Kampaaja Sumi suututtaa välillä asiakkaitaan suoruudellaan – uskaltaa puhua myös ”kielletyistä asioista”

Kampaaja Sumi suututtaa välillä asiakkaitaan suoruudellaan – uskaltaa puhua myös ”kielletyistä asioista”

Sumi Moreno on sisustanut kampaamonsa itse. Kuva: <span class="photographer">Juha Salminen.</span>

Kampaamoyrittäjä Sumi Moreno, 43, on välillä suututtanut asiakkaita suoruudellaan. Me Naiset haastatteli ulkomailla syntyneitä, Suomessa toimivia kauneusyrittäjiä. Nyt he kertovat, millaisia asiakkaita heillä käy. Lue koko juttu

Kommentit (8)

Ohikulkija

"Minulla on työssäni sellainen ote, että menen iholle; sanon asiat suoraan", "Puhun kielletyistä asioista, kuten politiikasta, seksistä ja neurooseista. Välillä olen suututtanutkin suoruudellani. Neutraalia rakastavia asiakkaita ei käy meillä.", "Minä en suostu nöyryyttämiseen tai todistelemaan osaamistani taustani takia."

Miksi yrittäjä kertoo tuollaista lehteen?

Leila Koo

En ole kiinnostunut keskustelemaan kampaajaa kiinnostavista asioista. En halua tietää kampaajan seksuaalisia mieltymyksiä, mielipiteitä muiden ihmisten seksistä, en neurooseja, en edes poliittisia mielipiteitään. En halua kampaajan tulevan iholle kuin juuri sen verran, mitä hiusten käsittely vaatii.

Käyn kampaajalla leikkauttamassa ja raidoituttamassa hiuksiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sirpa

Omituinen asenne yrittäjällä jos omilla mielipiteillään ja toiminnallaan haluaa suututtaa asiakkaita! Itse jo nuorena opin hyväksymään ja suvaitsemaan asiakkaat sellaisena kuin he ovat ja kunniottamaan asiakkaan mielipiteitä.

Itse myöskin alan yrittäjänä teen töitä vain "työminänä" eikä tuollaiset puheet tulee kuuloonkaan. No jokainen tyylillään mutta näin pienessä maassa en lähtisi asiakkaita suututtamaan.

Vierailija

Ohikulkija kirjoitti:
"Minulla on työssäni sellainen ote, että menen iholle; sanon asiat suoraan", "Puhun kielletyistä asioista, kuten politiikasta, seksistä ja neurooseista. Välillä olen suututtanutkin suoruudellani. Neutraalia rakastavia asiakkaita ei käy meillä.", "Minä en suostu nöyryyttämiseen tai todistelemaan osaamistani taustani takia."

Maksavan asiakkaan nöyryyttäminen ja haukkuminen on tämän "yrittäjän" suosituin harrastus. Minä lähtisin kesken työn pois, enkä takuuvarmasti maksaisi moiselle hölöakalle senttiäkään. Asiakkaan tehtäviin ei kuulu olla pidäkkeettä mielipiteitään mölöttävän henkilön likasanko.

Ohikulkija

Leila Koo kirjoitti:
En ole kiinnostunut keskustelemaan kampaajaa kiinnostavista asioista. En halua tietää kampaajan seksuaalisia mieltymyksiä, mielipiteitä muiden ihmisten seksistä, en neurooseja, en edes poliittisia mielipiteitään. En halua kampaajan tulevan iholle kuin juuri sen verran, mitä hiusten käsittely vaatii.

Sama juttu – ja kukapa asiakkaana haluaisikaan. Kaupalliselta kannalta ihmettelen tämän yrittäjän yritysimagoa: mihin se oikein tähtää? Entä mikä on tämän yrityksen strategia? Tai ratkaisevin kilpailuetu?

Asiakaskunnan suututtaminen on aina negatiivinen asia, sen luulisi jokaisen yrittäjän ymmärtävän.
Yritystoiminnan kannalta on myös aina katastrofi, jos yksittäinen asiakas lähtee suututettuna pois.
Suurin osa yrittäjistä tiedostaa tämän. Itse asiassa tämä yrittäjä on ensimmäinen näkemäni, joka vaikuttaa iloitsevan menetetyistä asiakkaista.
Kannattaisi miettiä tarkkaan, millaisia kokemuksia haluaa kerryttää asiakkaille. Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi.

Olen lukenut tämän sarjan muidenkin yrittäjien tarinat ja täytyy sanoa, tämä yrittäjä vakuutti vähiten. Tässä keississä on hyvin paljon avoimia kysymyksiä.

Vierailija

Ohikulkija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:

Sama juttu – ja kukapa asiakkaana haluaisikaan. Kaupalliselta kannalta ihmettelen tämän yrittäjän yritysimagoa: mihin se oikein tähtää? Entä mikä on tämän yrityksen strategia? Tai ratkaisevin kilpailuetu?

Asiakaskunnan suututtaminen on aina negatiivinen asia, sen luulisi jokaisen yrittäjän ymmärtävän.
Yritystoiminnan kannalta on myös aina katastrofi, jos yksittäinen asiakas lähtee suututettuna pois.
Suurin osa yrittäjistä tiedostaa tämän. Itse asiassa tämä yrittäjä on ensimmäinen näkemäni, joka vaikuttaa iloitsevan menetetyistä asiakkaista.
Kannattaisi miettiä tarkkaan, millaisia kokemuksia haluaa kerryttää asiakkaille. Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi.

Olen lukenut tämän sarjan muidenkin yrittäjien tarinat ja täytyy sanoa, tämä yrittäjä vakuutti vähiten. Tässä keississä on hyvin paljon avoimia kysymyksiä.

Muistan sanonnan niin makaa kuin petaa.

Ohikulkija

Vierailija kirjoitti:
Ohikulkija kirjoitti:

Maksavan asiakkaan nöyryyttäminen ja haukkuminen on tämän "yrittäjän" suosituin harrastus. Minä lähtisin kesken työn pois, enkä takuuvarmasti maksaisi moiselle hölöakalle senttiäkään. Asiakkaan tehtäviin ei kuulu olla pidäkkeettä mielipiteitään mölöttävän henkilön likasanko.

Kuulostaapa kurjalta. Olet siis ollut hänen liikkeessään asiakkaana?

Yhhyh

Onpa lapsellisen oloinen kampaaja. Mitenköhän hänen yritystoiminta on kestänyt korona-ajan kun ihmisiä on kiusattu tuolla systemaattisesti jo ennen sitä? Onkohan tullut pahastikin takkiin?
Siis ihan oikeasti: kuinka hemmetin hönö yrittäjän täytyy olla että lähtee tahallaan SUUTUTTAMAAN asiakkaita ja vielä kehuu sillä julkisesti?? Eikö kenen tahansa raha kelpaa tälle Sumille vai mistä on kyse?
Hitto kun mulla nousee verenpaine pelkästä ajatuksesta olla asiakkaana tuossa puljussa! Onneksi en ole koskaan ollut enkä näillä näkymin tule koskaan olemaankaan!! 👎👎👎👎👎

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat