Vaivaako vatsa rasvaisten ruokien jälkeen? Kokeile banaania ja inkivääriä – ja ota oppia japanilaisilta

Vaivaako vatsa rasvaisten ruokien jälkeen? Kokeile banaania ja inkivääriä – ja ota oppia japanilaisilta

Kuva: <span class="photographer">Shutterstock</span>

Tuliko herkuteltua rasvaisilla herkuilla? Kokeile vatsaa rauhoittavia ruokia ja ota oppia japanilaisesta ruokailuperinteestä: mahaa ei tarvitse vetää täpötäyteen. Lue koko juttu

Kommentit (4)

Vierailija

Prosessoitu suomalainen maito, viljat, sokerit, stressi, keinomakeutusaineet, prosessoidut siemenöljyt (rypsiöljy, margariinit, levitteet, kasvirasvakermat jne...) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.

Viljojen ja/tai maidon sekä siemenöljyjen karsiminen ei tietenkään ratkaise kaikkien ihmisten kaikkia mahdollisia terveysongelmia, mutta todella monella erittäin nopea ja yksinkertainen tie parempaan hyvinvointiin, joka ei maksa mitään. Viljaton ja/tai maidoton ruokavalio tuo suurimmalle osalle sitä kokeilevista hyvin nopeasti positiivisia muutoksia mm. seuraavissa asioissa: ihon kunto paranee, suolisto voi paremmin, nivelkivut vähenevät, flunssat ja allergiat vähenevät ja erilaiset, selittämättömät kivut helpottuvat.

Margariinit ja siemenöljyt ovat varmaan pahin suoliston sairastuttaja. Moni pääsee suolisto-oireista, kun jättää tuon katalyyttisellä vaihtoesteröintimenetelmällä keinotekoisesti kovetetun lamppuöljyn syömättä.

Margariinit ja siemenöljyt aiheuttavat elimistön tulehdusta, lisäävät suolistosyövän ja suolistosairauksien riskiä. Eli ÄLÄ SYÖ margariinia (40 %, 60 % tai 80 % rasvaa + loput vettä) tai kevytlevitettä (rasvaa jokin muu määrä kuin 40 %, 60 % tai 80 % + vettä), eikä muitakaan prosessoituja kasviöljyjä ja -rasvoja. Eli vältä elintarvikkeita, joissa on ainesosina: kovetettu kasvirasva, kovetettu kasviöljy, kasvirasva, kasviöljy, auringonkukkaöljy, rypsiöljy, rapsiöljy, kovetettu rypsiöljy, kovetettu rapsiöljy, maissiöljy, pellavaöljy, kasvisteroliesterit, palmuöljy, palmurasva, emulgointiaineet sekä rasvahappojen mono- ja diglyseridit (E471, E472c, E476).

Syöthän D-vitamiinia?

D-vitamiinin merkitystä suoliston terveydelle puoltaa se, että suolistossa on D-vitamiinireseptoreita. Lisäksi D-vitamiini säätelee suoliston limakalvon läpäisevyyttä ja suoliston inflammaatiota.

Veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l tiedetään riittävän riisitaudin estoon, ei kokonaisterveyden ylläpitoon, joka on 100-150 nmol/l. Tämän tason saavuttamiseen aikuinen tarvitsee D-vitamiinia 50-100 µg päivässä.

Vierailija

Eli lyhyesti:

Juo vettä, ei maitoa.

Maitotuotteista maustamaton jogurtti ja kypsytetyt juustot yleensä sopivat ja ovat terveellisiä myös suolistolle.

Käytä voita ja oliiviöljyä, EI siemenöljyjä.

Joillekkin sopii puhdas kaura, mutta suurimmalle osalle ei sovi mikään vilja jatkuvasti käytettynä.

Suurin osa maapallon väestöstä ei juo lehmänmaitoa, eivät syö, eivätkä ole koskaan syöneet epäterveellisiä siemenöljyjä sekä syövät viljojen tilalla kasviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
mainosten hämäämä

Olen kysynyt tuotteiden tekijöiltä terveelliseksi  mainostetun levitteen valmistustavasta, kovetetuista kasvisrasvoista, vaan en ole saanut vastausta. Nii se vaan on ,että kovettaminen kemiallisena prosessina tekee pahaa, mutta ihmisen terveyden kanssa vaaka mittaa rahaa ja sitä pitää tulla oaljon terveydestä piittaamatta.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat