Juoruileminen on rumaa

Seuraa 
Liittynyt21.5.2015

Häpeän sitä, että juoruilen aivan liikaa. Yritän jankuttaa itselleni, että muiden asiat eivät ole niin kiinnostavia, mutten voi sille mitään, että puhun niistä silti. Hyvien ystävien salaisuudet pidän ehdottomasti, mutta muuten juoruilen estottomasti.

Mutta eikös juoruilu ole naisten oikeus? Pitäisikö minun edes olla häpeissäni?

Kommentit (6)

Vierailija

Olen usein miettinyt ihan samaa! Eli miksi sitä saakin niin valtavaa nautintoa muiden ihmisten asioista jauhamisesta. Mutta siitä pidän tiukan linjan, että perättömyyksiä en puhu, enkä paljasta ystävien salaisuuksia.

Mä olen antanut juoruilunhimoni itselleni anteeksi. En mahda luonnolleni mitään...

Vierailija

Juoruaminen voi olla myös terapeuttista. Koska olemme kaikki vain ihmisiä, on inhimillistä puhua selän takana. Kaikista meistä on varmasti monia juttuja liikkeellä. Mutta hyväksytään se. Juoruaminen pitää yllä sosiaalisia suhteita. Ja juorun kohde voi aina lohduttaa itseään: Koirat haukkuu, karavaani kulkee.

Vierailija

Eihän juoruilu ole aina edes negatiivista. Pahan puhuminen ja haukkuminen on asia erikseen, mutta jos kaverin sydänsuruja puidaan ilman kyseistä kaveria, voi kysessä olla vain auttamisen halu (plus aina tietysti se uteliaisuus). Eikä juoruilu todellakaan ole vain naisten pahe tai oikeus, itse tunnen paljon juoruilevia miehiä. Mutta miehethän vain vaihtavat tärkeää informaatiota, eivät koskaan juorua...

Vierailija

Mun mielestä juoruilu kuuluu ihmisen elämään. Missä se raja menee? Kaikkihan me puhutaan toistemme asioista. Mutta toisaalta: jos ystävä kertoo jotakin luottamuksellisesti, sitä ei pidä mennä kertomaan toisille.

Vierailija

ensi kerran kun juoruolet tutuistasi, ala puhumaan omat synkimmät salaisuutesi sen sijaan..silloin ehkä huomaat että joskus voisi pitää turvan kiinni itseltääkin...

Vierailija

Juoruilun on tieteellisesti todistettu olevan terveydelle hyödyllistä! Se nostaa jonkun keltarahashormonin (tms) määrää elimistössä, ja sitä kautta lisää hyvänolontunnetta ja edistää siis terveyttä. Ihan kaikki tässä maailmassa juoruilee, turha sitä on hävetä! Niin kauan kun ei paljastele salaisuuksia tai laita eteenpäin epävarmoja tai perättömiä huhuja, voi mielestäni olla ihan tyytyväinen itseensä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat