Tinderistä tuli katkera paikka, jossa kaikki ovat vihaisia ja kukaan ei enää vastaa viesteihin – taustalla yksi syy

Tinderistä tuli katkera paikka, jossa kaikki ovat vihaisia ja kukaan ei enää vastaa viesteihin – taustalla yksi syy

Tinderin piti olla parasta, mutta se onkin lannistavinta, mitä suomalaiselle deittikulttuurille on koskaan tapahtunut, kirjoittaa toimittaja Alina Koskela.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

"Kun sinkut ovat ikäviä toisilleen Tinderissä, moni turhautuu ja vammautuu emotionaalisesti."

ts naisten markkinoilla edes naiset eivät ole tyytyväisiä. Tästä voi oppia paljon.

Vierailija

Ei se Tinderissä se vika ole. Vuosi 2019 ja naisten juna lähti jo eikä moni mies päässyt kyytiin. Naiset eivät pariudu alaspäin ja se on se syy, siis ei millään pahallaan, mutta totean vaan asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kenen vika?

Jos olet suosittu mies niin ei ole mitään motiivia sitoutua. Jos nainen rupeaa vaativaksi tai hankalaksi niin Tinder matcheissä on kymmenen uutta odottamassa.

Vierailija

"On sosiaalisesti hyväksyttävää jättää vastaamatta tai joutua ghostatuksi. "

Tosi hyva lause. Tata en voi sietaa sitten millaan. Mika selkarangaton runkk@ri-elain jattaa vastaamatta.

Itse asiassa, on sosiaalisesti hyvaksyttavaa nykyaan jo ystavienkin kesken jattaa vastaamatta ja sitten jatketaan seuraavalla viikolla ihan kuin mitaan ei olisi tapahtunut. Jotenkin saalittavaksi on mennyt ihmisten sosiaaliset taidot. Tinderissa ja Tinderin ulkopuolella.

Vierailija

Parinvalinta on taidetta, en tiiä voiko ohjelmistoteollisuus sellaista tuottaa. Niille hyvinkin piisaa koneopittava tieto ihmisestä. 

Vierailija

Sen oikean kohtaa parhaiten kun ei edes yritä. Ei se siellä Tindeeissä ole odottamassa ainakaan kaikille. Ylös ulos ja lenkille ja vielä naama irti siitä luurista niin näkee niitä ihmisiä joiden joukossa se oma kultakin on. Jos jännittää niin jännäkakalle ehtii jälkeenpäinkin. Itse en edes ymmärrä mitä romanttista voisi olla jossain väkisin väännetyssä tinderdeitissä. Enemmän saa elämästä irti kun sen kullan kohtaa vaikka lähikaupassa tai lomamatkalla ihan livenä. Plussana tässä on se että joutuu välillä nostamaan sen ahterin siitä soffankulmasta ylöskin.

Urpot

Kaupungeissa on kyllä miehiä vähemmän kuin naisia ja siten pitäisi olla miesten markkinat, mutta koska ne harvat alfat antavat edes vähä huomiota, niin tavistytöt luulevat liikoja itsestään ja tulevat tylysti hyväksikäytetyksi.

Pariisi78

Tämä oli suora otos mun kuukaudesta Tinderissä! Mätsejä noin 150, joista supertykkäyksiä paljon. Vain muutama vaivautui laittamaan viestin tai vastaamaan... Ja olen nainen. Tosin jo 40, mutta erittäin hyvin säilynyt, ei lapsia, kaikki puitteet kunnossa. Ajattelin tosissaan, et onko mun viestit niin tyhmiä, ettei vaivauduta vai mikä ihme. Parit ghostaamiset tuli just ennen treffejä. Hermo meni kuukaudessa ihan totaalisesti. Ei enää ikinä tinderiä suomessa. Siirryin muualle eurooppaan, siellä on sentään käytöstavat vielä jäljellä!

Vierailija

Raakaa yleistystä. On myös suuri joukko ihmisiä, jotka ovat ihan tyytyväisiä Tinderiin. Viestit kulkee ja treffeillä käydään sitä oikeaa etsien.

Ymmärrän toki ettei tämä ole "uutisoinnin" arvoista. Ketäpä haluaisi positiivisia asioita lukea, kun tarjolla on draamaa, joka vahvistaa omia ennakkoluuloja. Vaatisi journalisteilta melkein yli-inhimillisiä ponnistuksia kirjoittaa asioista, joista suuri yleisö on ERI mieltä.

Vierailija

Olen mies yli 50-vuotias. Puitteet kunnossa. Löytänyt nyt toisen pitkän parisuhteen tinderistä mikä jää todennäköisesti loppuelämän suhteeksi. Matcheja tuli ihan ok ja muutamilla treffeillä kävin. Tavistytöt todellakin luulee itsestään liikoja ja tätä käyttävät "komeat" miehet surutta hyväkseen. Tuo vastaamatta jättäminen ihmetyttää ja vaikka viestitellään niin ei haluta kuitenkaan treffeille?

Itse kun löysin alle kahdessa viikossa uuden suhteen (nykyisen), joka on kestänyt nyt vuoden päivät, niin muille laitoin viestin että poistun tinderistä. Jopas syntyi ihmetystä muille että miten voin alkaa uuden suhteen heti ja oltaisiin jo valmiita treffeillekin. Tiedoksi vaan naiset. Jos tapaan ihanan uuden niin en minä muita enää treffaile vaikka olisi ulkonäöltään miss maailman luokkaa.

Vierailija

Ei todellakaan ole yleistystä, vaan ihan totisinta totta! Deittailukulttuuri on todellakin muuttunut Tinderin takia, koska Tinderissä on niin helppoa jättää vastaamatta, ghostata tai tehdä oharit. Siitä on tullut (ikävä kyllä) normi ja hyväksyttävää. Monet boostaavat siellä vaan huonoa itsetuntoaan sadoilla matcheillaan, eivätkä uskalla oikeasti tehdä keskustelualoitetta tai käydä treffeillä. Koko Tinderistä ja muistakin samankaltaisista apeista on tullut vaan masentavia paikkoja, joissa "kaikki ovat", mutta kuinka monelle niistä jää oikeasti mitään hyvää käteen... Kysymys kuuluukin, missä sitten nykyään voi tavata kumppanin? 

Yhtä vailla

Olen heteromies, ikää lähempänä 45. kuin 40. ikävuotta, pituutta yli 185cm, painoa alle 80kg, tulot yli 75k€ mutta alle 80k€. Ulkonäkö lienee keskiverto? Olen ollut mitä erilaisimmissa deitti- ja treffipalveluissa 90-luvun lopusta alkaen, Tinderissäkin tainnut olla muutamia välivuosia lukuunottamatta jo 3-4 vuotta. Muutamia omia kokemuksia, jotka ovat vain ja ainoastaan henkilökohtaisia huomioita.

Tinderissä ei tule matcheja

En tiedä miten naiset ajattelevat tilanteestaan, mutta ei kenelläkään miehellä ole 150 matchia. Paitsi tietenkin sillä mallitoimiston TOP10-listalla olevalla. On täysin selvää, että naiset yksinkertaisesti eivät sitä sydämenkuvaa paina kuin harvan miehen kohdalla, mutta lienee yhtä epäselvää, kuinka vähän miehet keskimäärin niitä matcheja saavat.

Joskus hyvännäköisyyskään ei riitä

"Puitteet kunnossa", eli rahakas työ, kiva kämppä, paljon kavereita, harrastuksia jne jne jne? Kiva. Mitä mies siinä voi enää tarjota? Ei mitään. Ei niin mitään. Voisiko ystävällisesti saada vähemmän valitusta meistä miehistä tällöin? Jos niitä matcheja on 150, niin se on satakertainen määrä kuin keskimääräisellä miehellä ja jos tästä joukostakaan ei löydy ketään, niin.. jossain muussa kuin 150 miehessä on tällöin vika. Mies ei hae samoja asioita naisesta kuin nainen miehestä. Itse asiassa, jos mennään työ etunenässä ja haetaan "haastetta", niin ei se kerta kaikkiaan kiinnosta.

Läski

Ylipaino ei kiihota. Sori. (Voi myös harkita sitä lyhyttä tukkaa uudestaan.)

Kuvattomuus

Ruksi tulee jo refleksinomaisesti, jos ei ole kuvaa. Aurinkolasikuva? Sama juttu. Maisemakuva? Aivan sama. Jos mies itse on liikkeellä omalla kuvallaan, ei ole liikaa odottaa sitä myös vastakkaiselta sukupuolelta. On mitä tahansa syitä olla ilman naamakuvaa liikenteessä, niin sitten on varmasti syytä olla lataamatta koko sovellusta - säästää meidän kaikkien aikaa. Kiitos.

Aloitteettomuus

"Olen siinä mielessä vanhanaikainen, että mies tekee aloitteen". Eli tasa-arvoa vaaditaan kaikkialle muualle elämän osa-alueille, missä se antaa, mutta missä ei naisen tarvitse tehdä enempää. Ei ole mitään väärää siinä, että nainen kirjoittaa jotain. Se antaa jotain toivoa tilanteesta, jossa et ole yksi kymmenestä. Tai sadasta viidestäkymmenestä. 

Ei ONS

Jos kaiken lähtökohta on se, että miehen pitää todistella olevansa muuta kuin kirvesmurhaaja tai haareminkerääjä, niin tällöin se tarkoittaa sitä, että mies on sika kunnes muuta todistetaan. Kun lähestulkoon jokaisessa naisen ilmoituksessa huudetaan, että ethän vain hae seksiä tms, niin.. ei sitten. Jos nainen osoittaa ennakkoasenteensa noin selvästi, niin säästetään jälleen kerran kaikkien aikaa ja ruksitaan. Ei jaksa aina olla todistelemassa aikeitaan ja silti olla epäilyksenalainen varsinkin tilanteessa, jossa naisilla on moninkertaiset mahdollisuudet siihen seksiin keskimääräiseen mieheen verrattuna.

maija9000

Pariisi78 kirjoitti:
Tämä oli suora otos mun kuukaudesta Tinderissä! Mätsejä noin 150, joista supertykkäyksiä paljon. Vain muutama vaivautui laittamaan viestin tai vastaamaan... Ja olen nainen. Tosin jo 40, mutta erittäin hyvin säilynyt, ei lapsia, kaikki puitteet kunnossa. Ajattelin tosissaan, et onko mun viestit niin tyhmiä, ettei vaivauduta vai mikä ihme. Parit ghostaamiset tuli just ennen treffejä. Hermo meni kuukaudessa ihan totaalisesti. Ei enää ikinä tinderiä suomessa. Siirryin muualle eurooppaan, siellä on sentään käytöstavat vielä jäljellä!

Anteeks nyt vaan, mutta kuulostaa liian hyvälle ollakseen totta.

Joten puretaanpa nämä mystiset väittämäsi:

1. 40vuotias ja hyvin säilynyt = 40v ruma - ja hyvin säilynyt tämä on täysin mahdollista, oletko rehellinen itsellesi? Jotkut laittavat superlikejä mielestään rumille ihan piruilun vuoksi. Ihan vaan tiedoks. Ja sinä ihmettelet miksi he eivät vastaa viesteihisi?

2. 40vuotias ja ei lapsia = todella ikävä luonne, ei voi biologisesti saada lapsia, tai yksinkertaisesti niin ruma ettei kukaan ole tuohon ikään mennessä halunnut lapsia hänen kanssaan. Todennäköisyys että on sinkku, kaunis ja lapseton 40 vuotiaana on aika pieni. Ei tietenkään mahdotonta.

3. kaikki puitteet kunnossa = tällä ei ole muuten mitään väliä mikäli et etsi jotain narsistista uraohjusta wallstreetiltä, varsinkaan jos olet kaunis. Työpaikan ja nämä mainitsemasi "puitteet" kun saa kyllä kuntoon jos vain haluaa, mutta ulkonäköä ei kovin helposti muuteta. Ja luonnetta ei mitenkään.

Kannattaa olla rehellinen itselleen... tietenkin voi olla että todellakin olet kaunis 40 vuotias ja lapseton timantti. Mutta itse uskon että todennäköisyys on luokkaa 1:1183500

Vierailija

"Todisteeksi riittää kurkkaus keskustelusovellus Jodelin Tinder-kanavalle, jossa vallitsee varsin lannistunut elon ilmapiiri."

En pitäisi Jodel-keskustelua vielä riittävänä todisteena, koska uskoisin, että tuolta puuttuu täysin niiden ihmisten näkökulma jotka ovat olleet tyytyväisiä Tinderiin.

Itse olen löytänyt parisuhteen Tinderistä 4 kertaa. Kolme ensimmäistä olivat lyhyempiä 3-9kk mittaisia, mutta nyt viimeisimmässä 2 vuotta kestäneessä suhteessa olen edelleen ja olen tyytyväinen.

Pystyn samaistumaan turhautumisen tunteeseen tilanteissa, joissa matcheja tulee, mutta vastapuoli ei vastaa viesteihin tai keskustelu loppuu lyhyeen. Näitä tuli itsellenikin vastaan, mutta viimeisellä kierroksella huomasin, että pystyn myös itse vaikuttamaan tilanteen turhauttavuuteen.

Tein itselleni muutaman sääntöä.

Ensimmäinen sääntö oli, että pidän vain 10 matchia kerrallaan. Kun 10 oli tullut täyteen, lopetin selailun.

Toinen sääntö oli, että aloitin jokaisen matchin kanssa itse keskustelun ja mikäli vastausta ei kuulunut suurinpiirtein 2 päivään, poistin parin. Poistamisen jälkeen sain tietenkin jatkaa selailua, koska matcheja oli alle 10.

Kolmas sääntö oli, että mikäli keskustelu alkoi luistamaan, koitin sopia mahdollisimman pian treffit kasvotusten esim. kahville tai lasillisille. Tällöin selvisi heti alkuun, onko molemminpuolista kiinnostusta ja mikäli ei ollut, parin pystyi poistamaan ja välttymään turhalta viikkoja kestävältä "kirjeenvaihdolta" jos kemiaa ei olekaan.

Neljäs sääntö, olin itse aito ja rehellinen. Toisen tekemisiin ei pysty vaikuttamaan, mutta omiin pystyy. Esimerkiksi mikäli ensimmäisten treffien jälkeen en ollut itse kiinnostunut, kerroin sen kohteliaasti toiselle osapuolelle.

Ja viimeinen, koitin kiinnostua persoonasta, enkä ulkonäöstä. Eli kaikki joilla oli jonkinnäköinen kuvailuteksti olivat etusijalla verrattuna pelkkiin "komeisiin sefieihin".

Ja olen siis kolmekymppinen tavallisen näköinen nainen jolla on keskiverto koulutus/työpaikka, normaalit harrastukset ja realistinen toive kumppanista ja parisuhteesta.

Vierailija

Itse löysin mieheni tinderistä. Ostettiin asunto yhdessä, mentiin kihloihin ja eka lapsi tulossa, ihan hyvä kokemus toi tinder siis. :)

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat