hot Shot ja muut kerrostetut shotit vaativat baarityöntekijältä vaivannäköä.

Sisältääkö lempidrinkkisi rutkasti jäämurskaa, juomakerroksia tai ”jotain hyvää ja yllättävää"? Kuulostaa kivalta, mutta saattaa saada baarimikon huokaisemaan sisäisesti syvään.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (75)

FU2

liisa p kirjoitti:
Laiskat vällykät, te ootte ihan väärällä alalla jos tuollaisesta kitisette.
Te ootte palvelualalla mäntit, hoitakaa hommanne tai menkää maata kaivamaan.

Eli jos Liisa valittaa mistä tahansa ammattiinsa liittyvästä niin Liisa on väärällä alalla, tätähän Liisa tarkoitti? Olisko mahdollista että Liisa on ensimmäinen elävä olento universumissa jolla on niin täydellinen työ että mikään ei ota aivoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mira Mirzu Westergrén

Mun bravuurini baaris tilattaes ei löydy listalta ollenkaan. Tilatkaa ihmiset hyvät jos pidätte ja varsinkin näin helleaikaan, tää on loistava. Elikäs: Tuoppidrinksu  (1cl perinteistä kossua 38%, 2cl long island-likööriä, 2cl ananaslikööriä ja lopuks lopputilaan hanasta spriteä ja pari jääpalaa. Tarjoillaan hyvin vaahtoutuvana pillin ja sateenvarjon kera ja hintaluokaltaan edullinen.

Vierailija

Listalta puuttui Lepo! Viskiä, parfait amouria, ginger alea ja monta monta kirsikkaa. Makeutta voi säädellä liköörin määrällä.

Kaisa

Olen saanut aikanaan välillä parasta ja välillä huonointa palvelua ikinä, kun olen pyytänyt ravintolan työntekijältä ammattitaitoista palvelua, eli tekemään minulle juoman muutaman adjektiivin perusteella. Siinä tilanteessa todellakin erotellaan jyvät akanoista, kuka on inspiroitunut huippu ja kuka tylsistynyt laiska. Suuri kiitos minua palvelleille mestareille, jotka olette tehneet illoistani ikimuistoisia, maku nystyröitä kutkuttavilla yhdistelmillä. Olen ylpeä teistä! 😊

Port&tonic

Port&Tonic sitruunalla ja rosmariinilla on ihan parasta kesäjuomaa: kevyttä ja raikasta! Harmi vain, että Alkossa ei juuri ole valinnanvaraa kuivissa valkoisissa portviineissä.

LapinJuntti

Pitkä nelostuoppi ja sen viereen pari Fish shottia, siinä on tunturista baariin tulleele Lapin juntile hienostelua riittämiin, se kaljaki lasista juotuna tuntuu hienostelulta ku tottunu vain Suomi-viinaa pullonsuusta ottamaan :)

Vierailija

kyllästynyt kirjoitti:
totta kai baarimikkoa ärsyttää. Itse ainakin olen baarimikko vain koska ei ole muuta työtä tällä hetkellä ja opiskelen. Harva sitä hommaa tosissaan urana tahtoo tehdä. Ei mua kiinnosta tehdä yhtäkään drinkkiä, saatikka jotain monimutkaista. Ainakaan kiireessä. Monia en edes osaa, vaikka perusdrinkit hallitsenkin. Ei meistä kovinkaan moni ole käynyt mitään "baarimikkokoulua", vaan drinkkejä opitaan töissä sitä mukaan, kun niitä tulee vastaan. Se, mitä tilataan harvoin, unohtuu tai sitä ei opi ollenkaan. Sitten tulee joku perusjaana ja haluaa jonkun drinkin, jota kukaan ei ole juonut sitten 80-luvun, tai pitäisi suositella jotain. En siis ole suosittelemassa "jotain kirpeää" tai "jotain makeaa", suosittelen niitä, joita osaan tehdä. Yleensä suosittelen myös sitä, joka täytyy myydä pois jostain syystä. Ei suosituksen taustalla ole hyvä tahto kuin joskus. Saat sitä, mikä mätänee kaappiin muuten. 

Eli kommentit siitä, että on "väärällä alalla", jos ei innostu drinkeistä, voi unohtaa. Moni meistä todellakin tietää olevansa väärällä alalla. Asiakaspalvelu on p*skaa, koska asiakkaat ovat liian usein kännissä ja todella kohtuuttomia ja suorastaan idiootteja. Jankataan viinamääristä niin kuin olisi ihan uutta, että Suomessa on tiukka anniskelulaki, tingitään hinnasta niin kuin mä rivityöntekijänä ja valmiiksi ohjelmoidulla kassakoneella voisin vaihtaa uuden hinnan, yritetään maksaa kirjastokortilla, heitetään seksististä "läppää" ja tukitaan jonoa kaivamalla kolikoita, ku "ainahan te niitä tarvitte". Ei muuten tarvita. 

No tuotaaa. Kai sitä muutaki työtä löyty jos noin paljo vituttaa. Suuri osa keiden tunnen tekevän Mikon hommia, nimenomaan tykkää työstään. Eihän kukaan tervejärkinen ala baarimikoksi, jossei duunista pidä. Itse oon ollu vajaa 6v baarimikko ja päivääkään en vaihtaisi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat