Baarimikot kertovat nyt, millaiset asiakkaat ovat kaikista pahimpia – ”Tilataan betonivesi ja tarkoitetaan lonkeroa”

Baarimikot kertovat nyt, millaiset asiakkaat ovat kaikista pahimpia – ”Tilataan betonivesi ja tarkoitetaan lonkeroa”

Alkoholi tuo ihmisistä esiin monenlaisia piirteitä. Muistetaan kuitenkin käytöstavat myös viihteellä.

Me Naiset selvitti, millaista käytöstä tiskin takana olevat baarityöntekijät toivovat asiakkailtaan. Älä pelkää, ei ole mitään rakettitiedettä!Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Siinä kohtaa alan koputtelemaan tiskiä, kun neljä jälkeeni tullutta on saanut tilattua juomansa ja itse en. Kiire saattaa olla, mutta pitäisi vähän silmäillä, että missä järjestyksessä palvelee asiakkaansa. Tippiä on turha toivoa, jos on epäkohtelias asiakaspalvelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Magisteri

Vaikka olisit ystävällinen, tietäisit mitä haluaisit ja jonottaisit kiltisti, niin baarimikon tutut, hyvännäköiset misukat ja julkkikset menevät jonon ohi.

Itseäni rupesi kerran ärsyttämään, kun baarissa oli 80- luku ilta eikä baarimikko, joka oli nuori nainen, tiennyt juuri mitään sen aikaista paukkua, kuten ampiaista, beduiini jne. Lopulta tilasin tyyliin betonivesi gebardin (keskioluen). Baarityöntekijä kysyi, mitä siihen tulee? Minun moka, mutta...

Vierailija

No kun minullaknaan ei ollut näkökykyä siinä perssilmässä, että kenen vuoro on seuraava. 35 vuotta yökerhossa työskennellessä. Kun jaksat odottaa vuoroasi ja olet ystävällinen kun vihdoin on vuorosi, sinut muistetaan seuraavalla kerralla ja varmasti saat palvelua nopeammin.

Rosann

Jos baaritiskillä on +15 asiakasta, kaikki saavat nopeiten juomansa kun baarimikko ottaa yksinkertaisesti vaan esim. vasemmalta oikealle järjestyksessä. Jos siinä sekasorrossa alkaisi vielä huutelemaan ”kukas oli muuten seuraava” ei tulis mitään.

Joka ainoa ilta kuulee n. 10 kertaa raivoamista asiasta, mutta meilläkään ei ole silmiä selässä ja siinä työtä tehdessä ei kerkeä pitämään kirjaa asiakkaiden saapumisjärjestyksestä :)

Menni

liisa p kirjoitti:
Velliperse, olet väärällä alalla.

Liisalla taitaa olla vellit vähän lorahtanut😂 on varmaan saanut huonoa kohtelua paikallisessa baarissaan. Eipä tuo ihme.

Vierailija

Mieti tilaus valmiiksi. Älä jää tiskille jaakaamaan.
Mutta muista hyvänä asiakkaana silti kysyä baarimikon suositukset ja kokeilla uutta.
Eli tiskille mennessäsi tiedä valmiiksi, mistä työntekijä pitää ja mitä hän suosittelee. Vai siten voit tilata reippaasti uutta maisteltavaa.

Vierailija

Näillä hinnoilla ei ole ollut varaa käydä 20 -vuoteen baarissa. Toisaalta eipä siellä ollut silloinkaan mitään mikä olisi houkuttanut niissä notkumaan, joten menetys ei ole ollut olematonta isompi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieti tilaus valmiiksi. Älä jää tiskille jaakaamaan.
Mutta muista hyvänä asiakkaana silti kysyä baarimikon suositukset ja kokeilla uutta.
Eli tiskille mennessäsi tiedä valmiiksi, mistä työntekijä pitää ja mitä hän suosittelee. Vai siten voit tilata reippaasti uutta maisteltavaa.

Muista myös tipata koska harmaata taloutta pitää aina tukea, kysy vaikka baarimikoilta ja tarjoilijoilta. Tippaa varsinkin silloin, kun viis sun jälkeen tiskille tullutta on saanut jo juomansa ja olet vartin omaa oluttasi odotanut. Jonka tuoppiin laskeminen tosin vituttaa koska baarimikko ei tykkää myydä aina sitä samaa, mutta vielä enemmän vituttaisi ruveta suosittelemaan yhtään mitään.

SeKo

Myöskään tarjoilija ei ole aina huomaavinaan asiakasta, etenkään jos asiakas sekä tarjoilijat ovat naisia. Itse olen kokenut tämän mänta kertaa. Miesasiakkaille hymyillään ja katsotaan silmiin, naiset ovat ilmaa.

Yleensä tuo moikkaaminenkin tehdään asiakkaan puolelta ensimmäisellä kerralla, kun ostetaan samalta tarjoilijalta, mutta tuntuu tyhmältä tervehtiä monta kertaa illassa, jos viihtyy useamman juoman ajan. Silloin minusta pitäisi riittää, että kertoo selvästi, mitä juo. Useinhan tarjoilijakin kysäsee puolihuolimattomasti, että mitäs sinne, eikä turhia tervehdi.

SeKo

Jos baaritiski on sellainen, jossa on jakkarat koko matkalta, niin pitäisikö siinä jättää oma paikkansa täydessä baarissa sen takia, kun tarjoilija ei viitsi huomata muita, kuin toiseen päähän tiskiä tulleita? Jännäksi menee, jos näin on. Kylä tarjoilijan tehtävä on tarkistaa välillä, että asiakkailla on mitä haluavat ihan ilman muuta. Ja siihen juuri auttaa, että pitää kättä esillä/ylhäällä aina kun tarjoilija vilkaisee. Jonkinlainen lähimuisti pitää olla, että muistaa nähneensä tuon saman vilkutuksen varttituntia sitten...

Vierailija

Itelle sit taas nimenomaan eräs baarimikko joskus sano, et pidä se kortti tai käteinen sillai, et he näkee kuka on tilaamassa. Usein nyökkään tai jotain myös, jotta tietävät minun odottavan vuoroani.

Vierailija

Käyn 1-2 krt vuodessa missään. Drinkkejä kaipaan niistä ehkä joka 5. kerta. Jos en saa kysellä mitään ja pitää heti tietää, mitä haluaa, niin taidan tosiaan olla väärässä paikassa. Pitää jättää nekin keikat väliin

Vierailija

Hämmentävää. Pidän usein korttia kädessäni tiskillä ja saatan pyöritellä sitä ja naputella tiskin pintaa odotellessani kun odotan että tilaustani tullaan ottamaan, tämä onkin sitten paha tapa kun on jotain hoputtamista? Ei, minä vaan kulutan aikaani siinä ja pidän maksuväinettä nopeasti saatavissa käsillä. Jos taas pidän taskussa kunnes maksun aika tulee niin sekin on väärin? Koittakaa nyt päättää saako ne pitää esillä vai onko pidettävä piilossa.

Baarimikkovain

Jos tuntuu, että sinut on tiskillä ohitettu toistuvasti on usein kaksi vaihtoehtoa. Joko kyseessä on inhimillinen virhe, tai sitten olet aiemmalla töykeällä tai liian humalaisella käytökselläsi aiheuttanut "pienen huilitauon". Baarimestarin työ on tarjoilla ihmisille juomaa, on kaikkien etu, että kaikki saavat juomansa. Malttia peliin, hymyä huuleen ja yöhön viihtymään!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat