Tee helppo öljykastike salaatille ja käytä joka päivä – se on terveysteko, josta iho, sydän ja aivot kiittävät

Tee helppo öljykastike salaatille ja käytä joka päivä – se on terveysteko, josta iho, sydän ja aivot kiittävät

Koska välttämättömät rasvahapot ovat elämällemme välttämättömiä, tarvitsemme omega-3:a päivittäin pari grammaa. Ja ne on siis saatava suun kautta. Öljykastikkeella se onnistuu!Lue koko juttu

Kommentit (5)

Vierailija

Omega 3 rasvahappojen lyhyt oppimäärä:

ALA (Alfalinoleenihappo), on lyhytketjuinen Omega-3-rasvahappo, joka on elimistölle välttämätön. ALA:a saa  (pähkinät, siemenet ja manteli).

DHA (Dokosaheksaeenihappo), on pitkäketjuinen Omega-3-rasvahappo, joka on elimistölle välttämätön. DHA:a saa rasvaisesta kalasta tai siitä valmistetusta kalaöljystä sekä mikro- ja/tai merilevävalmisteesta.

EPA (Eikosapentaeenihappo), on pitkäketjuinen Omega-3-rasvahappo, joka on elimistölle välttämätön. EPA:a saa rasvaisesta kalasta tai siitä valmistetusta kalaöljystä sekä mikro- ja/tai merilevävalmisteesta.

Vain 0-9 % alfalinoleenihaposta muuntuu EPA:ksi, DHA:ksi vielä vähemmän. Kasviöljyjen runsas linolihapon (LA) saanti vähentää alfalinoleenihapon muuttumista EPA:ksi ja DHA:ksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Margariinit ja siemenöljyt ovat varmaan pahin elimistön sairastuttaja. Moni pääsee oireista, kun jättää tuon katalyyttisellä vaihtoesteröintimenetelmällä keinotekoisesti kovetetun lamppuöljyn syömättä.

.

Margariinit ja siemenöljyt aiheuttavat elimistön tulehdusta, lisäävät suolistosyövän ja suolistosairauksien riskiä. Eli ÄLÄ SYÖ margariinia (40 %, 60 % tai 80 % rasvaa + loput vettä) tai kevytlevitettä (rasvaa jokin muu määrä kuin 40 %, 60 % tai 80 % + vettä), eikä muitakaan prosessoituja kasviöljyjä ja -rasvoja. Eli vältä elintarvikkeita, joissa on ainesosina: kovetettu kasvirasva, kovetettu kasviöljy, kasvirasva, kasviöljy, auringonkukkaöljy, rypsiöljy, rapsiöljy, kovetettu rypsiöljy, kovetettu rapsiöljy, maissiöljy, pellavaöljy, kasvisteroliesterit, palmuöljy, palmurasva, emulgointiaineet sekä rasvahappojen mono- ja diglyseridit (E471, E472c, E476).

Vierailija

Hyviä rasvoja ovat: villi kala, pähkinät, siemenet, manteli, kananmuna, oliiviöljy, kookosöljy sekä eläinrasvat. ÄLÄ SYÖ margariinia tai muitakaan siemenöljyjä (rypsiöljy, rapsiöljy, palmuöljy, levite, pullomargariini, kasvirasvakermat jne...).

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat