Näitä drinkkejä baarimikot eivät haluaisi tehdä − ”Sen keksijä saisi astua legon päälle”

Näitä drinkkejä baarimikot eivät haluaisi tehdä − ”Sen keksijä saisi astua legon päälle”

Hot Shot ja muut kerrostetut shotit vaativat baarityöntekijältä vaivannäköä.

Sisältääkö lempidrinkkisi rutkasti jäämurskaa, juomakerroksia tai ”jotain hyvää ja yllättävää"? Kuulostaa kivalta, mutta saattaa saada baarimikon huokaisemaan sisäisesti syvään.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (75)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Työläissä drinkeissä ei ole mitään vikaa, mutta on todella veemäistä tehdä niitä yksitellen. Koko porukan caipiroskat on ihsn ok, mutta neljä caipiroskaa yksi kerrallaan saa sapen kiehumaan.

Vierailija

Entinen Baarimikko kirjoitti:
Hot shot on melko helppo tehdä, kun kaikki ainekset ovat sokerimäärältään ja tiheydeltään niin erilaisia, mutta B-52 oli pain in the ass kiireisimpinä hetkinä, koska vodka on hyvin vaikea saada valutettua nopeasti juoman päälle, niin että sen pystyy laittaa tuleen. 

Tätä on suomalaisten baarimikkojen aasiantuntemus: B-52 pinnalle ei todellakaan tule vodkaa vaan Cointreau tai Grand Marnier, josta osa lämmitetään coctaillusikassa ja flambeerataan pinnalle.

Vierailija

Just sain viimeksi hyvää asiakaspalvelua! Hankalana, alkoholijuomia tuntemattomana asiakkaana pyydän yleensä baarityöntekijää suosittelemaan jotain, mikä ei ole ainakaan kuivaa. Mielummin makeaa. Niin tein viimeksikin.

Tavanomaisen silmienpyörittelyn, tuhahtelun, "en mä tiedä mitä sä haluat" - kommentoinnin sijaan sainkin leveän hymyn, "Sit mä suosittelen sulle tätä drinkkiä x, se on ainakin makea" (en muista enää nimeä). Jäi hyvä mieli palvelusta ja uskaltaudun sinne jatkossakin. :)
Joskus se on pienestä kiinni - kuten työntekijän asenteesta.

Vierailija

En ole ikinä Torniossa saanut Mojitoa, koska missään "ei nyt satu olemaan minttua".

Minttua ei ole edes alkuillasta... Ovat tehneet Caipiroskan tilalle. Mikähän ilme baarimestarilla olisi, jos vastaisin, että "Minulla on ruukullinen minttua mukana!"

jkjkkjk

aikoinaan oli paukku nimeltään auringonlasku siihen muistaakseni valuteltiin kaikenkarvaisia liköörejä kerroksittain. Taisi olla auringonnousukin ja olikohan joku sateenkaariversiokin joka varmaan näinä aikoina voisi nousta uuteen suosioonkin... ja bartendereitä ketuttaisi....

Vierailija

kyllästynyt kirjoitti:
totta kai baarimikkoa ärsyttää. Itse ainakin olen baarimikko vain koska ei ole muuta työtä tällä hetkellä ja opiskelen. Harva sitä hommaa tosissaan urana tahtoo tehdä. Ei mua kiinnosta tehdä yhtäkään drinkkiä, saatikka jotain monimutkaista. Ainakaan kiireessä. Monia en edes osaa, vaikka perusdrinkit hallitsenkin. Ei meistä kovinkaan moni ole käynyt mitään "baarimikkokoulua", vaan drinkkejä opitaan töissä sitä mukaan, kun niitä tulee vastaan. Se, mitä tilataan harvoin, unohtuu tai sitä ei opi ollenkaan. Sitten tulee joku perusjaana ja haluaa jonkun drinkin, jota kukaan ei ole juonut sitten 80-luvun, tai pitäisi suositella jotain. En siis ole suosittelemassa "jotain kirpeää" tai "jotain makeaa", suosittelen niitä, joita osaan tehdä. Yleensä suosittelen myös sitä, joka täytyy myydä pois jostain syystä. Ei suosituksen taustalla ole hyvä tahto kuin joskus. Saat sitä, mikä mätänee kaappiin muuten. 

Eli kommentit siitä, että on "väärällä alalla", jos ei innostu drinkeistä, voi unohtaa. Moni meistä todellakin tietää olevansa väärällä alalla. Asiakaspalvelu on p*skaa, koska asiakkaat ovat liian usein kännissä ja todella kohtuuttomia ja suorastaan idiootteja. Jankataan viinamääristä niin kuin olisi ihan uutta, että Suomessa on tiukka anniskelulaki, tingitään hinnasta niin kuin mä rivityöntekijänä ja valmiiksi ohjelmoidulla kassakoneella voisin vaihtaa uuden hinnan, yritetään maksaa kirjastokortilla, heitetään seksististä "läppää" ja tukitaan jonoa kaivamalla kolikoita, ku "ainahan te niitä tarvitte". Ei muuten tarvita. 

Oho, no nyt ketuttaa työ tosiaan. Voin vanhempana (oletan, ettet ole kovin vanha kun opiskelet töiden ohella) kertoa, että älykäs ihminen ottaa haasteena myös ne työt, jotka eivät ole ehkä se omin juttu ja hoitaa ne helevetin hyvin. Olen itse tehnyt oman alani ulkopuolisia töitä aina silloin tällöin ja yhtään hommaa en hoitanut huonosti, vaan halusin olla niin hyvä kuin mahdollista.
Niin ja ainakin pk-seudulta löytyy todella ammattitaitoisia baarimikkoja/mestareita. Sitä ammattitaitoa ja asiakaspalvelua ei voi kuin ihailla. Toki jokaiselle sattuu asiakaspalvelutyössä myös niitä ei niin mukavia asiakkaita, mutta ammattilainen hadlaa myös nämä uuvatit.

Vierailija

Eipä ole tullut ainakaan Helsingissä törmättyä siihen, ettei baarimestarilla olisi halua tehdä asiakkaan olosta mukava. Juomia ehdotetaan kysymättäkin jne. Toki eri asia on joku täyteen tungettu kusi/teiniluola, jossa porukka tunkee kyynärpäätekniikalla tiskille tai lähiöräkälä jossa tarjolla on kaljaa ja kossua. Se on sitten ihan oma valinta käyttää näitä juottoloita, vaikka tasokkaita paikkojakin on tarjolla.

Eiseniinvaikeetaoo

Jäämurskaahan voi mitata valmiiksi kylmään koko päivän tarpeisiin. Käsiveivipelit kuuluu kotiin, ammattilaisille sähköpelit!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat