Kampaajat kertovat nyt, mitä haluaisivat asiakkaidensa tietävän – ”Ärsyttävintä on, että kohdellaan kuin alamaista”

Kampaajat kertovat nyt, mitä haluaisivat asiakkaidensa tietävän – ”Ärsyttävintä on, että kohdellaan kuin alamaista”

Kampaajat kertovat, millaiset asiakkaat ovat heidän suosikkejaan, ja millaiset saavat verenpaineen kohoamaan.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (92)

Vierailija

Palveluammatissa olevan olisi hyvä ymmärtää, että hänen palkkansa maksaja on se, joka määrää mitä tehdään, eli asiakas on aina oikeassa. Jos ei tätä ymmärrä olisi asiallista siirtyä muihin tehtäviin jos nyt löytää jonkun, joka haluaa maksaa siitä, että tulee mollatuksi ja nolatuksi ja joka olisi tyytyväinen kun ei ole saanut sitä mistä on maksannut.

Vierailija

Minä en yksinkertaisesti jaksa viihdyttää kampaajaa kaiken maailman juoruilulla ja höpötyksellä. Senkun leikkaa menemään ja juoruaa jonkun toisen asiakkaan kanssa. Minulle riittää että leikkaa hyvin eikä lätise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ärsyttävää on asiakkaana se että tyrmätään leikkaustoive sopimattomana mutta ei anneta mitään tilalle. Kiva siinä on sitten miettiä äkkiä, ettei aika veny, joku muu vaihtoehto, kun on ollut varma toiveestaan..
Enkä ole muutenkaan smalltalk ihmisiä niin en sitten kampaajallakaan höpise. Ei se tarkoitu alentuvuutta

käännetäämpä näinpäin..

Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en ole hankala asiakas, koska en työpäivän jälkeen kertakaikkiaan jaksa juoruta kampaajan kanssa.
Pesu, leikkaus ja kiitos.
Eli haluaisit  juoruta mutta fiksu kampaaja pitää suusna supussa:)!!

Vierailija

Ääh.. itse olen törmännyt kampaajiin jotka päivittelevät ihan ok kuntoisten hiusten tilaa ja vaikka oma (ammattilais)tukka on vetyperoksidilla poltettu kananperse 🤪

Fru

Voi hyvää päivää tätä Menaisten tasoa.. tehdäänkö seuraavaksi juttut ärsyttävimmät oppilaat/vanhemmat, gynekologin asiakkaat,työkkärin asiakkaat, ärsyttävimmät hoidettavat vanhukset jne.. tai vähän aikaa sitten toimittajan mielestä vanhoja käytöstapoja,kuten esim. lakki pois päästä sisällä kritisoitiin. Kun kirjoitetaan juttu naisten silpomisesta, siihen ei oikeastaan kukan kommentoi, mutta kun päästään arvostelemaan jonkun joulusisustusta, niin jopas kommentteja löytyy,kuten tässä jutussa. Tulkitse siis pikkuhiljaa, et lehti on sitä mitä sen lukijatkin..

Ei juoruja kiitos

Saisiko jutun ärsyttävistä kampaajista? Meidän kylän kampaajat ovat niin kauheita juoruamaan, että pakko mennä naapurikunnan kampaajalle. Tämä harmittaa koska haluaisi tukea oman alueen pienyrittäjiä.

Vierailija

Ärsyttävintä on, että värjäyksen jälkeen joudut itse huomauttaman jotta pesevät/poistavat ohimolta, korvista ja niskasta roiskeet pois... Onneksi on niitä ketkä tämän tekevät heti pyytämättä :)

Vierailija

”Eniten ärsyttävät asiakkaat, jotka luulevat itse tietävänsä paremmin, mitä heidän hiuksilleen kuuluu tehdä.”

Tämä on aika huvittava kommentti. Kun on 40 vuotta laittanut päivittäin hiuksiaan, niin hitaampikin oppii kyllä mikä omiin hiuksiin toimii ja mikä ei. Kerron aina uudelle kampaajalle, että hiuksiini toimivat parhaiten kosteuttavat muotoilutuotteet ja muotoilu pitää tehdä kosteisiin hiuksiin föönaamalla, ei raudoilla. Siitä huolimatta jotkut kampaajat uskovat tietävänsä minua paremmin heti ensimmäistä kertaa hiuksiani laittaessaan ja lopputuloksena on hiuslakalla paikkailtu viritys, johon ei ole kumpikaan tyytyväinen, ei asiakas eikä kampaaja.

Vierailija

Totuus on, että joillakin suomalaisilla on monesti hyvin heikot käytöstavat ja tapana puhua komentelevasti ja tylysti asiakaspalvelutehtävissä oleville, mikä on todella noloa. Se on nimittäin tyyli, jolla useissa muissa Euroopan maissa lentäisi asiakas pihalle kuin leppäkeihäs tai ainakin saisi todella huonoa palvelua.

Se, että palvelusta maksaa ei tarkoita sitä, että voi olla asiaton. Ystävällisyydellä saa AINA parempaa palvelua ihan missä päin maailmaa.

Vierailija

Totuus on, että joillakin suomalaisilla on monesti hyvin heikot käytöstavat ja tapana puhua komentelevasti ja tylysti asiakaspalvelutehtävissä oleville, mikä on todella noloa. Se on nimittäin tyyli, jolla useissa muissa Euroopan maissa lentäisi asiakas pihalle kuin leppäkeihäs tai ainakin saisi todella huonoa palvelua.

Se, että palvelusta maksaa ei tarkoita sitä, että voi olla asiaton. Ystävällisyydellä saa AINA parempaa palvelua ihan missä päin maailmaa.

Paulinda

Saako kertoa, mikä kampaajissa ärsyttää? Jos he kerran ovat ammattilaisia, miksi minulle eri kampaajien kohdalla käy ehdottomasti aina erilainen kampaus? Eli se joka ehdottomasti edellisellä kerralla oli mahdollista tehdä, ei missään nimessä onnistu seuraavan kampaajan kohdalla. Pyytämäni punertava sävy ei käy punaiseen naamaani, paitsi tietysti seuraavalla kerralla, kun pyydän ruskeaa sävyä.

Jos on joskus muuten hyvä kampaaja, hän motkottaa ohuista hiuksistani toiselle kampaajalle. Jne.

Siksipä värjään ja leikkaan hiukseni usein itse ja käyn kampaajalla vain kerran pari vuodessa.

Vierailija

Minusta on ihana käydä kampaajalla. Suurin osa on ollut ammattitaitoisia ja miellyttäviä ihmisiä. Mutta myös mätiä hedelmiä tähänkin koriin mahtuu. Kuopiossa kävin aikoinaan kampaajalla, jonka ajat olivat aina, todellakin aina, 45-60 min myöhässä. Ja hinnat vaihtelivat samasta käsittelystä ilman mitään logiikkaa. Lopulta äänestin jaloillani ja vaihdoin parempaan.

Vain elämää

Kampaaja on kyllä huomannut jos en jaksa/halua jutella sillä kertaa.Se on ammattitaitoa! En aina ole tyytyväinen tulokseen mut hitti soikoon karvat kasvaa liiankin pian takasin et turha pahoittaa kenenkään mieltä. Tosin kyllähän se oikeesti vähä pattiin ottaa jos150e maksaa ja tulos on eri kun on ajatellut.

epätie-2.

Olen nyt pari kertaa käynyt työjäljeltään ihan kelvollisella kampaajalla. Mutta se, mikä EI asiakaspalvelussa ole kohdillaan on ko. henkilön tuhkakupilta haiseva hengitys! Miten voisin loukkaamatta kertoa hänelle, että tupakan löyhkän takia taidan joutua vaihtamaan kampaajaa?

Paksu tukka

Kävin vuosia sitten lähikampaamossa. Nuori kampaaja oli vuorossa. Pyysin latvojen leikkaamista. Tukkani oli lähes vyötärölle saakka. Ei väri, eikä muitakaan käsittelyjä vuosiin. Eikä föönaamista tai lämpörautoja käytetty, siis ihan hyväkuntoinen. Kampaaja veti hiukset taakse ja hetken päästä heitti 20 cm pituisen "ponnarin" roskiin. Olin kauhuissani ja oli vähällä etten vetänyt kampaamon peilejä alas
Minä erehdyin vielä maksamaan siitä. Samaan kampaamoon en koskaan enää tullut
Sen jälkeen meni vuosia että leikkasin itse
Löysin ajan kanssa kampaajan , joka tekee mitä on tasan sovittu, ei muuta

Vierailija

Asiakas on aina oikeassa, mutta joskus on toveet mahdottomia, ei kuuta saa taivaalta. Olen tehnyt tätä työtä 45vuotta ja edelleen rakastan leikata, kihartaa, värjätä. Minä pidän tätä kutsumustyönä. Hyvää uutta vuotta kaikille.

tasa-arvon kannattaja

"Kaikki asiakkaat ovat tasavertaisia" -  jospa tosiaan olisivat! Kampaajat saisivat lopultakin alkaa noudattaa lakia hinnoittelussa. En ymmärrä miten tämä laittomuus on saanut jatkua näin pitkään. Hiustenleikkuun hinta ei saisi erota vain asiakkaan sukupuolen vuoksi! Aika ja vaativuus ovat asiallisia perusteluja, ei sukupuoli. Olen laittanut suoraa ja asiallista palautetta muutamaan tällaiseen sukupuolihinnoiteltuun lähikampaamoon, mutta en ole saanut mitään vastausta. Niihin kampaamoihin en astu jalallanikaan, joissa asiakkaat ovat epätasa-arvoisia jo lähtökohtaisesti.

Jukkapoika

"asiakas on aina oikeassa". Tämän ihmiset ikäväkyllä vieläkin ottavat kirjaimellisesti. Asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa. Hyvinkin usein asiakas on väärässä, mutta pyritään kohtelemaan, kuin hän olisi oikeassa. Huom! "Pyritään". Ja kyllähän kaikki asiakaspalvelijat kertovat huonoista kokemuksista pyydettäessä tällaisille, tai vastaaville tahoille.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat