Katosiko ystäväsi, kun sinulla oli kriisi? ”Se kertoo rohkeuden puutteesta”

Katosiko ystäväsi, kun sinulla oli kriisi? ”Se kertoo rohkeuden puutteesta”

Omassa päässä huolet paisuvat usein valtaviksi. Siksi läheisille puhuminen on tärkeää. ”Kun puhumme huolista jollekin, mittasuhteet palautuvat yleensä normaaleiksi”, sanoo kriisityöntekijä Veli-Matti Husso. Kuva: Shutterstock

Kun elämässä tapahtuu jotakin järkyttävää, ystävät saattavat hävitä ympäriltä. Se kertoo rohkeuden puutteesta ja siitä, että lohduttaja asettaa itselleen liian suuria vaatimuksia, sanoo kriisityöntekijä.Lue koko juttu

Kommentit (1)

Vierailija

En ole ihan varma millaista kriisiä tässä tarkoitetaan, mutta itse olen tilanteessa missä ystävän paha olo on jatkunut jo reilut viitisen vuotta tai enemmän. Tämä on muuttanut dynamiikan välillämme melko pysyväksi: toinen kertoo ja itse aina vain kuuntelen ja ymmärrän. Ystävä on muuttunut ihmiseksi, joka on itsekäs ja käyttäytyy rumasti minua ja muita kohtaan. Asiaa ei oteta esille, koska henkilö pitää esillä omaa pahaa oloaan. Eihän pahoin voivalle ihmiselle voi sanoa, että hänen täytyy ryhdistäytyä ja käyttäytyä paremmin. Tilanne on todella ikävä, koska itse en enää jaksa ystäväni seuraa. En koe voivani ottaa asiaa esille, koska en halua pahentaa hänen oloaan mutta en halua pahentaa enää omaanikaan. Missä kohtaa voi nostaa kätensä ylös ja sanoa, että yritin olla tukena mutta en enää siihen pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat