Voiko PMS-oireita helpottaa syömisillä? Ravitsemusterapeutti kertoo, mikä saattaa auttaa kramppeihin, turvotukseen ja muuhun ikävään

Voiko PMS-oireita helpottaa syömisillä? Ravitsemusterapeutti kertoo, mikä saattaa auttaa kramppeihin, turvotukseen ja muuhun ikävään

Myös PMS-oireiden kannalta monipuolisesti syöminen kannattaa. Pähkinöistä ja siemenistä saa monia tarpeellisia ravintoaineita.

PMS-oireiden lievittämisestä on vähän tutkittua tietoa, mutta on asioita, joita voi ainakin kokeilla.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Jälleen ammattitaidotonta!

Silkkaa shaipaa!

Ainoa, mikä kyseisistä artikkelissa mainituista aineista helpottaa tutkimusten mukaan PMS-oireita on kalsium, kun  sitä otetaan 1 000 mg/vrk eli yli saantisuosituksen.

B6-vitamiinista on laaja BMJ:n julkaisema kokoelma-artikkeli jossa todetaan ettei kyseisestä vitamiinista ole mitään hyötyä PMS-oireisiin.

Krappien syntymekanismista löytyy kattava artikkeli urheilulääketieteen puolella, jossa todetaan ettei magnesiumista ole oikeastaan mitään hyötyä, koska krappi syntyy lihaskäämijärjestelmässä.

D-vitamiinista ei myöskään ole havaittu tieteellisesti olevan mitään hyötyä.

Joten kiitos ja adios artikkelin kirjoittajalle

Liikaa ohjeita?

Jos suunnilleen lasken oikein niin magnesiumia olisi lisättävä kolme viikkoa kuukaudessa. Kaikki ohjeet ovat yleisterveellisen syömisen juttuja.. Ehkä joku toinen ratkaisu toimisi paremmin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tellu

Itsellä ainakin pahimmat kivun aiheuttajat ovat juuri maitotuotteet. Kun muistaa lopettaa niiden käytön muutamaa päivää ennen kuukautisten akkua, ei ole ongelmia.

Vierailija

Niinhän se on, että me kaikki olemme erillaisia ja yksilöitä. Asiat eivät ole välttämättä tieteellisesti todistettuja, mutta joillekkin ne voivat auttaa. En ainakaan itse menisi tyrmäämään noita asioita vain siksi, että niitä ei ole tieteellisesti todistettu :)

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat