Sivut

Kommentit (147)

Vierailija

Kassa-tätinä tienaan palkkani mutta olen tehnyt sijoituksen joka vastaa lääkrin palkkaa. Asiakkaille tiedoksi että kassatätikin voi tienata muutakin rahaa kuin pienen palkan ja siihen ei tarvi vuosia käydä kouluja. Koulujen käynti on kyllä yleissivistävää mutta kyllä se varojakin kuluttaa

Vierailija

Hoitaja47 kirjoitti:
Minusta tavaroiden pakkaaminen aloitetaan vasta kun lasku on maksettu.Muutoin kassa joutuu odottelemaan, kun tavaroita pakannut asiakas alkaa etsiä lompakkoa ja maksukorttia.Lompakko voi hävitä tai pudota jos sen ottaa esille pakkaamisen tuoksinassa.Yleensä kaupassa seuraavan asiakkaan ostokset menee eri lokeroon.Asiakkaallakin pitää olla asoimisrauha.Kauppiaat eivät välitä palkata aina riittvästi henkilökuntaa.Asias juoksee ympäri myymälää jos haluaa jotain kysyä.Monesti kaupassa on vain se kassa.

Just näin. Jonossa seuraavalla vain saisi olla ostoja paljon että ehtii omalta puoliskoltaan kerätä ostot pois jos niitä on paljon. Kassat on tulleet nopeimmiksi kun ei tarvi käsitellä rahaa. Ja pientä jonottelua on kaikkien siedettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
221112

Se johtuu siitä että ihmiset oikeasti varastavat niillä. Punnituksissa myös huijataan niin että oksat pois, joko tahallisesti tai tahattomasti.

Vierailija

Miksi asioinnin kassalla pitää olla mahdollisimman nopeaa ja sujuvaa? Kenellä siellä on kiire, jos myyjälläkin on työaika eikä urakkapalkka?

Mieleshäni monesti paljon tärkeämpää olisi antaa se pieni hetki aikaa ja huomiota asiakkaalle sen sijaan, että mulkoillaan jo kaivamaan maksukorttia nopeammin esiin.

Itsellänk on liikuntarajoite, enkä ole apuvälineineni kovinkaan nopea kassalla asioija. Minulla ei toisaalta myöskään ole kiire, joten miksi yrittäisin mennä tästä pullonkaulasta läpi tuli hännän alla. Todellisuudessa turha kiireen tuntu ei edes nopeuta palvelutapahtumaa.

Tarkka Markka

Minusta kaikkein typerintä on kun kassa kysyy haluatko kuitin.Jos joku tuote on viallinen et voi sitä vaihtaa tai palauttaa jos et ottanut kuittia.Ainakaan Lidl ei vaihda.Vaikka olen kysynyt kuluttaja neuvojalta hän sanoi ettei kuittia tarvi olla jos tuote on viallinen.Lähes viikottain joudun korjaamaan hinnoittelua,aina niin et on ollut väärä hinta vaikka piti olla tarjous.Joka kassalle ei ole muutettu tarjous hintaa.Ilman kuittia et tiedä mitä maksoit.

Kassan täti

Hei raskasta ihmisläheistä työtä tekevä, 10,5v opiskellut henkilö. Minäkin olen peruskoulun jälkeen opiskellut 10v. Teen raskasta, ihmisläheistä ja erittäin aliarvostettua työtä kaupan kassalla. Olen silti ihminen, ja teen työtäni, ja yritän parhaani että sinä, työstäsi väsynyt asiakkaamme saisit sujuvaa ja parasta palvelua. En kaipaa kenenkään alentuvia kommentteja. Tykkään työstäni ja työkavereista, ja olen itse tämän työn valinnut. Ethän arvota ketään hänen työnsä mukaan. Ihmisiä olemme kaikki.

ex ehkä vielä joskus nyx kassa

Missä pankki? kirjoitti:
”Kassalla ei vaihdeta rahaa turvallisuussyistä.”
Mikähän on tämä turvallisuussyy? Ymmärrän jos joku tulee viissatasen kanssa, mutta jos tarvitsen kaksikymppisestä kaksi kymppiä niin onko se turvallisuusriski? Joskus pitää saada rikkoa raha kun esim lapsille pitää antaa kymppi kummallekin. Pankistahan ei enää rahaa saa. R-kioskeista ja kauppojen kassoista on tullut rahanvaihtopisteitä. Uudet rahannostoautomaatitkin antavat automaattisesti aina viisikymppisen ensin, ennen sai esim 3x20eur, nyt saa 50+10eur. Menenkin heti kiskalle tai kauppaan ostamaan esim pienen purukumin tai hedelmän ja tarjoan viiskymppisen niin saan rikottua sen.

Turvallisuussyy on rahanvaihtaja huijarit, jotka sählää, söhlää ja joko nappaavat rahaa kassasta tai väittävät antaneensa enemmän kun mitä saavat vaihdossa. Ei voi kieltää yksiltä ja antaa toisille... tiedättehän kun ei saa valikoida. Siksi tämä palvelu kielletään kaikilta asiakkailta, eikä naamatauluperusteisesti.

Olen ollut kaupan kassalla, viimeksi muutaman kuukauden vuosi sitten. Olen ollut ja olen nytkin myyntipäällikkönä/ markkinointipäällikkönä. Kun vertaa näissä eri "titteleissä" tavattuja ihmisiä on arvostus ihan erilainen. Kaupan kassalla törmää paljonkin ylimielisyyteen ja siihen, että sivistyneet ihmiset eivät osaa käyttäytyä. Olen ihmetelly sitä ja edelleenkin ihmettelen.

Jopa työhaastattelussa haastattelijat naureskeli, mitä olet tehnyt kaupan kassalla töissä. Ei minua naurata yhtään, sekin on työtä. Otettava se paikka minkä sattuu saamaan ja minkä osaa hyvin, kun muutti paikkakunnalle jossa ei tunne ketään.

Vierailija

Mitäs kassatar sitten sanoo, kun suurin osa asiakkaista käyttää vain itsepalvelukassoja ja kassahenkilö pääsee leipäjonoon jonottamaan? Se päivä on ihan kohta, joten kannattaisi kassalla työtä tekevän opetella oikea asiakaspalveluasenne edes nyt, kun vielä ei ole liian myöhäistä! Kassa on asiakasta varten, eikä päin vastoin.

Vierailija

"Älä närkästy jos sinulle ei myydä alkoholia kun 16 vuotias veli on mukana." Kumma kyllä kun sitä myydän jos vanhemmalla on 10 vuotias lapsi mukana....

Gh

Voi hitto! Kauppassa käynti ei ole mitään luksusta asiakkaallekkaan. Se on pakkopulla ja teen asiat itselleni mieluisessa järjestyksessä. Jos meen pakkaa tavaroita ennen maksamista niin en mä sitä kesken jätä ja juokse maksamaan sitte ku kassatäti pyytää.. Minä jatkan 2viikon ruokien pakkaamista kunnes olen valmis.. Siinäpähän odottaa.. Tai mitä jos vaan antaisitte minun maksaa eka ja mennä sitten pakkaamaan niin pääsee joku vierus hihnalle myös pakkailemaan... Ei niitä ruokia kasseihin saa niin nopeasti että kerkeis ennen maksua. Toiseks ostoskoreissa on aina painavimmat alimpana, eli hihnalla viimesenä ettei muussaa leipiä ynm rehuja.. Niitä sitte siinä odottelen.. Kiittäkää onneanne että kun oon maksanu pääsette palvelee seuraavaa kun minä pakkaan eikä tarvi odotella että olen valmis maksamaan...

Vierailija

Vielä jos tietäisin kotihoidontuen maksupäivän? Kaiken muun olen yrittänyt huomioida. Arvostan kaupassa työskenteleviä, varaan aikaa kaupassa käyntiin. En käytä itsepalvelu-kassoja periaatteen vuoksi, toivon työllistäväni osaltani niillä minuuteilla jotka jonottamiseeni kuluvat. 

Nainen91

Missä on nykyään ihmisten maalaisjärki ja käytöstavat? Minulle ne opettiin jo -90luvun alussa. Mielestäni nämä vinkit ovat päivänselviä asioita, mutta ei ilmeisesti kaikille!

Pössi

Missä pankki? kirjoitti:
”Kassalla ei vaihdeta rahaa turvallisuussyistä.”
Mikähän on tämä turvallisuussyy? Ymmärrän jos joku tulee viissatasen kanssa, mutta jos tarvitsen kaksikymppisestä kaksi kymppiä niin onko se turvallisuusriski? Joskus pitää saada rikkoa raha kun esim lapsille pitää antaa kymppi kummallekin. Pankistahan ei enää rahaa saa. R-kioskeista ja kauppojen kassoista on tullut rahanvaihtopisteitä. Uudet rahannostoautomaatitkin antavat automaattisesti aina viisikymppisen ensin, ennen sai esim 3x20eur, nyt saa 50+10eur. Menenkin heti kiskalle tai kauppaan ostamaan esim pienen purukumin tai hedelmän ja tarjoan viiskymppisen niin saan rikottua sen.

Tiedätkö, että rahanvaihto on yks tapa saada myyjä avaamaan kassan ja samalla ryöstämään sen. Katos kun kaikki kaupoissa ja kioskeilla asioivat ihmiset eivät ole rehellisiä! Tiesitkö sitäkään että kaupat ja kioskit maksavat siitä että itse saavat pankista pienempiä seteleitä myymälään?
Mitäpä jos itse etsit sen pankin josta vielä saa rahaa ulos ja maksat siitä vaihtamisesta tulevan summan?

Vierailija 007

Monta on kommentoijaa. Sinulle joka hermostut siitä, ettei edellinen laita kapulaa, onko omissa käsissä joku vika? Joskus takana ei ole ollut ketään ja käännät naaman menosuuntaan, etkä huomaa että taakse tuleekin joku. Itse kiitän, jos joku kapulan laittaa, mutta saan sen myös itse. Sinulle joka et osa latoa ja hakea korttia samaan aikaan; lado ensin, kortti sitten.
Ylipäätään itsekin kassatyötä kesätöiksi tehneenä ja nykyään myös terveydenhoitoalalla allekirjoitan osan, mutta ylimielinen asenne ei auta myöskään kassaa. Itse tervehdin, mutta en asettele ean- koodeja enkä pakkaa samalla toisesta päästä. Toimin ystävällisesti, voin rupatellakin sen aikaa, että saat tavarat lyötyä kassaan, maksan ja poistun hyvästellen. Yhtälailla nykyisessä työssä kukin asiakas on arvokas, eikä hoputtamalla ja määräyksillä saa kuin negatiivista aikaiseksi. Pikakassoille menköön he, joilla otsasuoni sykkii, jos ladot, odotat kortin kanssa maksamista (Kortilla maksaminen on jo käteisellä maksamiseen verrattuna nopeuttanut toimintaa) ja pakkaat vasta sitten. Toivoisin myös, ettei kananmunia ym.paiskottaisi kassan toimesta. Kaupoissa menee aikaa henkilökunnan etsimiseen ja valitettavasti joudut joskus kassalta hakemaan apua, vaikka sitten vain siksi että tämä soittaisi paikalle sen, jonka siellä pitäisi olla auttamassa. Tarjousmerkinnät on välillä myös päin honkia,sille ei asiakas mitään voi jos lapusta on jäänyt jotain pois ja asiakas toimii väärin tämän takia tai jos lehdessä on painovirhepahoilainen tai jos tavaran koodi on lyöty väärin järjestelmään. Tämä pikakulutus- yhteiskunta on mennyt nyt yli. Asiakaspalvelun pitäisi mennä kiireen ja kassakäskyjen ohi yhtälailla kuin käytöstapojen pitäisi mennä itsekyyden ja kiireen yli. On noloa katsoa sekä tavaroita paiskivaa tuittuilevaa asiakasta että kassatyöntekijää, joka odottaa, että asiakas toimii kassatyöntekijää varten oikein.

Yrittäjä

Kohta 7. Tehkää seuraava juttu tästä, tutkikaa Suomen kuluttajansuoja lakia ja tehkää se tunnetuksi. Eli, tuotteen yksikkö hinta todellakin on tuollaisen kampanjan aikana se, mikä yksikkö hinnaksi tulee jos hinnan jakaa tuotteiden määrällä. Markkinoida saa kaksi yhden hinnalla tai vaikka kolme yhden hinnalla, mutta tuotteen yksikkö hinta on silloin myös alennettu hinta. Yhden suomalaisen elintarvikeketjun kassat on ohjelmoitu näin, muut rikkovat lakia. Ottakaaa selvää mikä se ketju on... 3 kympillä, yksikkö hinta 3.33... ja voit ostaa vain yhden tällä hinnalla.

Taas näitä ohjeita

En asioi kaupassa ärsyttääkseni tai miellyttääkseni henkilökuntaa. Hyvät käytöstavat ja järki mukana pärjää pitkälle.

Itse paras

Käytän aina itsepalvelukassat jos vaan on, on ihan paras! Kassojen turha valittaa, olisivat tyytyväisiä kun on töitä, kohta kaikki kassat itsepalvelukassoja, isommat pöydät vaan niihin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat