40-vuotiaana kehossa tapahtuu ratkaiseva muutos – kun muistat kolme helppoa treenisääntöä, voit olla paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä...

40-vuotiaana kehossa tapahtuu ratkaiseva muutos – kun muistat kolme helppoa treenisääntöä, voit olla paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä...

Viimeistään nyt kannattaa alkaa pitää lihaksista huolta.

Kolkutteleeko 40 ikävuotta ovella? Kehon muutoksia vastaan voi taistella tehokkaasti oikeanlaisella liikunnalla.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Pohjoismainen suomeksi

Aivan ensimmäiseksi ennen rehkimisen aloittamista kannattaa käydä tarkistuttamassa terveytensä; mikä on verensokeri, verenpaine, kolesteroli, sydämen kunto ym. Ravitsemus ja oikea liikunta etenkin ryhmässä tuottaa tulosta.

Olisinpa tiennyt tästä aikaise...

Etenkin rautavarasto ferritiini on äärimmäisen tärkeä liikkujalle. Jos kropassa ei ole rautaa, se voi aiheuttaa mm. erittäin kovaa väsymystä, rasituspäänsärkyä ja suhteettoman hidasta palautumista, pahimmillaan aiheuttaa sydänongelmia. Tätä ei saa selville hemoglobiinista (kaksi eri asiaa), joten kannattaa mitata vaikka jossain yksityisellä, jos ei muuten onnistu. Ja jos rautavarastoissa on puutetta (arvon olisi syytä olla ihan minimissään 50, mutta moni raportoi voivansa hyvin vasta 100 pintaan), niin ehdottomasti lääkäriin,  eikä mitään raudan syömistä omin päin, koska sekin voi olla vaarallista. Raudanpuutteen syy pitää aina selvittää. 

Itse menetin monta hyvinvoivaa vuotta ja kerrytin tarpeettomat lisäkilot, koska vähäinenkin liikunta aiheutti kamalat kivut ja uupumisen. Lääkärit puhuivat puutaheinää rauta-arvoista ja väittivät kaiken johtuvan masennuksesta. No ei johtunut. Viitearvot ovat järjettömät, 15-150. Raudanpuutteesta on ihan selkeää ja kiistatonta tutkimustietoa, mutta koska masennuslääkkeitä on kivempi määrätä, eikä lääkärit ehdi tutkia asioita, niin tämä leimataan "muotioikuksi" vaikka muualla maailmassa tätä(KIN) osataan tarkkailla ja hoitaa asiallisesti. 

Tässä hyvää tietoa asiasta:

https://farmasialehti.fi/raudanpuute-monen-vaivan-taustalla/

Etenkin rautavarasto ferritiini on äärimmäisen tärkeä liikkujalle. Jos kropassa ei ole rautaa, se voi aiheuttaa mm. erittäin kovaa väsymystä, rasituspäänsärkyä ja suhteettoman hidasta palautumista, pahimmillaan aiheuttaa sydänongelmia. Tätä ei saa selville hemoglobiinista (kaksi eri asiaa), joten kannattaa mitata vaikka jossain yksityisellä, jos ei muuten onnistu. Ja jos rautavarastoissa on puutetta (arvon olisi syytä olla ihan minimissään 50, mutta moni raportoi voivansa hyvin vasta 100 pintaan), niin ehdottomasti lääkäriin,  eikä mitään raudan syömistä omin päin, koska sekin voi olla vaarallista. Raudanpuutteen syy pitää aina selvittää. 

Itse menetin monta hyvinvoivaa vuotta ja kerrytin tarpeettomat lisäkilot, koska vähäinenkin liikunta aiheutti kamalat kivut ja uupumisen. Lääkärit puhuivat puutaheinää rauta-arvoista ja väittivät kaiken johtuvan masennuksesta. No ei johtunut. Viitearvot ovat järjettömät, 15-150. Raudanpuutteesta on ihan selkeää ja kiistatonta tutkimustietoa, mutta koska masennuslääkkeitä on kivempi määrätä, eikä lääkärit ehdi tutkia asioita, niin tämä leimataan "muotioikuksi" vaikka muualla maailmassa tätä(KIN) osataan tarkkailla ja hoitaa asiallisesti. 

Tässä hyvää tietoa asiasta:

https://farmasialehti.fi/raudanpuute-monen-vaivan-taustalla/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kiitos tiedosta! Minulle on tullut ongelmia rasituspäänsäryn kanssa sekä on tullut totaalisia uupumiskohtauksia. Tätä on alkanut esiintyä, kun olen aloittanut juoksuharrastuksen kovan salitreenin lisäksi. Minulla on kasvissyönnin johdosta ollut aina alhainen hemoglobiini ja voi hyvin olla, että rautavarastoni ovat sen mukaiset. Täytynee alkaa rautakuurille.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat