Kommentit (7)

Gitch

Minun liikuntarutiineihini kuuluu jumppa liikuntakeskuksessa. Tätä rutiinia ei tarvinut mammalomalla katkaista, koska liikuntakeskuksessani järjestettiin aamupäivisin vauvajumppaa. Vauvajumppa rytmitti ja piristi päivää. Myöhemmin siirryimme taaperojumppaan, jossa myös lapsi liikkui enemmän. Jumppailu työpäivän päälle jatkuu ja on edelleen mahdollista liikuntakeskuksen lapsiparkin ansiosta. Minusta on hienoa, että pienten lapsien äidit otetaan näin hyvin huomioon ja meidän ei tarvitse muuttaa liikuntatottumuksiamme.
Muistan keskustelleeni erään liikuntakeskuksen asiakkaan kanssa vauvajumpan jälkeen tästä superäiti asiasta. Hän oletti että ympäristön ulkonäköpaineet ovat niin kovia, että vauvojen äitejenkin pitää raahautua vauvojen kanssa jumpaan ne täyttääkseen. Yritin hänelle selittää, että jumppailu on elämäntapa ja ihan mielellämme täällä ollaan. Vauvajumpparyhmän muut äidit olivat samaa mieltä. En tiedä miten hyvin tätä ymmärretään että liikkuminen on omaehtoista. Tuntuu että on jotenkin yleisesti odotetaan vauvojen äitejen olevan väsyneitä ja liikunnallisesti passiivisia. Onko se ihmeellistä, että vauvojen äidit kuntoilee?

Anna

Tuo viideltä herääminen kyllä kuulostaa jo turhan friikiltä. Tai sitten hänellä lenkki tuottaa ihan erityiset endorfiinisatsit. Niin sen täytyy olla.

Ylipäätään nostan kesähattuani kaikille äippäihmisille, jotka jaksavat ja ehtivät pitää kiinni liikkarutiineistaan (vaikka pääsisivätkin ylös vasta vähän myöhemmin aamulla). Olen jo muutaman kerran bongannut nuoren ja simpsakan äidin lenkkeilemässä kaksosten kanssa. Kolmikko vetää tajutonta vauhtia äidin trikoocaprit suihkien. Ja jostain syystä äiskällä on aina suu hymyssä. Samaan kun kykenisi itsekin, huokaus...

Liisa

Hyvä Gitch! Olet sukeltanut sujuvaan liikuntaputkeen ja luonut toimivan jatkumon: oma jumppa, vauvajumppa, taaperojumppa, lapsiparkki + oma jumppa...
Osuit naulan kantaan siinä, että vauvajumpassa ei todellakaan käydä ulkonäköpaineiden takia. En ole koskaan kokenut missään jumpassa oloa yhtä vapaaksi ulkonäköpaineista kuin vauvajumpparyhmässä: siellä mentiin olohousuissa ja puklut olkapäillä. Ohjaaja vielä kehotti pitämään tisseistä kiinni, jos hölskyy liikaa. Olisipa takapuolestakin voinut pitää, mutta kädet loppuivat kesken.

Skyte

No ei minusta toisaalta kuulosta friikiltä, että rutistaa muutamat vatsat lapsen unostellessa. Fiksumpaa on löytää väli oman kehon hyvinvoinnista ylläpitämiseen siten, että aikaa ei joudu ottamaan pois lapselta. Pysyy myös kunnossa ja jaksaa paremmin.

Lallo

Mul ois paljon monnentoitavaa näihin kaikkiin, mut on nyt pakko lähtee lenkille ;) niin kirjoitan nopsaa. Olen YH eikä ketään joka hoitais mun lapseni ku minä jos haluun treenata. Aloitin silti 4v synnytykseen jälkeen treenaa 6-10 kertaa viikossa, salitreenit n.4-6 ja aeroobista 2-6. Eikä siin oo mitään "friikkistä" ollenkaan. Tykkään siitä ja saan siitä voimaa enkä keksin mitään tyhmiä tekosyitä että "mulla on lapsi". JA näytänkin hyvältä nyt sen ansioista että olen liikkunnu, mut ei se ilmatteeks tuu. Mut halusin vaan sanoa että kaikkeen pystyy jos haluu
Tsemppiä kaikille. Se on vaan näin että liikkumalla jaksaa paremmin
<3

Lallo

Lisäys vaan Teille jotka haluu liikkua mut luulee että se ei oo mahdollista pienokaisen kaa.
- ostakaa käsipainot kotiin. Ku lapsi on pieni voit käyttää lapsen painona. Voit treenata koko kropan lihakset kotona ja helposti ja voit saada tuloksia....
- hankkikaa kantorepun. Sellanen missä lapsi on vatsan puolel ku se on pieni ja selän puolel ku se kasvaa. Jos pidät lapsen sillee sylissä niin voit tehdä MITÄ VAAN mihin tarvitset mol. kädet :) Voit treenata kuntosalilla, käydä sauvakävelyllä, teet helposti sekä sisä- että pihatöitä, ym
- ja vaunulla VOI käydä sekä kävely että juoksulenkillä ja VAIKKA ois talvi ja lunta! Et tarvitse mitään hienoja kalliita juoksurattaita, me ollaan ihan hyvin pärjätty tavallisella. Ja työntämällä rattaat samalla ku juokset niin tulee lisäävastusta. Miettikää...ihan ilmatteex :D :D :D
Toivottavasti joku sai tästä jotain reppuun

Nimimerkki (näytetään)

Toi juttu oli kuin minusta kirjoitettu. Herään siis 5 jälkeen ja käyn juoksulenkillä tai poljen kuntopyörää, teen lihaskuntoa jne. Olo on mitä mainioin aloittaa päivä, käydä töissä ja olla illalla sitten täysin lasten kanssa. En siis pidä lapsia tekosyynä liikkumattomuuteen, koska se liikunta on intohimo, johon olen jäänyt koukkuun hyvällä tavalla!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat