Katso 14 kohdan listasta, kelpaisitko sinä Finnairin lentoemännäksi – ura voi tyssätä 2 yllättävään yksityiskohtaan

Katso 14 kohdan listasta, kelpaisitko sinä Finnairin lentoemännäksi – ura voi tyssätä 2 yllättävään yksityiskohtaan

Esimerkiksi Malaysian Airlinesillä on painoindeksiraja lentoemännille ja stuerteille. Naisilla painoindeksin pitää olla 22–25, miehillä 25–28. Ryanairilla lentoemännän tulisi taas olla 'sopusuhtainen'. ”Finnairilla ei ole painorajaa”, Annina Metsola Finnairin viestinnästä kertoo. Kuvassa Finnairin retrokone, joka julkistettiin vuonna 2008.

Tiesitkö, että tatuointi ja hammaskoru voivat estää lentoemännän uran Finnairilla?Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (75)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Luetunymmärtäminen?

Onneksi kaikki kommentoijat ovat lukeneet jutun...
Maisa on töissä jossain muualla kuin Finnairilla
Ja painoindekseistäkin on mainittu jonkun muun lentoyhtiön kuin Finnairin kohdalla.

lentokala

Onpa jänskää.. Yläikärajaa ei ollut hakemiselle ts. tälläinen 68vuotias tatuoimaton mummelikin voisi hakea! Milloin seuraavat haut ? Jag talar svenska, Ich spreche deutsch, I speak english ja

un po italiano suomen lisäksi. Ja pituuskin on sopiva.

KIO

olen itse ollut Finnairin lentoemäntänä vuosia.  Silloisesta valtavasta hakijamäärästä valittiin 2%.  Olen yllättynyt, ettei nykyisisiltä hakijoilta vaadita toista kotimaista kieltä eikä myöskään englannin lisäksi saksan, ranskan tai espanjan kielten taitoa.  Ulkonäköön ja etenkin siisteyteen kiinnitettiin myös enemmän huomiota.

känkkäränkkä

Kaikki 14 kohtaa menisi kyllä oikein, mutta kun minä en ole yhtään asiakasmyönteinen, enkä palvelualtis. Mulla ei pinna kestä kaikenmaailman nipottajia ja turhantärkeitä umpitampioita. Laittaisin ne heti ojennukseen ja marssitahdin määrään Minä!

Tuskin ne sinne känkkäränkkää ottaisi?

Vierailija

Sus siunatkoon! kirjoitti:
Ainakaan englannin taidoillaan eivät viimeisellä mannertenvälisellä Finnair-lennollani kyseisen firman työntekijät loistaneet. Kaikki kapteenia myöten puhuivat jäätävää rallienglantia! Ja kyllä, minulla on vertailupohjaa: olen enkunope yläasteella ja sanoisin, että suurin osa oppilaistani ääntää englantia paremmin.

Lennän vain Lufthansalla, koska siellä puhutaan saksaa. Puhun sujuvaa saksaa jo 50 vuotta, mutta en edes "jäätävää rallienglantia" vaan vuoden 1966 ylioppilastasolla 3 vuoden opiskelun jälkeen. En pidä siitä, että suomalaiset irvistelevät ja pilkkaavat minun,  toinen toisensa  ja saksalaisten englannintaitoja. Kun Finairilla ei saa puhua äidinkieltäni , niin en lennä sillä edes Frankfurtista Helsinkiin enkä halua kiusata itseäni englannilla. Siksikö Lufthansa lentää Helsinkiin, kun asiakkaat saavat puhua äidinkieltään saksaa?

Olen muuten saksanope Saksassa.

Vierailija

Sus siunatkoon! kirjoitti:
Ainakaan englannin taidoillaan eivät viimeisellä mannertenvälisellä Finnair-lennollani kyseisen firman työntekijät loistaneet. Kaikki kapteenia myöten puhuivat jäätävää rallienglantia! Ja kyllä, minulla on vertailupohjaa: olen enkunope yläasteella ja sanoisin, että suurin osa oppilaistani ääntää englantia paremmin.

Saahan sitä aksentti olla, jos vain puhuu hyvää englantia muuten. Nykynuoret luonnollisesti lausuvat paremmin kuin aikaisemmat ikäluokat, joten rallienglanti on poistuva luonnonvara.

Vierailija

tuo nyt maininta lentoemojen  "homsuisesta" ulkonäöstä pisti tekstissä silmään. ei se haittaa mutta se haittaa jos sairaanhoitajalla on punatut huulet ja mascaraa  ja luomiväriä törkysen paljon niin kyllä tulee mieleen että mikä friikki nyt hoitaa potilaita...sydän ihan takoo pelosta kun sitä "hento valkosen "tekopirteetä hymyä katsoo ja voi vaan miettiä antaako se mulle nyt sen viimisen buranan.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat