Tiesitkö, että suomalainen kaura on maailman parasta? Saat tutkitusti neljä terveyshyötyä, kun syöt sitä runsaasti

Tiesitkö, että suomalainen kaura on maailman parasta? Saat tutkitusti neljä terveyshyötyä, kun syöt sitä runsaasti

Tuskin millään ruoka-aineella on monipuolisempia terveysvaikutuksia kuin kauralla. Lue koko juttu

Kommentit (5)

Vierailija

Mutta kun tutkimustieto näyttää aivan selvästi, että ruokavaliolla alennettu kolesteroli EI vähennä sydäntautitapauksia eikä -kuolleisuutta. Lisäksi on samoin aivan kiistämätön tosiasia, että matala LDL-kolesteroli ennustaa lyhyempää elinikää vanhemmilla ihmisillä (enemmän syöpiä ja tulehduksellisia sairauksia). Miksi siis kolesterolia pitäisi alentaa?  Parempi olisi alentaa triglyseriinarvoja ja pyrkiä nostamaan HDL-konsentraatiota. Ei onnistu kauralla.

Väite matalammasta ja tasaisemmasta verensokerista on järjetön. Jos jättää kaurat ym. lähes kokonaan glukoosia (glukoosi on myös sokeri) kokonaan syömättä, pysyy verensokeri takuuvarmasti malalampana ja tasaisempana. Ja näinhän tutkimusnäyttö vähähiilihydraattisista satunnaistetuista tutkimuksistra osoittaakin.

Mutta jos viljoja on pakko syödä, niin kyllä kaura gluteenittomuuden vuoksi parhaimmasta päästä on, kuten jutussa kerrotaankin.

Hanneletar

Kaura on terveystuote ja varsinkin kotimainen kaura myös ekologisesti ja sosiaalisesti kestävä lähituote. Kaura on ja on aina ollut osa suomalaisista ruokakulttuuria. Nykyään sen arvo on noussut, kiitos nyhtökauran ja muiden vegaanisten kaurainnovaatioiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Myös kaurassa on "tuholaistorjunta-aineita" samoin kuin ihan kaikissa viljan siemenissä luonnostaan. Kaura on gluteeni viljoihin verrattuna lisäksi fytiinihappo-pommi. Fytiinihappo estää mineraalien imeytymisen (rauta, sinkki ja magnesium). Kaurassa on aveniinia, joka sekoittaa suoliston ja vastustuskyvyn. Kauran kuitu ei myöskään sovi IBS-oireiselle.

Viljat ovat ihmiselle korvikeruokaa, emmekä pysty käsittelemään niiden proteiineja kunnolla. Kaikilla viljoja syövillä on tulehdusta ohutsuolessaan, niillä joilla tulehdusta on enemmän, syntynyttä ongelmaa kutsutaan keliakiaksi. Suomessa keliakiaa esiintyy n. 2 %:lla väestöstä.

Elimistömme on tottunut metsästäjä-keräilijä-ruokavalioon (marjat, juuret, kasvikset, hedelmät, siemenet, pähkinät, kala, liha), johon ei vilja tai maito kuulu millään muotoa.

Lääkärit toteuttavat heille määrättyä agendaansa ja hoitosuosituksia, eivätkä halua tietää ravitsemustieteestä mitään, muutenhan he suosittelisivat viljoista luopumista.

Arvellaan, että jopa kolmasosa suomalaisista on gluteeniyliherkkiä, joka aiheuttaa ns. vuotavan suolen. Monien autoimmuunisairauksien takana on vuotava suoli. Esim. reuma, kilpirauhasen toiminnan häiriöt, ihosairaudet, suolistosairaudet, astma, psyyken ongelmat ja nivelrikko ovat tällaisia. Suomalaisten lääkärien tietämys ravinnon vaikutuksesta eri sairauksiin ja niiden hoitoon ja varsinkin ennaltaehkäisyyn on erittäin heikkoa.

Itse kannattaa kokeilla onko viljattomasta ruokavaliosta apua iho-, suolisto- tai niveloireisiin. Mistään ravintoainepuutoksista tai kuidun puutteista ei kannata huolestua, jos niiden tilalla syö kasviksia ja marjoja.

Asian kieltäminen ja kiertäminen tulee vain meille veronmaksajille äärimmäisen kalliiksi ja aiheuttaa huomattavia inhimillisiä kärsimyksiä. Kaikkein herkimmät eivät siedä edes luontaisesti gluteenittomia viljoja (kaura).

.

Jos ruis ja täysjyvä olisi oikeasti niin terveellistä, kuin meille suomalaisille on uskoteltu viimeiset 40 vuotta, niin miksi sitä ei syödä terveystuotteena Euroopassa, Aasiassa ja Yhdysvalloissa, vaan siellä syödään pääosin valkoista vehnää?

Uloste- ja veritutkimukset ovat osoittaneet, että ihmiskeho ei itse asiassa pysty sulattamaan monia täysjyväviljan vitamiineja ja mineraaleja.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/vuosikymmenten-uskomukset-tay...

Ravinnon luonnolliset ”sokerit”:

Aivan kaikissa kasvikunnan tuotteissa on hiilihydraatteja. Myös maidossa on hiilihydraattia (maitosokeria).

Ainoastaan hiilihydraattien kokonaismäärällä on merkitystä, koska niistä yksikään gramma ei mihinkään häviä. Se, että muuttuuko se hiilihydraatti (ns. hitaat ja nopeat) tunnin päästä glukoosiksi vai 3 tunnin päästä ei ole mitään merkitystä, vaikka näin meille on valehdeltu jo iät ja ajat mm. virallisen tahon puolelta. Tavan kansa kuluttaa hyvin vähän hiilihydraatteja päivässä ( alle 150 grammaa) ja näinollen loppu muuttuu rasvaksi elimistöön ja lopulta rasvoittaa myös maksan. Näin ihminen lihoo ja sairastuu. Sokereissa hiilihydraattia on 100 %, viljoissa 70 %, muissa kasvikunnan tuotteissa alle 15 % sekä maidossa alle 5 %. Siitä voi jokainen laskea, mitä suuhunsa lappaa, jos mieli pysyä terveenä.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat