Alaselän vaiva yllättää mutta hoituu usein itsestään – myös venyttely ja jumppa voivat sittenkin auttaa

Alaselän vaiva yllättää mutta hoituu usein itsestään – myös venyttely ja jumppa voivat sittenkin auttaa

Kuva: Shutterstock

Alaselän kipu yllättää. Yhtenä hetkenä ei tunnu missään, toisena ei pysty kivultaan kunnolla hengittämään. Mistä erottaa itsestään paranevan selkävaivan nopeasti hoitoa vaativasta? Tässä keinot tepsivään itsehoitoon!Lue koko juttu

Kommentit (1)

Ryhtiasiantuntija

Ylivoimaisesti paras tapa parantaa ryhtiä ja selä'n terveyttä on istua hyvässä ryhdissä.

Tämä onnistuu ylivoimasesti parhaiten keskiraollisella keinuvalla laadukkaasti muotoillulla  satulatuolilla (mm. reisikaukalot ovat suorat, eivät kuperat) säätöpöydän ja oikealla korkeulla olevien monitorien äärellä.

Tavallisella tuolilla hyväryhtinen istuminen on mahdotonta pitkän päälle.

Hyväryhtisyys vähentää merkittävästi välilevyjen painetta ja lisää alaselän hapen ja ravinteiden saantia.

Hyväryhtinen hengittää syvempään, sen suolisto toimii ripeämmion (bakteeristo on paremman laatuinen) ja jopa verenkierto päähän toimii paremmin.

Fiksut istuvat hyvin. Miten sinä istut? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat