Annu, 46, saa vaatteensa sileiksi itse keksimällään kikalla: ”En ole silittänyt 25 vuoteen”

Annu, 46, saa vaatteensa sileiksi itse keksimällään kikalla: ”En ole silittänyt 25 vuoteen”

"Insinööriopintojeni aikana keksin silentämisniksin, joka pelasti arkeni", Annu kertoo.

Silittäminen ei ole koskaan kuulunut Annun lempipuuhiin. Niinpä hän keksi tavan, jolla saisi vaatteensa sileiksi ilman silitysrautaa. Nyt hän kertoo niksinsä Kodin Kuvalehdelle.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (198)

Vierailija

Meillä suurin osa vaatteita tulee käyttöön suoraan kuivausrummusta. Ei vaadi silitystä lainkaan.

Jos ei pidä silityksestä, mutta tykkää silti priialjestä, kannattaa viedä vaatteet pesulaan. Se on yllättävän edullista.

Ehkä paras neuvo vaatehuoltoo on kuitenkin hankkia laadukkaista materiaaleista tehtyjä vaatteita. Paidan hinta (ja ostopaikka) korreloivat usein sen kanssa, kuinka paljon työtä niiden sileänsisaaminen vaatii. Halpaketjun halpa puuvilla voi tarvita vaatehuoltajalta enemmän huomiota kuin laadukkaampi verrokkinsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Huoh...

Ja kun laitat henkarille vettä valuvana kuivumaan, niin yleensä saat myös kätevästi kivat "olkatoppaukset" joka paitaan. Koeta niitä sitten silitellä pois...

Huokaus

Hyvä juttu, itselle ainakin heti käyttöön! Silitys on ärsyttävintä hommaa mitä tiedän. Hienoa että joku jopa suuttui kommenteissa, hienoo Suomi :). Hiilijalanjälkikin oli tähän vedetty - sori mutta lämmin vesi ei kuluta hiiltä.

Vierailija

Älyttömintä, mitä olen kuullut.
Itse teen näin. En juurikaan silitä.
Heti kun pyykkikone on pessyt pyykin. Pyykit ois koneesta välittömästu. Vaatteet suoristetaan ja paidat suoraan henkariin kuivumaan. Voi myös oikoa samalla. Miten hän on insinööriksi päässyt, kun on noin uusavuton.

Ei kelpaa!

Mun oli nyt pakko nauraa...jos tuo kuvan paita on esimerkki ”sileästä”,niin kyllä on ihan soopaa koko juttu. Ikinä en laittaisi päälleni tuon näköistä vaatetta,mutta laiskuus se vain joillekin on tärkeämpää,kuin siisti ulkonäkö.

Mieti uudestaan

Huokaus kirjoitti:
Hyvä juttu, itselle ainakin heti käyttöön! Silitys on ärsyttävintä hommaa mitä tiedän. Hienoa että joku jopa suuttui kommenteissa, hienoo Suomi :). Hiilijalanjälkikin oli tähän vedetty - sori mutta lämmin vesi ei kuluta hiiltä.

Anteeksi? Lämmin vesi ei kuluta hiiltä? Sinulla itselläsi on ehkä pelkästään aurinko- tai tuulivoimaa,mutta ainakin täällä vihreiden ikiomassa Helsingissä aivan kaikki,myös lämmin vesi,lämpiää saastuttavimmalla,ulkomaisella kivihiilellä.

Vierailija

Niin, eihän se veden kulutus tietenkään missään näy... 🙄 Mieluummin mieki silitän vaatteeni kuin lotraisin veden kanssa kylppärissä. Siitä selviää myös nopeammin, ei sen yhen vaatteen silitys sentään 20 minuuttia vie.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat